Nekad amkooo | Medlem ansökning [Scorzy]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

amkooo

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? AMER

Vad är ditt discord namn? Am_Ko

Vad är ditt födelsedatum? 9 Juli 2006

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Adolf Von Berg, 26 år (född 1999-09-09)

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Lojal, strategisk, disciplinerad

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Adolf Von Berg föddes den 9 september 1999 och växte upp i en miljö där struktur, disciplin och respekt var avgörande för att klara vardagen. Hans uppväxt präglades av höga krav och tydliga konsekvenser, vilket formade honom till en person som alltid tänker långsiktigt och sällan agerar impulsivt. Under tonåren började Adolf ifrågasätta sin omgivning och testade olika vägar i livet. Han rörde sig mellan både lagliga och mindre lagliga kretsar, vilket gav honom en bred förståelse för hur samhället fungerar – från vardagligt arbete till mer dolda nätverk. Den perioden lärde honom inte bara hur man tar sig fram, utan också vikten av lojalitet och vilka konsekvenser fel beslut kan få. Efter flera erfarenheter som format honom som person valde han att lämna sitt tidigare liv bakom sig och söka en ny start i staden. Han kommer in med en tydlig plan: att bygga upp något stabilt, skapa starka relationer och steg för steg arbeta sig upp till en position där han har både inflytande och respekt. Adolf är inte låst till en specifik väg – han är en karaktär som formas av sina omständigheter. Beroende på vilka människor han möter och vilka möjligheter som öppnar sig kan han utvecklas åt flera håll: som en laglydig individ inom företagande eller yrkesliv, som en strateg inom mer skuggade kretsar, eller som någon som balanserar mellan båda världarna. Hans långsiktiga mål är att bli en etablerad och respekterad person i staden, med ett starkt nätverk bakom sig.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med genomtänkt, seriös och långsiktig RP där fokus ligger på att bygga upp scenarion som känns realistiska och meningsfulla. Jag spelar inte för snabba vinster, utan lägger tid på att utveckla relationer, konflikter och situationer som kan leva vidare över längre tid.

Jag är också väldigt flexibel i mitt rollspel och kan anpassa mig efter vad servern behöver. Jag kan spela flera olika typer av roller – allt från lagliga karaktärer som bygger företag eller arbetar inom samhällsroller, till kriminella karaktärer eller mer “grey area”-roller som rör sig mellan olika världar. Detta gör att jag kan bidra till variation och dynamik i RP:t.

Jag värdesätter samarbete högt och ser RP som något man bygger tillsammans. Därför försöker jag alltid inkludera andra spelare, skapa utrymme för deras utveckling och bidra till scenarion där alla får något ut av det. Jag är också noggrann med att följa regler och bidra till en positiv och seriös miljö på servern.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man sätter kvaliteten på RP:t före sin egen karaktärs framgång. Det handlar om att förstå att de bästa scenariona inte alltid uppstår när man “vinner”, utan ofta när det uppstår motgångar, förluster eller oväntade vändningar.

Det innebär också att man ger motparten utrymme att agera och påverka situationen, istället för att försöka kontrollera allt själv. Genom att ibland låta motparten lyckas skapas mer realistiska och engagerande scenarion som kan leda till vidare RP, istället för att allt avslutas snabbt.

I längden bygger detta bättre storytelling, starkare relationer mellan karaktärer och en mer levande server.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Nej, jag har en god förståelse för RP-regler och hur viktiga de är för att skapa en fungerande och rättvis spelmiljö. Jag strävar alltid efter att följa reglerna och spela på ett sätt som gynnar både mig själv och andra. Om jag någon gång skulle göra ett misstag är jag öppen för att ta ansvar, lyssna på feedback och utvecklas som spelare. För mig är det viktigt att alltid bli bättre och bidra till en seriös RP-miljö.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM (Random Deathmatch) är förbjudet – alla våldshandlingar måste ha en tydlig och rimlig RP-anledning. Metagaming är förbjudet – man får inte använda information från utanför spelet i sin karaktärs agerande. Powergaming är inte tillåtet – man får inte göra orealistiska handlingar eller tvinga fram situationer utan att ge motparten en rättvis chans att reagera. FailRP – man måste agera realistiskt utifrån situationen och sin karaktär, annars förstörs trovärdigheten i RP:t.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en engagerad och seriös RP-spelare som lägger stor vikt vid kvalitet framför kvantitet. Jag har tålamod när det gäller att bygga upp scenarion och relationer, och jag ser RP som en gemensam berättelse snarare än en tävling. Jag är också öppen för att utvecklas, ta feedback och anpassa mig efter serverns standard. Mitt mål är att vara en spelare som andra tycker om att spela med, och som bidrar till att höja nivån på RP:t.

Nekad.
Anledning: Din text är skriven av AI.

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka