Nekad albasha001 | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

klivaren1

Medlem
Meddelanden
24
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199278086120/

Ditt Hex-ID: steam:11000014e8c57e8

Vad är din discord tagg? klivaren1#0104

Vem var det som bannade dig? ENZO

Bild på banmeddelande: IMG_4332.jpg

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom jag hetsade i lokal OOC. Situationen uppstod efter att jag laggade och råkade köra in i en bil. Personen i bilen började då visa en negativ attityd och hetsade mot mig, vilket gjorde att jag blev arg och hetsade tillbaka. Jag förstår att detta var fel sätt att hantera situationen och att mitt agerande kan ha brutit mot reglerna för respektfullt beteende.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad körde jag runt på servern men jag upplevde att det laggade väldigt mycket. Vid ett tillfälle råkade jag köra in i en annan bil på grund av lagget och personen i bilen reagerade genom att skriva i OOC att han hade klipp på mig och hotade med det. Han nämnde också i spelet att hans karaktär hade en "GoPro" och använde det som en del av sin attityd mot mig. Det här gjorde mig frustrerad eftersom jag kände mig provocerad av hans beteende både i OOC och i spelet.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår varför jag blev bannad, och jag erkänner att jag gjorde fel genom att hetsa i OOC-chatten. Det var inte rätt sätt att hantera situationen, och jag borde ha tagit ett steg tillbaka istället för att svara på provokationer. Samtidigt känner jag att bannen kanske kunde ha hanterats annorlunda. Jag reagerade i en frustrerande situation där jag kände mig provocerad, och mitt agerande var inte avsiktligt för att störa servern. Jag hoppas att staff kan se att jag är medveten om mitt misstag och att jag är villig att förbättra mitt beteende framöver.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare för att ha sagt n-ordet och för en situation där jag urinerade på en annan karaktär mitt på gatan i spelet. Jag inser att båda dessa händelser var allvarliga och helt oacceptabla, både inom spelets regler och ur ett moraliskt perspektiv. Efter den bannen tog jag tid att reflektera över mitt beteende och hur det påverkar andra på servern. Jag läste igenom reglerna noggrant och insåg att jag måste ta mer ansvar för mina handlingar. Jag har sedan dess försökt att undvika sådant beteende och fokusera på att bidra till en bättre spelupplevelse för alla.
Trots mina ansträngningar blev jag återigen bannad, vilket visar att jag fortfarande har mer att arbeta på. Jag är dock fast besluten att förbättra mig ytterligare och visa att jag kan följa reglerna framöver.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? I den här situationen kunde jag ha hanterat det mycket bättre. Istället för att hetsa tillbaka i OOC-chatten när jag blev provocerad, borde jag ha hållit mig lugn och ignorerat det negativa beteendet. Om det hade fortsatt kunde jag ha tagit det vidare till staff genom att rapportera det, istället för att själv bryta mot reglerna.
Jag kunde också ha fokuserat på att hålla min kommunikation respektfull, oavsett vad som hände, och sett till att agera på ett sätt som inte förstörde spelupplevelsen för andra. Genom att ta ett steg tillbaka och tänka efter hade jag kunnat undvika hela situationen och förhindra att det ledde till en ban. Framöver vet jag att jag måste arbeta på att behålla mitt lugn och följa reglerna även i stressiga eller frustrerande situationer.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja, jag har definitivt lärt mig mycket av den här bannen. Först och främst har jag insett hur viktigt det är att hålla sig lugn och inte låta frustration eller provokation påverka mitt beteende. Jag har också förstått att reglerna finns där för att skapa en bra och respektfull miljö för alla spelare, och att det är mitt ansvar att följa dem, oavsett vad som händer i spelet. Efter den här bannen har jag reflekterat över mina handlingar och förstått vad jag kunde ha gjort annorlunda för att undvika situationen. Jag är nu mer medveten om hur mina ord och handlingar kan påverka andra, och jag är fast besluten att förbättra mitt beteende och undvika liknande situationer i framtiden.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka