Nekad Alexwiderlov | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alexwiderlov

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 3 April 2003

Vad heter du på discord? alewiderlov #4869

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? jag har ca 800 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? jag kommer spela ca 3-5 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer kunna vara inne dagligen.

Hur många timmar har du på FiveM? ca 800

Vad heter du? Nilo Handanovíc

Hur gammal är du? jag är 29 år gammal

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag brinner för yrket. Jag brinner för yrket för att jag älskar att prata med folk. Det sociala med detta yrket är bland det bästa. att träffa folk som uppskattar ens arbeta och det man gör. Jag vill även gör min del till samhället och göra så att barn och gamla vågar gå ut själva utan att dem ska bli rånade eller skjutna. våldet och kriminaliteten vi har i dagens samhällen måste bekämpas och jag vill hjärna hjälpa till och göra det.

Varför ska just du bli anställd? Jag vill bli anställd för jag brinner för yrket och gör det på det bästa möjliga sätt. Jag är lugn, stresstålig och pedagogisk med dolk. jag har stor erfarenhet från piketen och jägarutbildningen jag gjorde som 19 år gammal. dem erfarenheterna är obeskrivligt bra och har format mig till den bästa variationen av mig själv.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är, lugn, pedagogisk och glad. dessa tre ser jag som tre bra styrkor då man behöver vara lugn i många samanhand so e stressiga eller jobbiga och pedagogisk med folk som inte kan uppföra sig. Glad är den bästa enligt mig för ja måste kunna utföra mitt bästa oavset om jag mår dåligt ellert folk är otrevlig så e jag glad tbx så jag gör allt för att polisen sak se bra ut.
mina svagheter skulle jag säga är glad, då man ibland inte behöver vara för glad som jag kan va då det ibland inte hjälper utan folk utnyttjar bara det. Kan bli lite för arg om folk inte lyssnar om jag sagt till dem flertal gånger. samt

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jag har stor erfarenhet inom polisen. jag har vart allt från aspirant till rikspolis chef. detta ser jag som en stor fördel då jag vet har erfarenhet. har Jägarsoldat inom försvarsmaken också efter studenten. efter det blev jag polis och utbildades till piket polis som var den bästa delen inom polisen. Alla delar har vart roliga, allt från stå på stan och prata med små barn från att ligga ute i -30 grader i 3 dagar och slå till på en knark hus.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? 1. Jag slår på blåljus och syrener och stannar honom på sidan av vägen med min bil bakom. Jag anropar kollegor i radion och ber om en extra patrull och berättar vad för bil jag har stannat.
2. kliver ut ur min bil och går fram till honom och frågar hur det står till. ber honom stänga av motorn. Frågar om körkort ( han har ju inge) så jag frågar om Id. har han ID handling så kollar jag upp om han körkort. ( han har inge) så jag ber han kliva ut ur bilen och om han erkänner till brott så grej jag han böter och skriver en raport på vad som hänt. Sedan beslagtar jag bilen och låter manen ta sig hem hur fan han vill.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tar och kör fram bilen framför kollagan som är skadad så den skyttar från förövarnas bil. jag kallar fort på kollegor samt ambulans och meddelar att kollega är skadad. jag försöker så gott jag kan att hjälpa min kollega så hen klarar sig. meddelar kollegor hur bilen såg ut och lägger ut en till efterlysning. stannar med min kollega hela tiden.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag lyssnar på min kollegas order angående situationen. Vi kollar inväntar högre befall samt spärrar av området så inga obehöriga kommer till skada. kollar om dem har gissla och isåfall kallar vi på förhandlare och internationella insatsstyrkan eller piketen. Vi inväntar högre befäl som vi sedan biträder och lyssnar på deras order.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag anropar på en till enhet om jag hinner. Jag tar upp min tazer och säger att han ska släppa kniven annars tazar jag honom. kommer han närmare så tazar jag honom och tar bort kniven fort. jag jag belägger menen med handfängsel och kör honom till stationen på förhör.

Förklara vad radiodisciplin innebär. radiodisciplin är att man har en god ton i radion, det är också at man inte pratar om saker som inte är relevant. tex: någon börjar prata om vad dem åt till middagen eller börjar skrika. I radion ska man prata om information om pågående saker.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är att man inte tar upp sitt tjänstevapen det första man gör utan man för pratar om situationen och om förövaren inte lyssnar och tar till med våld mot dig så tar du upp pepparsprej och sedan banton eventuellt eller tazer och inte hotar med dödligt våld om det inte handlar om liv i fara. Om förövaren inte lyssnar och har vepen tex så ska man skuta så det inte dödar utan avdesimerar personen och inte skutta honom i huvet utan mer i benet. vi vill inte använda våld i onödan och framförallt inte döda utan det gör vi självförsvar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka