Alfred Johansson | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

affe.x

Icke Medlem
Meddelanden
84
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Alfred Johansson

Vad heter du på discord? !Mr.Affej#7487

Ange ditt födelsedatum 15 Juni 2007

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Måndag: 14:00-23:00
Tisdag: 14:00-23:00
Onsdag: 14:45-23:00
Torsdag: 06-12 16-23:00
Fredag: 10:00-03:00+
Lördag: 10:00-03:00+
Söndag 15:00-22:00

Vad är det som får dig att söka till Staff? Det är många saker som får mig till att ansöka till Trainee här på Unive men dels är det för att jag vill vara med och kunna utveckla servern och göra det till en ännu bättre plats för alla spelare oavsett ifall dem är nya till rp eller som är erfarna spelare.
Jag har även varit Support förr här på Unive, och har därifrån fått mycket stora erfarenheter när det gäller ta emot support ärenden,specca ingame, lösa problem ingame som tex report osv och sen så har jag bara varit den personen som alltid ställer upp och hjälper till folk ingame! Sen,det som får mig till att söka till staff på Unive är för att jag älskar att hjälpa till folk som stöter på problem på vägen och som behöver hjälp,jag ställer alltid upp vid såna tillfällen när personen och sen är jag väldigt snabb med att lösa saker och ting på ett professionellt sätt,har alltid strävat efter att hjälpa till folk och ge dem den hjälp dem behöver på väldigt snabb tid.
Därefter det som får mig till att ansöka till Staff är att jag som sagt vill ta bort massvis med lallare,personer som ej kan följa reglerna och mycket mer då jag vet att sånt förekommer minst 1 gång varje dag, det är viktigt att förbättra rpn på servern då i vissa scenarion så förekommer det att folk spelar efter makt och pengar till exempel.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag kommer jobba med allt som krävs men mesta dels med att förbättra rpandet på servern då jag anser att det förekommer dåligt rp i vissa fall/scenarion och att få så få som möjligt ska utföra regelbrott eller liknande på servern och det gör jag via bans. Jag är väldigt aktiv i servern både på dagar och nätter som gör att jag kan hjälpa till folk som behöver den hjälpen under natten när inte så många staffs är inne inagme. Jag kommer definitivt banna de som missköter sig på servern och ej följer reglerna. Jag tollerar ej dem som kommer in på servern bara för att lalla eller de som tror att Unive är en lekstuga där man kan komma in hej vilt och förstöra för andra. Dessa tollerar jag inte och kommer därför ge dem längre ban period så dem verkligen lär sig vad Unive och rollspel är för något. Jag kommer absolut vara aktiv på både forumet samt discorden för att specca där också så allt sköts bra och kommer vara väldigt snabb på att svara på exempelvis tickets,ban överklagningar samt anmälningar. Jag kommer använda mig utav mina tidigare erfarenheter som jag fått när jag tidigare var staff här på Unive. Jag har goda erfarenheter som sagt inom support då jag hängde där mycket förr i tiden när jag var staff och har också vädligt bra erfarenhet med att kunna kommunicera med folk med god och låg ton då jag förr tagit support ärenden samt muntliga medlems ansökningar.
Jag är alltid den som har en låg ton,snäll,bryr mig om spelarna och gör allt mitt bästa för att folk ska få så trevlig rp stund på Unive. Det är också viktigt för mig att hålla folk trygga på Discorden för att folk inte ska kunna känna sig utanför osv.
Jag kommer ta ansvar för alla band jag tar med.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive i typ 6 månader nu och det blir bara roligare och roligare för varje dag som går

Har du några tidigare erfarenheter? Nej det ända är att jag har lite vänner som är en del av staff teamet och har kollat på streams när folk gör staff arbete,

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? /kick (id) (anledning) : Detta sparkar en spelare, vilket innebär att spelaren kan ansluta direkt igen.
/svban (id) (anledning) : Detta gör så att spelaren blir avstängd i 60 minuter.
/sqlban (id) (dagar) (anledning) : Detta bannar en person i antalet dagar som anges. Man kan använda ”komma” i detta kommando som t.ex 0,5.
/sqlunban (Hex-id) : Detta kommando tar bort någons avstängning (ban).
/sqlbanoffline (Hex-id) (dagar) (anledning) : Detta ger en avstängning till någon som är offline genom ett Hex-id (permanent id).
/sqlsearch (steamnamn) : Detta kommando gör så att man ser vad någons Hex-id är genom dennes steamnamn, som man kan se med hjälp av nästa kommando!
/togglename : Detta visar allas steamnamn över deras karaktärer.
/toggleid : Detta kommando fungerar lika dant som /togglename, men visar någons id.
/who (id) : Detta tar reda på om någon är antingen Icke-Medlem eller Medlem, det kan även utöver medlemskap visa om någon har krim-roll.
/revive (id) : Detta återupplivar en spelare.
/noclip : Detta kommando gör så att man blir osynlig och kan flyga.
/spec (id) : Detta kommado är som noclip fast man automatiskt följer efter en spelare, och man kan även klicka på G för att kolla deras inventory.
/goto (id) : Detta teleporterar en till en spelare.
/skin (id) : Ger spelaren skin menyn
/tpm : Detta teleporterar en till waypointen man satt på kartan.
/bring (id) : Detta teleporterar en person till en själv.
/freeze (id) : Detta gör så att en spelare inte kan röra sig.
/dv : Detta tar bort det fordon som man är nära.
/giveweapon (id) : Detta ger en spelare ett vapen som är tillgängligt på servern. Exempel kommer nedan.
/giveweapon (id) WEAPON_nightstick
/giveitem (id): Detta ger en spelare ett föremål som är tillgängligt på servern. Fungerar lika dant som vapen.
/givemoney (id) (Antalet pengar) : Man ger antalet pengar som anges till en spelare.
/clearall : Man rensar hela chatten för alla spelare.
/clearinventory (id) : Man tar bort alla saker i någons inventory (Rensar).
/setjob (id) (jobb) : Man ger en spelare ett jobb.
/announce : Man skickar ut ett viktigt meddelande till hela servern.

Det är det jag har lärt mig från min kompis som va staff och min andra kompis som är staff nu

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej hoppas att ser det bästa i mig och vad jag vill och att ni vill att jag blir en helper! Och tar ansvar för allt jag gör

Tillbaka