Accepterad AKA | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

AKA

Medlem
Meddelanden
117
Reaction score
14
Vad är ditt namn i verkligheten? Casper

Vad heter du på discord? akaa7

Ange ditt födelsedatum 13 Augusti 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. Jag spelar från att jag kommer hem från skolan tills att jag går och lägger mig, det blir cirka 8h på vardagar. På helgar kan jag spela upp till 12h+ om jag bara orkar. Jag trivs på servern och spelar därför väldigt mycket.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem sedan 27 Juli 2022 men har varit delaktig på servern sedan 2020.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 1696184897827.png

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt finns till för andra spelare på servern och hjälper till när det behövs. En servervakt bär ett ansvar över andra spelare och ser till att regler ej bryts. Som servervakt har du inga andra rättigheter på servern än de andra spelarna förutom att du kan kicka och ge timeout till spelare som bryter mot regler. En servervakt skall visa hur en bra och seriös RP funkar och ska alltid finnas där för nya spelare om de behöver hjälp. Som servervakt ska man vara mogen och veta vilka regler som gäller på servern. Man ska inte använda sina commands för att t.ex vinna ett scenario genom att kolla genom väggar eller ressa sig själv. En servervakt är ingen högt uppsatt person och ska inte jämföras med staffs och mods eftersom de inte är samma sak. En servervakt ska bara stänga av spelare när det riktigt behövs och om det går att lösa ett problem genom RP så ska man alltid försöka med det först. Om en person inte lyssnar på att t.ex byta bort från lallkläder som t.ex att inte ha armar osv. så kan man sparka spelaren som en varning istället för att stänga av den direkt och på så sätt kan den andra spelaren ta det du sagt mer seriöst.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt eftersom jag dagligen stöter på spelare som bryter mot regler mm. Jag känner att jag är tillräckligt mogen för att bära ett ansvar över andra spelare och ge lite extra tid till de som är nya på servern. Jag gillar Unive riktigt mycket och vill bidra med att förbättra RPn då jag tycker att den vid vissa tillfällen är rätt så kass. Har stött på många personer som ej vet vad Fear RP är samt Power Gaming. Detta är något man stöter på nästan dagligen som kriminell och skulle vilja få ett slut på detta. Jag kunde se mig som en bra servervakt eftersom jag alltid försöker prata med god ton och vara saklig, om det är något jag upplever att går fel så kommer jag också ge åtgärder till inblandade därefter.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption som servervakt kan vara att du t.ex inte ger en avstängning till din kompis men till en annan spelare du ej känner bara för att du inte vill förstöra för din vän. Att vara korrupt är något jag strävar efter att inte vara och om någon upplever att jag är korrupt så tar jag gärna emot kritik eftersom det är de bästa sättet att förbättras på. Att abusa sina commands är riktigt oproffesionellt och äckligt. Att t.ex ressa sig för att vinna ett scenario är helt oacceptabelt och det kommer aldrig att ske. Att man som servervakt använder sina commands till sitt eget bästa är helt otroligt och jag tycker verkligen inte att det är okej. Om man är så desperat på att vinna ett scenario att du måste använda dina commands så är det ju bara sorgligt. I ett scenario är det meningen att alla ska ha kul och inte att du ska vinna.

Vidare till muntlig intervju du har 48 timmar på dig lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka