Nekad AK🃏 | Ban Överklagan [320]

VĂ€lkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning pÄ GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

akyouknow

Medlem
Servervakt
Meddelanden
209
Reaction score
7
LĂ€nk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199316130802/

Ditt Hex-ID: 110000150d0dbf2

Vad Àr din discord tagg? A_424_K

Vem var det som bannade dig? Philip320

Bild pÄ banmeddelande: SkÀrmbild 2025-04-26 223203.pngSkÀrmbild 2025-04-26 223213.png

Varför tror du sjÀlv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig av en mycket tydlig anledning och bra anledning. Vad jag gjord var att bryta mot servens regler och visade totalt noll respekt mot bÄde servern och communityt. Det jag gjorde var att begÄ terrodÄd mot sjukhuset inne pÄ servern villket inte bara var ett regelbrott utan det var ocksÄ ett direkt hot mot serverns trovÀrdighet, realism och sÀkerhet. Ett sÄdant aggerande skapar inte bara kaos i servern men det riskerar ocksÄ att skrÀmma bort andra spelare och sÀnka standarden pÄ RPn och förstöra det community som staff har försökt bygga upp under en sÄ otrolig lÄng tid. Jag inser idag att det jag gjorde kunde fÄtt mycket större konsekvenser Àn jag dÄ förstod och jag Ängrar mig sÄ hemskt mycket, förlÄt mig. Jag tror ocksÄ att min illojalitet spelade stor roll i straffens beslut. NÀr man vÀljer att gÄ till en annan server och samtidigt kasta smuts pÄ den gamla direkt eller indirekt sÄ visar man att man inte har den respekt eller uppskattning som krÀvs. Jag visade tydligt att jag inte vÀrderade det förtroende jag fÄtt och jag förstÄr helt varför ni sÄg det som ett grovt svek vilket det var. Med tanke pÄ helheten sÄ var mitt tidigare engagemang, rollen jag hade, och ansvaret jag haft sÄ Àr det inte bara ett regelbrott utan ett personligt/djupt svekt mot alla pÄ Unive. Staffs valde att banna mig för att skydda servern frÄn destruktivt beteende och Àven om det sved sÄ förstÄr jag helt och hÄllet nu varför det var nödvÀnfight. Jag tog för mycket plats pÄ fel sÀtt och nu behöver jag visa mitt ansvar istÀllet.

BerÀtta exakt vad som hÀnde just precis innan du blev bannad. Det som hÀnde innan jag blev bannad var en följd av flera dÄliga beslut som skapade en mycket allvarlig hÀndelse vilket var ett terrordÄd pÄ sjukhuset i servern. Jag minns att jag och nÄgra andra av mina vÀnner (gammla vÀnner) satt och planerade nÄgot som vi tyckte var "roligt" och "kaosigt" men vi ignorerade helt vilken typ av server Unive RP faktiskt Àr. Vi tÀnkte inte pÄ hur hÀndelsen sklle pÄverlka alla andra som RPade och hur det skulle vara extremt orelistisgt och förstöra en massa. Det handlade om att skapa kaos men inte inom rimliga RP strukturen det var mer Ät griefieng hÄllet. Jag körde dit med vapen och orsakade kaos och sköt en massa spelare inne pÄ sjukhuset. En lats dÀr RP ska vara en fristaf, skyddad och respektfull. Jag bröt mot bÄde serverns regler och RP logik. Det som frÄn mitt perspektiv dÄ var "kaos" var i sjÀlva verket ett direkt brott mot bÄde RP reglerna och respekt för andras upplevelse. Efter det hÀr var staff snabbt inte och tog kontroll. Jag blev bannad och frÄn servern och DCn direkt sen blev min ban uppgraderad till en klacksko ban efter ett par mÄnader. Jag förstod redan dÀr att altt gÄtt för lÄngt. Skammen slog mig först pÄ riktigt efterÄt. Det var inte ett misstag det var ett medvetet dÄligt val. Och jag tar full ansvar för det idag.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det hÀr var inte en felaktig ban det var helt och hÄllet jag som gjorde fel. Jag vill verkligen vara tydlig med det sÄ att ni som staff inte kÀnner att jag försöker försköna ller undvika ansvar. Jag fötrjÀnade bannen Àveb om det tog ett tag innan jag kunde erkÀnna det för mig sjÀlv. I början försökte jag hitta förklarningar att andra ocksÄ var inblandade, att det var "dÄlig stÀmmning" eller att jag kÀnde mig grupptryckt. Men allt det dÀr var bara ursÀkter för att slippa se sanningen: Jag tog ett medvetet beslut att bryta mot reglerna och jag gjorde det trotts att jag visste bÀttre. Jag var dessutom inte vilken spelare som helst. Jag hade haft förtroende, varit med i viktiga roller och visade precis vad Unive RP stod för. Det gör att det jag gjorde var Ànnu allvarligare. Staff hade inte bara rÀtt att banna mig dem hade en skydlighet att göra det för att sydda andra spelare frÄn liknande beteende. Jag respekterar att ni tog det beslutet snabbt och tydligt. Det visar att ni stÄr för era regler och inte gör undantag oavset vem spelaren Àr. SÄ nerj bannen var inte felaktig. DEn var korrekt och rÀttvis. Jag vill inte komma tillbaka som nÄgon som ifrÄgesÀtter era beslut. Utan som nÄgon som förstÄr varför de tog och vill göra allt för rÀtta till det.

Ifall du har blivit bannad hÀr tidigare, berÀtta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lÀrdom av dina tidigare bans. Jag har haft fÄ tidigare bans pÄ Unive men aldrig nÄgot lika grovt som detta. Tidigare handlade det mer om omedvetna regelbrott eller fel som jag lÀrt mig om i efterhand. Jag har alltid tagit lÀra och kommit tillbaka med rÀtt attetyd och gjort bÀttre ifrÄn mig.

En gÄng blev jag bannad för att jag bug abuse med hyre cyckeln vid torget. Jag buggade sÄ att den Äkte snabbare villket jag inte tÀnkte pÄ lika mycket vid den tiden, jag trodde det var okej. Efter att ha gjort detta insÄg jag felet jag gjorde och gjorde aldrig det felet igen. Jag skrev en ban överklagan och den blev godkÀnd. Jag kom tillbaka med rÀtt tankesÀtt och började RPa igen med bÀttre erfarenheter och förstog hur jag ska RPa för maximal realism samt sÄ rÀttvist som möjlgit.

Jag blev ocksÄ bannad en annan gÄng av kÀra Philip sjÀlv, det var goda tider. Jag hade en bil med hydralik och offroad djul och jag körde upp för en sten kulle med den. Hahahhaha jag trodde det var okej dÄ men efter att ha blivit bannad insÄg jag felet jag gjorde. Jag tÀnkte efter och det Àr inte som att en sportbil skulle klarat av sÄ grov offroad hur modifierad den Àn var. Jag kom tillbaka frÄn den bannen med Ànnu mer erfarenheter och gjorde aldrig samma fel igen, man kan sÀga att jag började anvÀnda mig av sunt förnuft mer och förstog realismen av RPn.

Nu nÀr jag tittar tillbaka pÄ mina tidigare bans, ser jag ett mönster. En kille som ville mycket men saknade sjÀlv disciplin. Men jag jobbar varje dag med att bli den personen jag önskar att jag var redan dÄ vilket jag Àr idag men kan bli bÀttre alltid. NÄgon ni kan lita pÄ, som Àr stabil, ödmjuk och respektfull.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det finns mĂ„nga saker jag kunde ha gjort annorlunda och borde gjort annorlunda. FÖr det första borde jag aldrig ens gĂ„tt med pĂ„ iden om ett terrordĂ„d. Redan dĂ€r var första felet. Jag visste innerst inne att det var en dĂ„lig ide och att det bröt mot serverns regler samt framför allt mot den respekt jag en gĂ„ng gĂ„tt. Om jag hade haft lite sjĂ€lvrespekt och lite mer omtanke för andra, hade jag aldrig gjort det jag gjorde. Jag hade ocksĂ„ kunnat sĂ€tta grĂ€nser för mig sjĂ€lv. Jag lĂ€t mig dras av andra, av stĂ€mmningen. Men det stora jag borde gjort var att gĂ„ emot strömmen och stĂ„ upp för det jag vet Ă€r rĂ€tt. Jag kunde ha varit en förebild för andra, istĂ€llet blev jag motsatsen. Jag kunde ha anvĂ€nt min erfarenhet för att hjĂ€lpa andra utvecklas men istĂ€llet bidrog jag till att bryta ner.

Om jag hade agerat med mognad, respekt och sjÀlvinstinkt som jag försökr göra idag hade den hÀr bannen aldrig behövt ske.

Har du lÀrt dig nÄgonting efter din ban? Ja och det sÀger jag inte bara för att utan med hela hjÀrtat. Jag har lÀrt mig mycket under det hÀr Äret Àn under alla mina Är i RP tidigare. Det viktigaste jag lÀrt mig Àr att lojalitet, respekt och ansvar vÀger tyngre Àn allt annat. Det Àr lÀtt att vara aktiv, spela ofta och engagera sig men det Àr först nÀr man stÄr inför konsekvenser som man förstÄr vÀrdet av att göra rÀtt. Jag har lÀrt mig att ett misstag inte bara Àr en regel som bryts. Det Àr nÄgot som pÄverkar riktiga mÀnniskor. Jag förstörde inte bara för mig sjÀlv, jag förstörde för andra spelare. för staff och alla som var inne den dagen och ville ha kul. Och jag inser hur vÀrdefllt det Àr med en server dÀr det finns tydlighet, struktur och en community som verkligen bryr sig. Jag saknar det. Varje dag. Men jag har ocksÄ lÀrt mig att man kan vÀxa. Jag har tagit avstÄnd frÄn det dÄliga beteenden, slutat spela med personer som drar ner mig och istÀllet fouserat pÄ vad som gör mig till en bÀttre spelare samt mÀnniska. Jag har vuxit ur den gamla versionen av mig sjÀlv och nu vill jag bara fÄ chansen att visa det.

Har du lÀst vÄra regler? Ja

FörstÄr du att ifall du ber om att fÄ din överklagan lÀst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstÄr det helt och hÄllet.

Senast Àndrad:
Tack för att ni tog er tid att lÀsa min överklagan la ner ganska mycket tid pÄ den.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka