Accepterad AlvisMasters | [ vidare till muntlig]Polismyndigheten Ansökan [Ben 10]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

ALVIS

Icke Medlem
Meddelanden
54
Reaction score
9
Ange ditt födelsedatum: 6 Juni 2007

Vad heter du på discord? AlvisMasters#1234

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 403 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag kommer vara inne 6 till 7 timmar om dan.

Hur ofta kommer du vara inne? Måndag: 15:30 - 22:00
Tisdag 15:30 - 22:00
Onsdag 15:30 - 22:00
Torsdag 15:30 - 22:00
Fredag 15:30 - 01:00
Lördag : 10:00 - 23:00 (Tar pauser ibland)
Söndag : 11:00 21:00

Hur många timmar har du på FiveM? 405 timmar

Vad heter du? Joel Andersson

Hur gammal är du? 21 år gammal

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag tycker att jag kan ta ett ansvar som polis, jag vill att staden ska vara ett tryggt ställe för alla medborgare. Man ska kunna gå på gatan utan att man blir utsatt för något kriminellt. Jag känner att jag är tillräckligt mogen för att vara polis och jag jag kan de flesta lagar samt vilka straff som blir.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd för att jag kommer att bemöta alla med respekt och jag kommer inte att vara partisk. Jag kan de flesta lagarna och vad konsekvenserna blir av brottet. Jag kommer att bemöta alla med respekt och jag har ett moget tänkande vid mina beslut. Jag drar inga drastisga slutsatser utan kag tänker igen saker två gånger så att jag är säker på att jag gör ett rätt beslut. Ni ska välja mig för att jag är en snäll och trevlig person och kan lunga ner folk på ett bra sätt men kan även ta till med våld om det skulle behövas.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) De styrkor jag har är att jag kan bemöta folk med respekt och göra så att de känns trygga med mig omkring sig. Jag tänker innan jag gör saker och vilka konsekvenser det kan få. En annan styrka jag har är att jag inte är partisk och är inte mot någon utan är på bådas sida och vill det bästa för alla som har begått brottet. Jag lyssnar noga och kan avgöra vilken person som har gjort rätt samt fel.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har tidigare varit polisbefäl och varit med på bankrån innan och arresterat personerna i en annan stad. Jag var då med i polisflyget och flög helikopter och jag var en av de bästa inom polisflyget. Jag har jobbat på securitas och inom sjukvårdaen i denna staden.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Det jag kommer göra är att jag kommer kolla upp registreringsskylten i polisbilen och se vilken person som äger bilen. Om jag får fram vilken personen är som äger bilen så kommer jag kolla upp om han är efterlyst och om han finns med i registret för något brott som han har gjort. Detta kommer jag att göra för att vara förberedd på vad personen kan göra och är han väldigt efterlyst så kommer jag att tillkalla förstärkning innan jag går fram till bilden. Om det bara är en privatperson som har kört fort med sin bil så kommer jag och min kolega att gå fram och prata med han. Jag kommer att få be om ett körkort samt göra ett alkotest för att så så att inte personen är berusad. Det jag kommer göra är att jag kommer dra in hans körkort samt ge honom en böter. Om man överstiger hastighetsgränsen med 30 kmh så dras körkortet in samt med en böter. Personen som körde bilen får då inte fortsätta köra fordonet så då kommer fordonet att beslagtas av polis så att han kan hämta ut det senare eller någon i hans familj.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Det jag gör är att jag tillkallar förstärkning direkt och hoppar ut ur fordonet och försöker skjuta ett däck på bilen så fordonet inte kan köra iväg och kallar hit en ambulans direkt. Är det en polis som är skottskadad så kommer jag alltid att prioritera polisens liv före att köra efter personen. Jag kommer att lägga på en thorox på polisen för att stoppa blödningen och invänta ambulans. Om jag är själv och personen hoppar ut ur fordonet och skjuter mot mig så kommer jag att trycka på överfallslarmet så att kolegorna kommer och assisterar mig.

Jag ropar då i radion vart vi är och vilken riktning bilen åker i samt vilken färg det är på bilen så att kolegorna kan återuppta jakten på personen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Det vi gör då vi kommer till platsen är att dra vapen samt tillkalla förstärkning direkt, vi skulle göra så att de privatpersoner som är på platsen skulle avlägsna så att alla är trygga. Då kolegorna är på plats så skulle någon som är högre uppsatt och gå fram och förhandla med personerna och se till att få reda på om det finns en gissla där inne som kan bli skadad. Vi skulle göra allt för att få ut gisslan inne och kanske byta in mot en polis. Vi vill få ut alla personer levande och förhindra att någon blir skadad. Om personen skjuter gisslan så skulle vi säga att insatsstyrkan stormar banken och försöka arrestera personerna som utför rånet.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Om det är ett akutläge och personen är nära att hugga mig så skulle jag dra vapen och skjuta personen i benet så att han rmlar och tappar kniven. Om personen är en bit ifrån så skulle jag göra så att en person har tazer och en har vapen. Då kan polisen med pistolen skjuta han i benet om det verkligen skulle behövas.

Jag skulle dragit tazer och skuta personen så att han ramlar och sedan springa fram och arrestera person samt belägga handfängsel. Efteråt så skulle vi beslagta vapnet samt ta in han till stationen och ta han för mordförsök mot polis och brott mot knivlagen. Det blir fängelse för personen som hade kniven.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodiciplin är hur man svarar i radion. Man ska svara moget och endast viktig information ska sägas i radion.
Man börjar först med att säga sitt rakel så att man vet vem det är och sedan efter sitt meddelande så säger man kom. "kom" betyder att man vill ha ett svar på sitt meddelande. Säger man "klart slut" så är det slut på meddelandet och man vill inte ha ett svar i radion.

Vad betyder våldstrappan? Det är att man tex först börjar med pepparsprej och inte börjar med pistolen först. Pistol ska användas till sist och man ska inte börja med pistolen. Pistolen ska användas i livshotande lägen.

Har du något du vill tillägga? Just nu är jag sjukvådare men om jag får polisarbetet så kommer jag att säga upp mig direkt.

Senast ändrad:
+Rep, jätte bra ansökan, skulle passa riktigt bra som polis!

Tillbaka