Nekad Alchemy120 | Ban Överklagan [JimmyM]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alchemy120

Aktiv Medlem
Servervakt
Jobbstyrning
Meddelanden
164
Reaction score
141
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199388499285/

Ditt Hex-ID: 110000155211d55

Vad är din discord tagg? Alchemy120

Vem var det som bannade dig? JimmyM

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2023-10-09 145915.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? JimmyM valde att banna mig för grovt korruption inom yrke. Jag är fullt respekterande till detta.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Okej. Vi tar alt från början, det hela som har skett är att Jimmy misstänker att jag har tagit vapen ur polisen beslag stash under morgonen. Enligt loggs ser det helt korrekt ut men från mitt perspektiv så är det lite annorlunda, klockan var runt 10 imorse när jag går in för att övningskjuta lite på militärbasen med mina tjänstevapen. Jag hade brist på ammunition i mina vapen så valde att gå ner till förrådet för att hämta lite. Medans jag bläddrade igenom stashet så såg jag ett gäng vapen jag ville kolla på, Jag tog ut dessa vapen för att se vad det var. jag tog även ut skotten, väll när jag tagit skott går jag ut till min privat bill som jag tänkt köra hela väggen till militärbasen, jag lägger in skotten mm i bilen för att mitt inv var så gott som fullt. jag la lite läkemedel mat vatten och även nycklar, sedan resulterade det i att jag var tvungen att åka till skolan så jag han aldrig åka till militärbasen, I all stress jag befann mig i så hade jag lite för bråttom med att lägga in saker i bilen då jag utan min mening råkat lägga in resterande vapen som jag EJ skulle ha kvar i bilen. Jag märkte inte detta först så jag ställde in bilen i garaget och stängde av dator då jag skulle till skolan. väll efter skolan märker jag att jag ej är kvar i polis dcn, nån minut senare är jag p bannad och indragen medlem i dcn med. jag skickar iväg ett pm till jimmy för att förstå vad som har skett, väll i pm förklarar han hela situationen och hur det ser ut från staff perspektiv, jag förstår absolut hur illa det ser ut när jag har tagit ut kriminella vapen och sedan lagt det i bagaget, jag försöker förklara att det inte var av avsikt jag har lagt in samtliga vapen och att det hela är ett stort problem jag gjort utan att vara fullt medveten om det. Jimmy hänvisar mig till barn överklagan och här är jag i hopp om att detta ska kunna lösa på ett eller annat sätt. Jag har spelat på servern i nästan 2 år nu och har aldrig blivit permanent avstängd på detta vis, jag har alltid haft bra och seriös rp förutom de totalt 8 gånger jag har gjort små regelbrott, man får ta i åtanke att detta är på 2 år så ingen stor grej. Jag har alltid spelat seriöst och för att ha kul och inget annat. Dessutom sa jag upp min krim i förrgår då jag ville bli polis. Så det finns ingen direkt anledning för mig att ha dessa vapen i bagaget och det hoppas jag du förstår. Jag bår så hemskt mycket om förlåtelse av denna incident och kan försäkra dig att något motsvarande aldrig någonsin kommer att ske igen. jag hoppas att ni förstår att detta inte är något som jag i vanliga fall gör och ville aldrig göra.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att denna ban är fult okej, det var jag som gjorde fel och inte tänkte helt klart, som sagt var det inte med mening att behålla vapnet för någon som hälls fördel och jag lovar att det aldrig kommer ske igen, tycker även att jimmy gjorde bra jobb i beslutet och jag förstår till 100% varför detta skede. Hoppas bara detta misstag kan strykas över och gå vidare med att jag får fortsätta min karriär i poliskåren.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. jag har aldrig varit grovt bannad, oftast felaktiga bans och småsaker som resulterat i en tag eller 2. Jag är absolut ingen problemspelare av mig och har alltid försökt hålla ett gott och professionellt rpande som både krim men även polis. Jag har absolut lärt ut det bästa av mina banns och liknande saker har inte skett igen därför kan jag försäkra er att detta inte kommer att ske igen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja absolut, Det var dumt av mig från första början att ta ut vapnet. det skulle jag aldrig gjort, sedan tycker jag dock även att det var dumt av mig att lägga in allt oavsett om jag inte var fullt medveten om det. tycker jimmy gör helt rätt i att banna mig i detta fall. detta var bara otroligt onödigt av mig och inte på något sätt okej vilket jag respekterar.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, 100% jag har lärt mig att aldrig ta ut vapen som jag inte ska ha någonsin igen. Jag hoppas att detta kan lösa på ett bra sätt så jag kan fortsätta min tid på unive som har pågått i nästan 2 år. Kan försäkra er att detta inte ska ske igen från min sida =).

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår absolut

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka