Nekad Alex_01 | Ban Överklagan [Roziii]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

keung22

Icke Medlem
Meddelanden
439
Reaction score
10
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199464986602/home

Ditt Hex-ID: 110000159b037ea

Vad är din discord tagg? staken22

Vem var det som bannade dig? Roziii

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Det var en gång i en tid då jag inte förstod konsekvenserna av mina handlingar, och det är med tungt hjärta jag nu sitter här och reflekterar över mina tidigare misstag. Jag blev bannad på grund av två mycket allvarliga överträdelser: metagaming med min kompis och att ha en bild på en kille som spelar på Unive. Jag förstår helt och fullt varför staffs valde att banna mig eftersom båda sakerna jag gjorde är grova regelbrott. Det var något jag själv borde ha förstått konsekvenserna av från början. För att börja med metagaming, låt mig beskriva vad som hände. Min kompis och jag spelade ofta tillsammans, och i vår iver att hjälpa varandra och vinna spelet tog vi till metoder som gick utanför reglerna. Vi metade, vilket betyder att vi använde information som vi fick utanför spelet för att påverka våra beslut inom spelet. Det här var inte för att fuska eller förstöra upplevelsen för andra spelare. Vi var bara två kompisar som ville maximera vår spelupplevelse. Tyvärr insåg vi inte då hur detta kunde påverka andra spelare negativt och förstöra deras upplevelse. Metagaming är ett allvarligt regelbrott eftersom det ger vissa spelare en orättvis fördel och förstör spelbalansen. När jag tänker tillbaka på detta nu, förstår jag hur fel det var och hur mycket skada det kan orsaka. När det gäller doxningen av bulten, var det ett ännu allvarligare misstag. Jag doxade honom genom att skicka en Discord-gif på bulten till en polare som var bannad på Unive då. Han bad om den och jag tänkte bara "okej, om du vill ha den, ta den". Jag tänkte inte mer på det vid tillfället. Men att sprida någon annans personliga information utan deras tillstånd är inte bara respektlöst, det kan också vara farligt. Jag förstod inte det då, men nu inser jag hur mycket skada det kan orsaka. Att skicka gifen till min polare, även om det var på hans begäran, var extremt omdömeslöst av mig. Jag borde ha sagt nej och tänkt på konsekvenserna. Sen blev jag anklagad för metagaming av Roziii, och jag förnekade det, vilket var dumt. Jag skulle bara ha varit ärlig med att jag hade metat, men jag tjafsade ändå emot i support, vilket var dumt. Sen ber Roziii mig att skärmdela mina PM osv. När jag gjorde det visade jag och Timpas PM där vi hade skrivit att vi metar sönder. Sedan bytte jag PM till en annan polare som inte spelar på Unive. Där fanns bilden på bulten som jag hade skickat till honom. Jag ångrar grovt nu att jag ens skickade den bilden. Jag tänkte inte på det då att man skulle få åtgärder för det senare. Jag hade inget konsekvenstänk då. Men när jag satt i support med Roziii och bulten så tog jag bort gifen, för jag har ju ingen användning av den ändå och sen kändes det konstigt att ha bild på en annan person. Det hade känts skumt om någon hade på mig, liksom. Jag vill verkligen betona hur mycket jag ångrar mina handlingar. När jag metade med min kompis var det inte för att vi ville fuska eller förstöra spelet för andra. Vi var bara två kompisar som spelade tillsammans och ibland blev vi lite för ivriga att hjälpa varandra. Jag förstår nu att detta kan förstöra upplevelsen för andra spelare och varför det är ett regelbrott. När det gäller doxningen av bulten, inser jag nu hur allvarligt det var. Att sprida någon annans personliga information utan deras tillstånd är inte bara respektlöst, det kan också vara farligt. Jag förstod inte det då, men nu inser jag hur mycket skada det kan orsaka. Att skicka gifen till min polare, även om det var på hans begäran, var extremt omdömeslöst av mig. Jag borde ha sagt nej och tänkt på konsekvenserna. När jag blev anklagad för metagaming av Roziii, borde jag ha varit ärlig från början. Att ljuga och försöka försvara mig själv när jag visste att jag hade gjort fel var dumt och omoget. Jag borde ha erkänt mina misstag och tagit mitt straff som en vuxen. Istället tjafsade jag emot och försökte dölja sanningen, vilket bara gjorde situationen värre. Att skärmdela mina PM med Roziii och sedan se mina konversationer med Timpas där vi skrev att vi metar sönder var verkligen pinsamt. Det var som att få en spegel upp framför ansiktet och se hur dumt jag hade betett mig. Att byta PM till en annan polare och se bilden på bulten där igen, påminde mig om hur respektlös och oansvarig jag hade varit. Nu när jag sitter här och skriver detta, känner jag verkligen ånger. Jag önskar att jag kunde gå tillbaka i tiden och göra saker annorlunda, men det kan jag inte. Det enda jag kan göra nu är att lova att aldrig göra om dessa misstag. Jag har lärt mig en viktig läxa om att respektera regler och andra människors privatliv. Jag förstår nu att mina handlingar inte bara påverkar mig själv, utan även andra människor och hela spelgemenskapen. För att verkligen visa hur mycket jag ångrar mig, låt mig förklara hur jag känner nu. Jag är full av ånger och skam över mina handlingar. Varje gång jag tänker på vad jag gjorde, skäms jag. Jag har insett hur mina handlingar påverkar andra och hur viktigt det är att respektera regler och andra människors privatliv. Jag känner mig verkligen ledsen för vad jag har gjort och ber om ursäkt till alla som blev drabbade av mina handlingar. Jag hoppas att jag kan få en andra chans att visa att jag har lärt mig av mina misstag och att jag kan vara en positiv medlem i gemenskapen framöver. Tack för att ni tog er tid att läsa detta. Jag lovar att jag kommer att göra allt för att förbättra mig och aldrig göra om dessa misstag igen. Jag förstår att förtroende måste förtjänas och jag är beredd att arbeta hårt för att visa att jag är värdig den andra chansen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Varje gång man får en ban så lär man sig alltid lite mer, men jag måste säga att jag har lärt mig extra mycket från den här bannen eftersom jag har fått relativt många bans tidigare. Den här var dock ganska mycket grövre än de andra, och den fick mig verkligen att inse vad konsekvenserna kan vara när man bryter mot reglerna. Jag vill ta er med på en djupare resa genom vad som hände, varför det hände och hur jag känner nu, för att verkligen förmedla hur mycket jag ångrar mina handlingar och hur mycket jag har lärt mig av denna upplevelse. Det som hände var så här: Roziii bad mig komma till support och sedan sa hon åt mig att skärmdela mina DMs. I en av mina konversationer hade jag skickat en gif där en kille som spelar på Unive var med. Den här killen som jag hade skickat gifen till var en gammal kompis som inte spelar på Unive, men han bad om att få se hur en kille på Unive såg ut, så jag skickade gifen. Jag borde själv ha vetat hur jävla dumt det är och att det faktiskt är ett grovt regelbrott, men jag var dum nog och tänkte verkligen inte på konsekvenserna när jag gjorde det. Jag förstod i stunden att det var dumt, men jag tänkte inte så mycket mer på det eftersom det i stunden var mer av en "vad är det värsta som kan hända"-situation. Sekunden jag blev bannad ångrade jag det så jävla mycket, vilket egentligen är fel. Jag borde ha ångrat det sekunden jag gjorde det, eller ännu bättre, inte varit så pass dum att göra det alls. Men bannen fick mig verkligen att inse konsekvenserna av att vara så här dum. När jag tänker tillbaka på det, fattar jag inte vad jag tänkte. För att ge er en ännu djupare förståelse av mina känslor och min ånger, låt mig gå in på hur det här påverkade mig personligen. Sekunderna efter att jag blev bannad var fyllda med en överväldigande känsla av skam och ånger. Jag kunde inte sluta tänka på hur min handling inte bara hade påverkat mig själv, utan också den person vars bild jag hade delat. Att skicka en bild på någon utan deras medgivande är inte bara respektlöst, det är ett allvarligt brott mot deras integritet. Jag borde ha förstått att detta kunde leda till allvarliga konsekvenser inte bara för mig, utan även för personen jag skickade bilden på och för hela spelgemenskapen. Att sprida någons bild utan deras tillstånd är ett brott mot deras personliga integritet och kan skapa en känsla av osäkerhet och obehag för dem. Jag förstår nu att jag måste vara mycket mer noggrann och medveten om hur mina handlingar påverkar andra. Jag måste tänka på konsekvenserna innan jag gör något, inte bara efteråt när det är för sent. Jag vill verkligen be om ursäkt till den person som påverkades av mitt beteende. Jag kan inte föreställa mig hur obehagligt det måste ha varit att få veta att en bild av en själv spridits utan ens tillstånd. När det gäller metagaming, var det också en extremt dum sak att göra. Metagaming förstör inte bara spelupplevelsen för mig själv, utan även för alla andra spelare som är involverade. Det bryter mot spelets grundläggande principer och förstör den uppslukande upplevelsen som vi alla strävar efter att skapa. Jag borde ha vetat bättre och jag borde ha respekterat spelets regler och de andra spelarnas upplevelse. Varje gång jag har fått en ban tidigare har jag tänkt att jag har lärt mig min läxa, men den här gången har det verkligen slagit mig hur allvarliga mina handlingar har varit. Jag inser nu att jag har ett ansvar, inte bara för mig själv, utan också för hela spelgemenskapen. Jag måste vara en förebild och visa respekt för reglerna och för andra spelare. Jag inser att varje liten handling har konsekvenser, och jag borde ha insett det från början. Att skicka en bild på någon utan deras medgivande är inte bara respektlöst, det är ett allvarligt brott mot deras integritet. Jag borde ha förstått att detta kunde leda till allvarliga konsekvenser inte bara för mig, utan även för personen jag skickade bilden på och för hela spelgemenskapen. Att sprida någons bild utan deras tillstånd är ett brott mot deras personliga integritet och kan skapa en känsla av osäkerhet och obehag för dem. Jag förstår nu att jag måste vara mycket mer noggrann och medveten om hur mina handlingar påverkar andra. Jag måste tänka på konsekvenserna innan jag gör något, inte bara efteråt när det är för sent. Jag vill verkligen be om ursäkt till den person som påverkades av mitt beteende. Jag kan inte föreställa mig hur obehagligt det måste ha varit att få veta att en bild av en själv spridits utan ens tillstånd. När det gäller metagaming, var det också en extremt dum sak att göra. Metagaming förstör inte bara spelupplevelsen för mig själv, utan även för alla andra spelare som är involverade. Det bryter mot spelets grundläggande principer och förstör den uppslukande upplevelsen som vi alla strävar efter att skapa. Jag borde ha vetat bättre och jag borde ha respekterat spelets regler och de andra spelarnas upplevelse. Varje gång jag har fått en ban tidigare har jag tänkt att jag har lärt mig min läxa, men den här gången har det verkligen slagit mig hur allvarliga mina handlingar har varit. Jag inser nu att jag har ett ansvar, inte bara för mig själv, utan också för hela spelgemenskapen. Jag måste vara en förebild och visa respekt för reglerna och för andra spelare. Jag ber om en ny chans att visa att jag har lärt mig av mina misstag. Jag vill bevisa att jag kan följa reglerna och vara en positiv medlem i gemenskapen. Jag vill visa att jag kan vara en förebild för andra spelare och att jag kan bidra till att skapa en positiv och respektfull spelmiljö. För att verkligen visa hur mycket jag ångrar mig, låt mig förklara hur jag känner nu. Jag är full av ånger och skam över mina handlingar. Varje gång jag tänker på vad jag gjorde, skäms jag. Jag har insett hur mina handlingar påverkar andra och hur viktigt det är att respektera regler och andra människors privatliv. Jag känner mig verkligen ledsen för vad jag har gjort och ber om ursäkt till alla som blev drabbade av mina handlingar. Jag hoppas att jag kan få en andra chans att visa att jag har lärt mig av mina misstag och att jag kan vara en positiv medlem i gemenskapen framöver. Tack för att ni tog er tid att läsa detta. Jag lovar att jag kommer att göra allt för att förbättra mig och aldrig göra om dessa misstag igen. Jag förstår att förtroende måste förtjänas och jag är beredd att arbeta hårt för att visa att jag är värdig den andra chansen. Att återvända till Unive och vara en del av den gemenskapen igen skulle betyda så mycket för mig. Jag inser att mina tidigare handlingar har skadat både mitt rykte och förtroendet från andra spelare och administratörer. Men jag är fast besluten att göra allt jag kan för att reparera det förtroendet och visa att jag har lärt mig av mina misstag. Jag vill inte bara följa reglerna, utan också vara en positiv och engagerad medlem av gemenskapen som andra kan se upp till. För att ytterligare visa min vilja att förändras och förbättras, har jag börjat reflektera över vad som drev mig att begå dessa misstag från början. Jag insåg att mycket av mitt beteende kom från en plats av impulsivitet och en brist på förståelse för konsekvenserna. Jag har alltid varit ivrig att vinna och att vara framgångsrik i spelet, men jag inser nu att det inte är värt att offra mina värderingar och respekten för andra spelare för att uppnå det. Jag har också insett att jag behöver arbeta på min självdiciplin och min förmåga att tänka efter innan jag agerar. Jag har börjat ta konkreta steg för att förändra mitt beteende och utveckla en starkare känsla av ansvar och medvetenhet. Jag har läst på om etik och regler i spelvärlden och har börjat tillämpa dessa principer i mitt dagliga spelande. Jag har också sökt råd och stöd från andra spelare som jag ser upp till, för att lära mig hur jag kan bli en bättre och mer respektfull spelare. Jag har insett att det inte handlar om att bara följa reglerna, utan också om att förstå varför reglerna finns och hur de hjälper till att skapa en positiv spelmiljö för alla.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen jag fick var helt korrekt, och jag står fullt ut för vad jag gjorde. Mina handlingar bidrar till en skitig RP och kan få vissa att känna sig otrygga på servern. Detta leder till att det blir en sämre plats för folk att rollspela på. Jag ångrar djupt allt jag gjort och är medveten om hur allvarliga mina regelbrott har varit.

När jag tänker på mina handlingar inser jag hur stor påverkan de kan ha haft på andra spelare och hela gemenskapen. Unive är en plats där människor ska kunna känna sig trygga och ha kul med rollspel. Mina handlingar har inte bara brutit mot reglerna utan också underminerat den känsla av trygghet och gemenskap som vi alla strävar efter att upprätthålla.

Att Doxxa Någon: Ett Allvarligt Intrång i Privatlivet
Först och främst var att doxxa någon genom att skicka en gif med deras bild ett enormt intrång i deras privatliv. Det är inte bara en fråga om att bryta mot spelreglerna, utan också ett allvarligt brott mot en annan persons integritet. När jag ser tillbaka på det, kan jag inte förstå hur jag kunde vara så tanklös och respektlös. Detta är något jag ångrar djupt och som jag aldrig borde ha gjort.

Det handlar inte bara om spelet – det handlar om att respektera andra människor. Att sprida någon annans bild utan deras tillstånd kan få allvarliga konsekvenser för dem. Det kan göra dem otrygga och skapa en miljö där de inte känner sig säkra. Ingen ska behöva känna sig otrygg på grund av något som händer i ett spel. Det var extremt omdömeslöst av mig att inte tänka på dessa konsekvenser innan jag handlade.

Metagaming: Förstörande för Andras Upplevelse
När det gäller metagaming inser jag nu hur mycket det förstör för andra. Metagaming innebär att använda information som man fått utanför spelet för att påverka vad som händer i spelet. Det bryter mot hela idén med rollspel, där varje karaktär ska agera utifrån vad de vet i spelet, inte vad spelaren vet i verkligheten. Genom att meta med min kompis undergrävde jag hela poängen med rollspel. Detta gör spelet mindre roligt och rättvist för alla andra som spelar på ett ärligt sätt.

Jag förstår nu hur mina handlingar kan ha påverkat andra spelare negativt. De kanske kände sig orättvist behandlade eller som om deras ansträngningar inte spelade någon roll eftersom jag och min kompis fuskade. Det är inte rättvist mot dem och det förstör deras upplevelse. Varje spelare förtjänar att känna att deras tid och ansträngning i spelet betyder något och att de kan lita på att andra spelar på ett rättvist sätt.

Inverkan på Serverns Rykte
Jag inser också att mina handlingar kan ha påverkat serverns rykte. Unive har byggt upp ett rykte om att vara en plats för seriös och engagerande rollspel. När spelare som jag bryter mot reglerna riskerar vi att förstöra det ryktet. Andra spelare kanske tvekar att gå med eller stanna kvar om de känner att reglerna inte upprätthålls och att de inte kan lita på att andra spelar rättvist.

Djup Ånger och Självreflektion
Jag skäms verkligen för mina handlingar. Att jag inte bara bröt mot reglerna utan också förstörde för andra och riskerade serverns rykte är något jag ångrar djupt. Jag önskar att jag kunde gå tillbaka i tiden och göra saker annorlunda, men det kan jag inte. Det enda jag kan göra nu är att be om en ny chans att bevisa att jag har lärt mig av mina misstag.

Jag förstår att jag har fått många bans tidigare, och att detta kan få det att verka som att jag inte lär mig av mina misstag. Men jag lovar att den här gången är annorlunda. Jag har verkligen insett allvaret i mina handlingar och hur mycket de påverkar andra. Jag är fast besluten att göra allt jag kan för att rätta till detta och visa att jag kan vara en positiv och respektfull medlem i gemenskapen.

En Ny Chans att Visa Förändring
Om jag får en ny chans lovar jag att följa alla regler noggrant och att göra mitt bästa för att bidra till en positiv och trygg miljö på Unive. Jag vill bevisa att jag kan spela rollspel på en hög nivå och vara en bra förebild för andra spelare. Jag vill hjälpa till att upprätthålla den känsla av gemenskap och rättvisa som gör Unive till en så fantastisk plats att spela på.

Jag vet att jag har mycket att bevisa och att ord inte räcker. Men jag hoppas att ni kan se att jag verkligen menar detta och att jag är redo att ta ansvar för mina handlingar. Jag vill be om förlåtelse för allt jag har gjort fel och för alla som har påverkats av mina handlingar. Jag vill också tacka er för att ni tog er tid att läsa detta och för att ni överväger att ge mig en ny chans.

Vägen Framåt
Jag inser att förtroende måste förtjänas och jag är beredd att arbeta hårt för att visa att jag är värdig den andra chansen. Därför kommer jag att aktivt delta i diskussioner om etik och spelregler inom gemenskapen, dela med mig av mina egna erfarenheter och insikter, och arbeta för att skapa en mer inkluderande och respektfull miljö. Jag kommer också att erbjuda min hjälp till nya spelare som kanske känner sig osäkra på reglerna eller behöver stöd för att integrera sig i gemenskapen. Genom att vara en aktiv och positiv kraft inom Unive hoppas jag kunna visa att jag är seriös med min förändring och att jag verkligen bryr mig om denna gemenskap.

Avslutande Tankar
Jag vill avsluta med att återigen be om ursäkt för mina tidigare handlingar och för den negativa inverkan de har haft på andra spelare och på Unive som helhet. Jag inser nu hur allvarliga mina misstag var och hur mycket de påverkade andra. Jag är verkligen ledsen för det och vill göra allt jag kan för att rätta till det. Jag ber om en ny chans att visa att jag har lärt mig av mina misstag och att jag kan vara en positiv och respektfull medlem i gemenskapen.

Tack för att ni lyssnade. Jag lovar att jag kommer att göra allt jag kan för att visa att jag har förändrats och att jag är redo att vara en ansvarsfull och respektfull medlem i Unive-gemenskapen. Jag ångrar allt jag har gjort och hoppas verkligen att jag får chansen att bevisa att jag kan göra bättre ifrån mig framöver.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Bannen jag fick var helt korrekt, och jag står fullt ut för vad jag gjorde. Mina handlingar bidrog till en negativ RP-miljö och skapade en otrygghet för andra spelare på servern. Det leder till att det blir en sämre plats för folk att rollspela på. Jag ångrar djupt allt jag gjort och inser nu hur allvarliga mina regelbrott har varit.

När jag reflekterar över mina handlingar inser jag vilken stor påverkan de har haft på andra spelare och hela gemenskapen. Unive är en plats där människor ska kunna känna sig trygga och ha kul med rollspel. Mina handlingar har inte bara brutit mot reglerna utan även underminerat den känsla av trygghet och gemenskap som vi alla strävar efter att upprätthålla.

Intrång i Privatlivet: Att Doxxa Någon
Att doxxa någon genom att skicka en gif med deras bild var ett enormt intrång i deras privatliv. Det är inte bara ett regelbrott inom spelet, utan även ett allvarligt brott mot en annan persons integritet. När jag ser tillbaka på det kan jag inte förstå hur jag kunde vara så tanklös och respektlös. Detta är något jag ångrar djupt och som jag aldrig borde ha gjort.

Det handlar inte bara om spelet – det handlar om att respektera andra människor. Att sprida någon annans bild utan deras tillstånd kan få allvarliga konsekvenser för dem. Det kan göra dem otrygga och skapa en miljö där de inte känner sig säkra. Ingen ska behöva känna sig otrygg på grund av något som händer i ett spel. Det var extremt omdömeslöst av mig att inte tänka på dessa konsekvenser innan jag handlade.

Metagaming: Förstörande för Andras Upplevelse
När det gäller metagaming inser jag nu hur mycket det förstör för andra. Metagaming innebär att använda information som man fått utanför spelet för att påverka vad som händer i spelet. Det bryter mot hela idén med rollspel, där varje karaktär ska agera utifrån vad de vet i spelet, inte vad spelaren vet i verkligheten. Genom att meta med min kompis undergrävde jag hela poängen med rollspel. Detta gör spelet mindre roligt och rättvist för alla andra som spelar på ett ärligt sätt.

Jag förstår nu hur mina handlingar kan ha påverkat andra spelare negativt. De kanske kände sig orättvist behandlade eller som om deras ansträngningar inte spelade någon roll eftersom jag och min kompis fuskade. Det är inte rättvist mot dem och det förstör deras upplevelse. Varje spelare förtjänar att känna att deras tid och ansträngning i spelet betyder något och att de kan lita på att andra spelar på ett rättvist sätt.

Inverkan på Serverns Rykte
Jag inser också att mina handlingar kan ha påverkat serverns rykte. Unive har byggt upp ett rykte om att vara en plats för seriös och engagerande rollspel. När spelare som jag bryter mot reglerna riskerar vi att förstöra det ryktet. Andra spelare kanske tvekar att gå med eller stanna kvar om de känner att reglerna inte upprätthålls och att de inte kan lita på att andra spelar rättvist.

Ånger och Lärdomar
Jag skäms verkligen för mina handlingar. Att jag inte bara bröt mot reglerna utan också förstörde för andra och riskerade serverns rykte är något jag ångrar djupt. Jag önskar att jag kunde gå tillbaka i tiden och göra saker annorlunda, men det kan jag inte. Det enda jag kan göra nu är att be om en ny chans att bevisa att jag har lärt mig av mina misstag.

Upprepade Regelbrott och Lärdomar
Jag har blivit bannad många gånger förut, för olika saker. Varje gång jag blivit bannad har jag försökt lära mig av det för att kunna bli en bättre rollspelare och för att faktiskt kunna göra gott för servern. Att bli bannad är aldrig roligt, men jag ser det som en möjlighet att reflektera över mina handlingar och växa som spelare och person. Det är en chans att förstå vad jag gjorde fel och hur jag kan undvika att göra samma misstag i framtiden.

Jag ska verkligen försöka bättra mig, och det enda som behövs för att jag ska kunna bevisa detta är att jag får en ny chans. Jag inser att det är lätt att säga att man har lärt sig av sina misstag, men det krävs handling för att verkligen visa att man menar det. Jag är redo att ta det steget och visa med mina handlingar att jag har förändrats. Jag vill visa att jag kan vara en positiv kraft på servern, någon som andra spelare kan lita på och se upp till.

Återförtroende och Bevis
När man har så pass många bans som jag och fortfarande blir bannad för sådana saker som nu, förstår jag att det blir svårt för er att lita på mig. Jag förstår att mitt förtroende är naggat i kanten och att ni kanske tvivlar på min förmåga att följa reglerna och vara en bra rollspelare. Det är inte lätt att återfå förtroende när man har gjort så många misstag, men jag är fast besluten att försöka. Jag vill visa att jag kan vara en ansvarsfull och engagerad medlem i gemenskapen.

Jag har insett att varje ban jag har fått har varit en lärdom, en möjlighet att förstå vad jag gjorde fel och hur jag kan förbättra mig. Men den här senaste bannen har verkligen varit en ögonöppnare för mig. Den har fått mig att inse hur allvarliga mina handlingar har varit och vilken påverkan de har haft på andra spelare och hela servern. Det är inte bara jag som drabbas när jag bryter mot reglerna – det påverkar alla andra också.

Jag ber om en till chans så att jag faktiskt ska kunna bevisa för er hur hög nivå jag har och hur bra min rollspel är. Jag vet att det kommer att kräva mycket arbete och att jag kommer att behöva visa med varje handling att jag menar allvar. Jag är redo att lägga ner det arbetet och att göra allt jag kan för att återfå ert förtroende. Jag vill visa att jag kan följa reglerna, att jag kan respektera andra spelare och att jag kan bidra positivt till servern.

Framåt och Uppåt
Jag inser att mina tidigare handlingar har gjort det svårt för er att lita på mig. Jag har brutit mot reglerna och visat dåligt omdöme, och det är något som jag ångrar djupt. Men jag hoppas att ni kan se att jag verkligen vill förändras och att jag är redo att göra allt jag kan för att bevisa det. Jag vill vara en del av den här gemenskapen och bidra på ett positivt sätt.

Om jag får en ny chans lovar jag att jag kommer att göra allt jag kan för att visa att jag har lärt mig av mina misstag. Jag kommer att följa alla regler noggrant, respektera andra spelare och göra mitt bästa för att bidra till en positiv och trygg miljö på servern. Jag vill vara en förebild för andra spelare och visa att det går att förändras och bli bättre, oavsett hur många misstag man har gjort tidigare.

Jag ber er att ge mig den här chansen att bevisa mig själv. Jag vill visa att jag kan vara en ansvarsfull och engagerad medlem i gemenskapen, och att jag kan bidra positivt till servern. Jag ångrar djupt allt jag har gjort fel och hoppas verkligen att jag får chansen att visa att jag kan göra bättre ifrån mig framöver. Tack för att ni tog er tid att läsa detta och för att ni överväger att ge mig en ny chans. Jag lovar att jag inte kommer att göra er besvikna.

Avslutande Tankar och Engagemang
Jag inser att förtroende måste förtjänas och jag är beredd att arbeta hårt för att visa att jag är värdig den andra chansen. Därför kommer jag att aktivt delta i diskussioner om etik och spelregler inom gemenskapen, dela med mig av mina egna erfarenheter och insikter, och arbeta för att skapa en mer inkluderande och respektfull miljö. Jag kommer också att erbjuda min hjälp till nya spelare som kanske känner sig osäkra på reglerna eller behöver stöd för att integrera sig i gemenskapen. Genom att vara en aktiv och positiv kraft inom Unive hoppas jag kunna visa att jag är seriös med min förändring och att jag verkligen bryr mig om denna gemenskap.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det är nu uppenbart för mig att mina handlingar var långt ifrån acceptabla och att jag borde ha varit mer medveten om konsekvenserna. Orsaken till att jag hamnade i dessa situationer var helt enkelt att jag inte tänkte tillräckligt långt. Jag hade inte den medvetenheten att jag borde hålla mig borta från sådana handlingar. Det är klart att jag borde ha insett från början att min medverkan i dessa händelser var både skadlig och respektlös.

Respekt för Integritet och Grundläggande Rättigheter
För det första, jag borde aldrig ens ha närt tanken på att sprida bilder på personer inom Unive-communityt. Varje individ har en okränkbar rätt till sin integritet, och att sprida bilder utan tillstånd är ett allvarligt brott mot denna rättighet. Jag borde definitivt inte ha deltagit i något som bidrog till spridningen av sådan information och bilder. Det är inte bara ett brott mot spelets regler utan också mot den grundläggande respekt vi alla borde visa varandra som medmänniskor.

Alternativa Handlingssätt
Istället borde jag ha ignorerat sådana situationer och istället talat till dem som var inblandade och påpekat att det är både olämpligt och grovt fel. Jag borde ha varit en röst för rättvisa och integritet och markerat hur allvarligt det är att sprida andras bilder utan deras samtycke. Detta skulle inte bara ha skyddat personen vars bild blev spridd utan också hjälpt till att upprätthålla en positiv och trygg miljö på servern.

Undvikande av Metagaming
När det gäller metagaming är det ytterligare ett område där jag borde ha agerat annorlunda. Istället för att ägna mig åt metagaming borde jag ha hållit mig strikt till rollspel och följt de regler och normer som finns. Metagaming förstör inte bara min egen spelupplevelse utan påverkar negativt alla andra spelare som följer reglerna och strävar efter att skapa en autentisk och engagerande rollspelsupplevelse.

Bättre Kommunikation
Kommunikationen med min vän på Discord var också ett stort misstag. Istället för att diskutera metagaming och delta i sådana handlingar borde jag ha uppmuntrat honom att följa reglerna och hjälpt till att upprätthålla integriteten i vårt rollspelande. Vi skulle ha kunnat ha en mycket bättre och mer autentisk upplevelse om vi bara hade följt reglerna och hållit oss till den information våra karaktärer visste i spelet.

Eftertanke och Framtida Handlingssätt
Jag förstår fortfarande inte vad som fick mig att agera på detta sätt. Kanske var det en ögonblicklig brist på omdöme, kanske var det bara en brist på eftertanke. Men en sak är säker: denna bann har hjälpt mig mycket att inse vad jag faktiskt vill på Unive och hur viktiga reglerna är. Den har gett mig en tydlig insikt i hur mina handlingar påverkar andra och hur jag behöver förändra mitt beteende för att bli en bättre medlem av communityt.

Nu när jag har haft tid att reflektera över mina handlingar och konsekvenserna av dem inser jag att jag har en stor chans att förbättra mig. Jag vill använda denna insikt till att verkligen förändra mitt beteende och bli en mer ansvarsfull och respektfull spelare. Jag förstår att det inte bara handlar om att följa reglerna för att undvika bans, utan också om att bidra till en positiv och engagerande spelmiljö för alla på Unive.

Åtagande för Förändring och Återuppbyggnad av Förtroende
Framöver, om jag får en ny chans, lovar jag att jag ska göra allt jag kan för att visa att jag har lärt mig av mina misstag. Jag kommer att vara mycket mer medveten om mina handlingar och hur de påverkar andra. Jag kommer att respektera alla regler och normer som finns på servern, och jag kommer att sträva efter att vara en förebild för andra spelare. Jag vill att alla ska känna sig trygga och respekterade på Unive, och jag kommer att arbeta hårt för att bidra till detta.

Jag hoppas innerligt att ni kan se att jag ångrar mina tidigare handlingar och att jag är fast besluten att göra bättre ifrån mig. Jag ber er att ge mig en ny chans att bevisa mig själv och att visa att jag kan vara en ansvarsfull och engagerad medlem i gemenskapen. Tack för att ni tog er tid att läsa detta och för att ni överväger att ge mig en ny chans. Jag lovar att jag inte kommer att göra er besvikna.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det är verkligen sant att jag har lärt mig mycket av den här situationen. Jag har fått en mycket tydligare förståelse för hur viktigt det är att alla följer reglerna och vad som krävs för att Unive ska bli ett bra community där alla kan trivas och ha kul. Att vara medveten om och respektera reglerna är inte bara avgörande för att undvika bans, utan också för att skapa en atmosfär där alla känner sig trygga och respekterade.

Jag har insett att jag behöver vara mycket mer uppmärksam på vad jag håller på med och att jag måste noga överväga konsekvenserna av mina handlingar. Att meta var ett stort misstag från min sida, och jag har verkligen fått smaka på konsekvenserna nu. Jag inser att det var nödvändigt för mig att få den här erfarenheten för att verkligen förstå hur idiotiskt det är att bryta mot reglerna på det sättet. Jag kommer aldrig att meta igen och jag är fast besluten att följa alla regler noggrant i framtiden.

En annan viktig läxa jag har lärt mig är att hålla mig utanför spridningar som denna för att undvika onödig skit och smutsspridning. Att vara en del av sådana handlingar är inte bara olämpligt, utan kan också skada andra människors integritet och göra servern till en mindre trevlig plats för alla. Jag förstår nu hur viktigt det är att vara en positiv och respektfull medlem av communityt och jag lovar att göra mitt absolut bästa för att följa varenda regel och bidra till att förbättra Unive som spelare och som en del av detta fantastiska community.

Jag är ödmjukt tacksam för möjligheten att få lära av mina misstag och jag är redo att arbeta hårt för att återvinna förtroendet hos både staff och andra spelare. Jag är fast besluten att göra mitt bästa för att visa att jag har lärt mig av mina misstag och att jag är kapabel att vara en ansvarsfull och respektfull medlem av Unive-gemenskapen. Tack för att ni tar er tid att läsa och överväga mina ord. Jag ser fram emot att kunna bidra positivt till servern och till gemenskapen igen.

Jag kommer att vara mer aktiv i att delta i gemenskapsaktiviteter och hjälpa till med att lösa problem och konflikter när de uppstår. Jag inser att det är viktigt att vara en aktiv del av gemenskapen för att stärka banden mellan spelare och skapa en mer positiv och välkomnande miljö för alla.

Dessutom planerar jag att engagera mig mer i att skapa och främja en kultur av respekt och vänskap inom Unive-gemenskapen. Det inkluderar att föregå med gott exempel genom att vara vänlig och hjälpsam mot andra spelare, samt att aktivt motverka beteenden som är skadliga för gemenskapen.

Vidare kommer jag att arbeta på att förbättra min kommunikationsförmåga för att kunna uttrycka mig på ett tydligt och respektfullt sätt i alla situationer. Jag inser att kommunikation är nyckeln till att lösa konflikter och missförstånd och att det är viktigt att kunna kommunicera effektivt för att bygga och upprätthålla positiva relationer med andra spelare.

Jag är också villig att ta på mig mer ansvar inom gemenskapen genom att delta i administrativa uppgifter och hjälpa till med att organisera och driva evenemang och tävlingar. Genom att bidra med min tid och mina resurser på detta sätt hoppas jag kunna göra en verklig skillnad för gemenskapen och visa mitt engagemang för dess framgång och välbefinnande.

Sammanfattningsvis är jag fast besluten att göra allt jag kan för att bli en bättre och mer positiv medlem av Unive-gemenskapen. Jag är övertygad om att med viljan och ansträngningen kan jag återvinna förtroendet hos andra spelare och personal och bidra till att skapa en ännu bättre och mer välkomnande spelupplevelse för alla. Tack för att ni tror på mig och ger mig chansen att visa vad jag kan göra.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka