Inaktuell Altino504 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    8
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
++rep på brodern skulle passa bra som junior mod

---rep

Jag har läst igenom din ansökan och tänkte ge lite konstruktiv kritik som kan hjälpa dig att förbättra den.

För det första behöver språket bli mer professionellt. Just nu finns det en del stavfel, talspråk och uttryck som kan uppfattas som omogna, till exempel mycket utropstecken och ord som känns mer vardagliga än seriösa. I en staffansökan är det viktigt att visa mognad genom hur man skriver.

En annan sak är att du nämner att du tidigare har fått bans och gjort regelbrott. Det är bra att du är ärlig, men just nu utvecklar du inte tillräckligt tydligt vad du faktiskt har lärt dig av det och hur du har förändrats. Det behöver förklaras mer moget och reflekterande, eftersom staff förväntas vara förebilder.

När du pratar om problemen på servern och hur de ska lösas är dina svar ganska grundläggande. Du skriver att du vill diskutera med andra staff och ta hjälp av högre uppsatta, vilket är bra, men du utvecklar inte hur du själv skulle arbeta förebyggande för att höja RP-nivån eller minska regelbrott på längre sikt.

Det märks också att du lägger stort fokus på hur mycket tid du har. Tillgänglighet är viktigt, men det är minst lika viktigt att visa egenskaper som beslutsförmåga, konflikthantering, regelkunskap och mognad.

Jag reagerade även på att du skrev att event inte är din grej. I ett staffteam är det bra att visa flexibilitet och vilja att hjälpa till där det behövs, även om det inte är ens huvudintresse.

Sammanfattningsvis tycker jag att du bör:

• Förbättra språket och skriva mer formellt
  • Utveckla dina resonemang mer
  • Visa tydligare vad du lärt dig av tidigare misstag
  • Fokusera mer på personliga egenskaper än bara tid
  • Visa större flexibilitet inom staff-arbetet

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka