Alve242 | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alve Sobis

Icke Medlem
Meddelanden
108
Reaction score
21
Vad är ditt namn i verkligheten? Alve Sobis

Vad heter du på discord? alve#4291

Ange ditt födelsedatum 14 November 2005

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Måndag: 16.00-22.00
Tisdag: 16.30-22.00
Onsdag: 18.30-23.30
Torsdag:16.00-22.00
Fredag:15.30-00.00
Lördag: 12.00-00.00
Söndag: 12.00-22.00

Kommer såklat köra mer vissa dagar och lindre vissa dagar.

Berätta om dig själv Som sagt heter jag Alve Sobis, fyller 16 och går sissta året i grundskolan. Tänkte gå IT eller Teknik som gymnasium inriktning då de båda verkar spännande. Jag bor i en liten stad vid namn Kungsbacka, själv älskar jag det här och tycker det är supermysigt. Jag har vänner här, mest epa-raggare... Annars är jag en social grabb som älskar att bemöta nytt folk. Jag går i Paddel, innebandy och så springer jag ibland, finns inte så roliga springslingor här i trakten men man får ju försöka komma ut ibland ändå. Jag bor här i ett hus med min mamma, pappa, sysyer och hund. Vi har bott här i snart 15 år om jag minns rätt. Bodde ett år i en lägenhet när jag var 1 år, sedan flyttade vi hit och nu är vi fast. På fritiden kör jag moppe och hänger med vänner, sitter framför datorn och kör Unive med vänner. Trivs riktigt bra här i communityn. Har lärt känna nya vänner och lite ovänner. Tycker verkligen det är skitkul att hänga med alla dessa människor. <3

Vad skulle du göra om du blir staff? Först och främst skulle jag lagt ner lite tid att spana in support kanalerna, hjälpa folk i support och lärt känna staff-teamet bättre. Efter en dag eller två hade jag tillbringat väldigt mycket av min tid i noclip och spectatat rpn här på Unive. Hjälpt till så mycket som möjligt och helt enkelt gjort det en Support ska göra.
Jag hade suttit igång att hjälpa till med ban-överklagningar och andra grejer som behöver göras. Jag hade lagt ner väldigt mycket tid på servern. Försökt förstärka servern genom att tagit bort lallare/serverförstörare. Jag ser Support som nästan ett jobb, då man har ett visst ansvar, som jag är villig att ta.

Hur länge har du spelat på Unive? I ett halvår ungefär. Har inte riktigt koll men något sådant.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Det finns än många regelbrytare på servern. Det måste få ett stopp enligt mig och jag hoppas även att alla andra tycker det med. Jag vill bli support just för att kunna ta bort dessa spelare och lära dom en läxa. Såklart kommer jag tillbringa mer tid här på Unive och ha det mer kul än vanligt. Jag ser fram emot att kunna ta emot Support ärenden då jag anser det som spännande och nästan lite som en utmaning.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Som sagt att sitta i noclip och spectata. Att lära känna communityn och vara aktiv på forumet oh i discord. Hjälpa de spelare som behöver hjälp men även att säga till de som inte beteer sig. Jag tycker själv att Support "yrket" låter riktigt kul och spännande. Jag hade försökt bli en förebild och en person som folk väljer att vända sig till när dom behöver hjälp.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja. Jag har varit SV i en månad men blev av med den i ett scenario för ett tag sedan. Jag kan de flesta Support kommandona och vet vad innebörden av Support är. Jag kan de kanalerna på Discord som Supports har tillgång till.
Annars har jag inte någon erfarenhet förutom att jag känner många supports.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag kan se flesta men tror att det kan finnas fler:

/revive ID
/tp x - y - z
/goto ID
/bring ID
/dv
/noclip
/slay ID
/freeze ID
/coords
/addkey
/setjob ID
/sqlban ID TID ANLEDNING
/sqlunban HexID
/giveitem ID
/kick ID ANLEDNING
/car
/tpm
/spec ID
/announce
Home

Kan innebörden av de alla.

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja det skulle jag säga, jag gillar att anpassa mig utifrån det system som finns och självklart ändra mig ifall det skulle komma på tal. Jag har lätt samt att jag gillar att lära mig saker och att utvecklas till det bästa jag kan.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Spelar ändast på Unive.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Det skulle vara en dröm som gick i uppfyllelse att få tillbringa kvällar med staff teamet här på Unive.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka