Inaktuell Alwin111 | Polismyndigheten Ansökan [RecLxss]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alwin111

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 14 Juni 2007

Vad heter du på discord? alwin_

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1665h

Hur aktiv kommer du att vara? Ca 3-4 timmar per dag, mer på helger

Vad heter du? Alvin Henriksson

Hur gammal är du? 24 år

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Japp, det är jag!

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis av flera skäl, och en av dem är den personliga tragedi jag upplevde när min lillebror dog till följd av gängkriminalitet. Det var en tuff tid för mig och min familj, och det fick mig att känna en djup önskan att göra något åt det. Jag kände att jag inte kunde stå vid sidan om och se på medan brott och våld fortsatte att härja i vårt samhälle. Genom att bli polis tror jag att jag kan göra en skillnad, inte bara för min familj utan för hela samhället. Jag vill arbeta aktivt för att bekämpa gängkriminalitet och andra former av brottslighet för att förhindra att andra familjer går igenom samma smärta och förlust som min egen. Det är en av de främsta anledningarna till varför jag strävar efter att bli en del av poliskåren.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste inom polisyrket är att säkerställa rättvisa, trygghet och säkerhet i samhället genom integritet, närvaro och effektiv brottsbekämpning.

Har du några tidigare erfarenheter? Nej, jag har precis klarat av min polisutbildning och söker därmed mitt första polisjobb!

Vad betyder IGV? Yrkesgruppen inom polisen som jobbar med ingripandeverksamhet

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? Lungt och sansat, prata klart (Undvik att använda slang eller förkortningar) så att alla förstår, använda rakelnummer och beskriva situationen.

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? Som polis i en situation med en stor konflikt på torget skulle jag först och främst försöka lugna ner situationen och säkerställa säkerheten för alla inblandade.

1. Jag skulle först och främst bedöma situationen genom att observera vad som händer på torget, identifiera de olika parterna och bedöma riskerna och hoten.
2. Jag skulle försöka etablera kommunikation med de inblandade parterna för att förstå orsakerna till konflikten och för att försöka lugna ner situationen. Jag skulle tala lugnt och respektfullt och försöka bygga förtroende för att kunna medla och förhandla.
3. Jag skulle använda förhandlingstekniker för att försöka nå en fredlig lösning på konflikten. Detta kan inkludera att identifiera gemensamma intressen, söka efter kompromisser och förstå de olika parternas behov och känslor.
4. Om konflikten inte kan lösas fredligt och om lagbrott begås, skulle jag tillämpa lag och ordning genom att ingripa för att skydda allmänheten och för att förhindra våld och skador.
5. Jag skulle samarbeta med andra polisenheter och eventuellt andra myndigheter eller organisationer för att hantera situationen på ett effektivt sätt och för att tillhandahålla eventuell hjälp eller resurser som kan behövas.

Får studerande köra en polisbil? Nej, möjligtvis om du är den enda som är vaken men då behöver högre uppsatta godkänna det först.

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? Att använda väderstrecken är viktigt inom polisen för att underlätta navigering, koordinering, rapportering och planering av insatser och operationer. Det gör det möjligt för polisen att arbeta effektivt och säkert i olika situationer och miljöer.

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Om jag som polis ser en misstänkt droghandel på torget skulle jag agera enligt följande:

1. Först och främst skulle jag observera situationen noggrant för att bekräfta om det verkligen pågår en misstänkt droghandel och för att identifiera de inblandade personerna.

2. Jag skulle försöka dokumentera händelsen genom att ta anteckningar om vad jag ser och eventuellt ta bilder eller videor som kan fungera som bevis i en utredning.

3. Om jag bedömer att det är säkert att ingripa, skulle jag närma mig de inblandade personerna och genomföra en konfrontation. Jag skulle informera dem om att jag är polis och be om deras samarbete med en eventuell utredning.

4. Jag skulle se till att situationen förblir lugn och att alla inblandade personer samarbetar med polisen. Om det behövs skulle jag ta emot stöd från andra polisenheter för att hantera situationen på ett säkert sätt.

5. Efter att situationen har lugnat ner sig skulle jag börja leda en utredning för att samla in ytterligare bevis och identifiera misstänkta. Detta kan inkludera att förhöra vittnen, genomföra husrannsakningar och eventuellt gripa misstänkta personer.

Berätta hur man utför HLR. Bedöm situationen: Se till att platsen är säker för både dig och den drabbade personen.

Kontrollera medvetandet: Skaka försiktigt om personen och fråga högt om hen är okej. Om ingen respons, skicka någon att ringa nödnummer (112).

Öppna luftvägarna: Placera personen på ryggen på en plan yta och luta huvudet bakåt samt lyft upp hakan för att öppna luftvägarna.

Kontrollera andningen: Titta, lyssna och känn efter tecken på normal andning. Om personen inte andas normalt, påbörja bröstkompressioner.
S
tarta bröstkompressioner: Placera handflatan mitt på bröstbenet ovanför bröstvårtorna och pressa ner bröstet cirka 5-6 cm med raka armar. Upprepa detta med en hastighet på cirka 100-120 kompressioner per minut.

Ge inblåsningar: Efter 30 kompressioner, luta huvudet bakåt och lyft upp hakan, täck personens mun och näsa med din mun och blås in luft tills bröstet tydligt lyfter sig. Upprepa detta och fortsätt cykeln av 30 kompressioner följt av 2 inblåsningar tills professionell hjälp anländer eller tills personen visar tecken på liv.

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? Om det finns misstankar om att det finns vatten i lungorna, kan det vara viktigt att tillåta dränering av vätskan genom att luta personens huvud och kropp i en position där vattnet kan rinna ut, till exempel på sidan med huvudet nedåt.

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. En thorax är den medicinska termen för bröstkorgen eller bröstkorgsområdet hos människor och andra djur. Bröstkorgen är ett viktigt anatomiskt område som skyddar vitala organ såsom lungor, hjärta och stora blodkärl.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. En tourniquet är en medicinsk enhet som används för att stoppa eller minska blodflödet till en extremitet (som en arm eller ett ben) genom att applicera tryck runt omkring den. Det kan användas vid allvarliga blödningar för att förhindra livshotande blodförlust och ge tid för ytterligare medicinsk behandling.

1. Placera tourniqueten ovanför platsen för blödningen, mellan såret och hjärtat. Det är viktigt att placera tourniqueten på rätt ställe för att effektivt stoppa blodflödet.
2. Dra åt tourniqueten tills blödningen stoppas helt. Det är viktigt att dra åt tourniqueten tillräckligt hårt för att stoppa blödningen, men inte så hårt att det orsakar ytterligare skada eller förvärrar skadan.
3. Fäst tourniqueten på plats så att den inte lossnar. Det kan göras genom att använda ett spänne, kardborreband eller andra fästmetoder som är enkla att justera och säkra.
4. Märk tourniqueten med tiden när den applicerades. Det är viktigt att veta hur länge tourniqueten har varit på plats för att undvika skador på vävnaden från för långvarigt tryck.
5. Sök omedelbart medicinsk hjälp. En tourniquet är en temporär lösning och den drabbade personen bör så snart som möjligt få professionell medicinsk vård för att behandla den underliggande orsaken till blödningen.

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Ett tryckförband är en typ av bandage som används för att stoppa mindre blödningar eller för att applicera tryck på ett sår för att kontrollera blodflödet. Det kan användas för sår som inte kräver användning av en tourniquet, men där det fortfarande är viktigt att stoppa eller minimera blödningen.

1. Rengör såret: Först och främst bör du rengöra såret noggrant för att minska risken för infektion. Använd en steril lösning eller vatten för att skölja såret och ta bort eventuella smuts eller främmande föremål.

2. Placera förbandet: Placera en steril kompress över såret och se till att täcka det helt. Kompressen kan vara impregnerad med en blodstoppare eller läkemedel för att främja koagulering och stoppa blödningen.

3. Applicera tryck: Applicera tryck på såret genom att placera en tryckkudde eller gasbinda över kompressen och binda fast förbandet ordentligt runt såret. Var noga med att inte binda för hårt, eftersom det kan begränsa blodcirkulationen och orsaka ytterligare skada.

4. Säkra förbandet: Säkra förbandet på plats med hjälp av tejp, spänne eller kardborreband för att förhindra att det lossnar eller glider.

5. Kontrollera blödningen: Efter att förbandet har applicerats bör du övervaka såret noggrant för att se om blödningen har stoppats. Om blödningen fortsätter eller förvärras, kan ytterligare åtgärder behövas, såsom att applicera mer tryck eller söka medicinsk hjälp.

Berätta hur och när man ska använda bandage. Bandage är användbara för att täcka och skydda sår, applicera tryck för att kontrollera blödning, stabilisera skadade leder eller ben, och för att hålla förband och medicinska apparater på plats:

Rengör såret noggrant och applicera eventuellt ett antiseptiskt medel.
Placera en steril kompress över såret.
Använd ett bandage för att hålla kompressen på plats och för att skydda såret från ytterligare smuts och skador.

Hej! Du behöver inte göra en ansökan för att bli polis. Du kontaktar rekryteringen ig eller i deras ticket i polismyndigheten discorden. Här är länken till den discorden om du inte redan är inne: https://discord.gg/uDv4sJ8R

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka