Nekad Ahmedt | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ahmedt

Icke Medlem
Meddelanden
26
Reaction score
3
Ange ditt födelsedatum: 30 Mars 2005

Vad heter du på discord? Ahmedt#5092

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 571

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Mycket, men det varierar.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag i minst 3-5 timmar.

Hur många timmar har du på FiveM? 571

Vad heter du? Ahmedt Luz

Hur gammal är du? 23, fyller 24 om en månad.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag har i min hemstad, göteborg. Vart Rikspolischef och kan ett och annat med att vara polis. Systemet fungerar kanske lite olika här i Multistaden men är bra på att anpassa mig. Är aktiv arbetare och kan mycket om juridik. Gillade att vara polis vilket är därför jag söker här, i denhär staden.

Varför ska just du bli anställd? Är aktiv, kunnig, bra på att sikta, kan mycket om radiodisciplin, använder ALLTID våldstrappan och är lugn i stressiga situationer.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor:
-Är bra på att hålla mig lugn i stressiga situationer.
-Är kunnig inom lagar och straff.
-Är före-detta Rikspolischef (Annan stad).
-Kommer se till att ta min tid för att bli befodrad.

Svagheter:
-Vågar inte erkänna när jag har fel.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja. Som sagt så har jag vart Rikspolischef i min hemstad.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Detta beror mest på om jag kör själv eller har en kompanjon med mig. Om jag har en assistent med mig så får han be honom kliva ut ur fordonet. Han har brytit mot följande lagar.
-Hastighetsöverträdelse.
-Vårdslöshet i trafik
-Olovlig körning. (Framförande av fordon utan förarbevis eller körkort)

Han får följa med till stationer på förhör för att veta varför han gjort som han gjort. Slutligen så får han åka till fängelset.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag hjälper min kollega. Det viktigaste med att vara polis är att värdera allas liv. Kallar såklart på försträkning

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag, som aspirant, lyssnar på mina kollegor och följer deras order. Alternativt så sätter jag upp barrikader.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Tar upp min tazer och försöker få honom att stanna samt att ta upp hans händer. I absolut nödfall så avfyrar jag min tazer men ska helst undvikas.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är olika sätt som man pratar i radion. För att ha radiodisciplin är det viktigt att inte snacka i mun på varandra och använda radiospråk, beroende på hur många det är i radion. Om det bara är 2 eller 3 är inte radiospråk så viktigt.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan hur man ska agera i olika situationer. Om en brottsling drar upp ett stort vapen så är det viktigt att ha rätt resurser. Om en brottsling bara har sina knytnävar så räcker det med batong.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka