Accepterad amilli | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

amilli

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199551244869/

Ditt Hex-ID: steam:11000015ed46a45

Vad är din discord tagg? am_illi

Vem var det som bannade dig? jimmy

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Screenshot_56.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? jag har 1 ban sedan tidigare alla andra bans är inte från mig det är från min bror, du kan själv kolla jag har inte så många bans.. Jag tror jag blev bannad för min kollega hitta en glock 17 och han sa att jag skulle ta den. Efter det så kunde jag inte kontakta honom. jag kollade häktes rapport beslaget och allting så det fanns ingen rapportering av det. Jag kunde inte göra något med den och jag hade inte fått ett skåp än och jag la den bara i bilen. såg inget problem med detta då det bara var en glock och min kollega beslagtar massor av sånna hela tiden. Jag är inte ens kriminell roll så förstår inte vad jag gjorde fel jag kunde ändå inte göra något med den där glocken jag hitta. Men jag antar fortfarande att det är korrupt att lägga den i personlig bil. Jag hoppades bara att jag skulle kunna slänga bort vapnet så jag inte hade det på mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Svårt att berätta vad som hände innan jag blev bannad då jag var inte hemma när jag blev bannad tror jag. Jag kan berätta så nogrant på vad som hände. För typ två eller tre dagar sen minns inte så hade jag utbildning på aspirant så jag kan patrullera och få tazer licens. Utbildningen går bra och jag blir godkänd. Efter utbildningen så bad en annan ny aspirant mig att patrulera med honom och jag gör det. Efter ettt trafikstopp som ingen blev gripen på så säger min kollega till mig kolla handsfacket och jag skrev /hfack men inget hände men sen sa han till mig ta grejen i den fort. Jag säger att jag inte fattar hur jag kommer in i handsfacket så säger han gå in i muskel f2. jag tyckte det var regelbrott men tyckte det skulle vara dummt att säga till någon att han snackade utan för unive i unive. minns inte så bra min typ en kvart efter han gav mig den så gick han ur tjänst. jag skrev till han på discord men han svara ingenting. jag leta efter mitt skåp som jag kan ha den i tills min kollega kommer tillbaka så h

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban men jag kan tycka det är konstigt för ingen vet min kontext. Förstår att han satt den för jag hade ett vapen i min bil som användes utanfört tjänst. Men jag förstår inte, jag kan ändå inte göra något med vapenet då jag inte har kriminell roll och jag vet inte ens hur man blir kriminell för tillfället. Så jag kan inte använda vapenet. Jag hoppade också support för jag inte visste vad jag skulle göra med vapenet och jag fick inget svar ingen ens drog in mig. sen kunde jag inte öppna något skåp som jag frågade kollegor att fixa men dom sa att det borde fixas om jag går och lägger mig och vaknar och jag antog att dom mena att jag relogga från unive. Sen när jag frågade kollegor vad jag skulle göra med vapnet sa dom att jag skulle göra beslag rapport men jag kunde inte hitta min kollega som grep grabben. Jag antar att det var slappt av mig att jag inte testa hoppa support en andra gång för att fråga efter hjälp så jag antar att det är mitt fel att jag inte fråga efter rådgivning på det jag gjorde.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har blivit bannad en gång tidigare och det var ett tjänste fel jag gjorde som jag aldrig kommer göra om. Jag var studerande för tillfället och jag skulle ha utbildning på aspirant och det stog att jag behövde glock 45 och ammonution samt en tazer. Jag fråga en rekryterare att köpa ut för mig till utbildning så jag kunde vara med och jag fick det jag bad om. Typ en timme innan jag ska ha min utbildning för att bli aspirant så står det att den blir framskickad från typ onsdag till söndag vilket var en väldigt lång tid. Min kompis säger att jag kan patrullera med honom för han är 4 års assistent och dom får patrullera med studerande. allting går bra och jag använde bara mig av batong och polisipad som dom sa att jag fick ha som studerande. Vi sätter böter och allting och sen kommer en grabb som är jätte skum när vi ska beslag ta hans fordon för det stog att han inte ägde fordonet och han tjuvkoppla. Min kollega sa att han misstänkte försökte gömma något och så sökte kollega igenom handsfack ochh hitta glockk. då rymmde en av dom och han bara spawna in en bil från ingenstans sedan den andra spawna in en annan mindre bra bil och när vi skulle säga till han att låsa upp bilen så hoppar han in och sedan ställer min kollega sig framför bilen och så kör han på min kollega som var den enda med tjänste vapen. Då vet jag inte vad jag ska göra och så tar jag upp vapnet jag fick som var till för utbildningen innan. Det var dock inte det som var problemet fick jag veta då sånt ska tas ingame genom domstol men problmeet var att jag sköt han som körde bilen i huvudet. Det var sunt för nuft då jag sköt han i huvudet som att det var gta online och jag skulle ta någons bil för mig själv. Det var riktigt sunt för nuft och efter det har jag alltid tänkt igenom innan jag gör något i unive om det är realistiskt och sunt för nuft och om det gör scenariot roligt för alla.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det finns många grejer jag kunde gjort annorlunda, för det första skulle jag inte tagit emot en glock bara för min kollega sa att jag skulle då jag inte kan göra något med den inte ens göra en beslagtagnigns rapport då jag inte vet var det kommer ifrån. Bara för att jag tog emot detta vapnet så kunde jag inte kontakta han jag fick den ifrån och jag såg han aldrig igen. Skulle bara nekat när han ville ge mig den. Det andra jag skulle gjort är ha mer tålamod istället för att inte palla vänta. Jag väntade bara typ 20-30 minuter i support och jag pallade inte vänta mer än så för rådgivning. Samt skulle jag frågat runt mer inom poliskåren vad jag skulle göra istället för att bara fråga typ 2 personer om rådgivning vad jag skulle göra. Men jag fick samma svar från båda vilket var att jag skulle kontakta han som gav mig den men det kunde jag inte så jag antog alla skulle ge mig samma svar. Sedan skulle jag fråga staffs om rådgivning för jag trodde att man inte fick ha kriminell vapen på sig utan kriminell så jag satt den i bilen för jag trodde det inte var något fel med det för det var också en dålig bil som jag inte kunde laga för jag inte hade försäkring. Jag kunde inte använda bilen alls och tog aldrig ut den igen efter jag log in den där. Men fortfarande det är mitt fel och jag skulle helt enkelt haft tålamod och frågat staffs efter rådgivning eller kanske aldrig tagit emot vapnet till att börja med från min kollega då jag inte kan lita på honom.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att inte lita på folk när det gäller viktiga grejer som kriminella vapen då jag inte kunde kontakta personen som gav mig glocken till mig. Jag kommer inte göra om detta då jag också kan bli bannad för kriminell utan kriminell om jag bär på en glock som inte är polisvapen. Samt har jag nu lärt mig att vad man får och man inte får göra. Jag visste inte att man fick lägga in grejer i beslaget utan en beslagtagning rapport då det finns ett oregistrerat vapen i beslaget så jag trodde det var tjänstfel. Men nu har jag lärt mig att man får göra det. Jag har också lärt mig lite mer vad som räknas korrupton inom yrke 4.1 samt fick jag veta nu att jag kan har vapnet på mig tills jag har listat ut vad jag ska göra med det. Har också lärt mig att alltid lita på staffsen och respektera servern oavsätt vad. Jag valde att bryta regel och försöka gömma det bara för jag inte fick en respons av staffs när jag satt väntrum samt bara för jag inte fick en respons från min kollega som gav mig den. Jag kan lova jag kommer aldrig göra något liknande igen på unive igen. KOmmer inte vara korrupt på några yrken nu heller då jag inte kan bli polis antar jag för jag har fått sparken. Kommer också alltid fråga staffs oavsätt om jag måste vänta flera timmar för ett svar om jag är osäker.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka