Inaktuell Ahmed abogasem | Medlem ansökning [Forsgren32]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ahmed abogasem

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Ali

Vad är ditt discord namn? Krigare05

Vad är ditt födelsedatum? 21 Maj 2005

Berätta om din karaktär. Ahmed Abogasem föddes och växte upp i en av stadens mest försummade områden. Han var son till en ensamstående mamma som kämpade för att få ihop tillräckligt med pengar för att försörja familjen. Ahmeds barndom präglades av fattigdom, brist på resurser och en ständig kamp för överlevnad. Trots moderns hårda arbete var det svårt att undvika dekretsen av kriminalitet och droger som omgav dem.

Som barn hade Ahmed få förebilder och få möjligheter till en ordentlig utbildning. Istället för skolan tillbringade han dagarna på gatorna, omgiven av andra ungdomar som likt honom själv försökte överleva i den hårda miljön. Han blev snabbt insupen i den lokala kriminella världen och började delta i småstölder och andra brott för att bidra till familjens ekonomi.

Trots att Ahmed fastnat i den kriminella banan, fanns det ett gnista av hopp inom honom. Han visade sig vara smart och snabbtänkt, och hans karisma gjorde att han kunde navigera genom stadens undre värld på ett sätt som många andra inte kunde. Trots detta fanns det stunder av självreflektion där han önskade sig ett annat liv, men kände sig fången av de omständigheter som han fötts in i.

En viktig vändpunkt i Ahmeds liv kom när han träffade en mentor, en äldre brottsling som sett potentialen i den unge mannen. Genom mentorskapet fick Ahmed en inblick i ett annat sätt att leva och började drömma om ett liv utanför brottslighetens vägar. Med stöd från sin mentor och andra positiva krafter i sitt liv, började Ahmed ta små steg mot förändring.

Ahmed Abogasem är en komplex karaktär som trots sina tuffa uppväxtförhållanden och de frestelser som den kriminella världen erbjuder, bär på en potential för förändring. Hans historia är en påminnelse om att även i de mest ogynnsamma omständigheterna kan en människa hitta vägar mot ett bättre liv, särskilt med stöd från samhället och möjligheter till utbildning och sysselsättning.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Min karaktär kan bidra till spelet genom att dela med sig av sin unika bakgrundshistoria och livserfarenheter. Detta ger djup åt karaktären och kan påverka hur den agerar och reagerar på olika situationer. En stor del av rollspel handlar om interaktionen mellan olika karaktärer. Min karaktär kan bidra till spelet genom att bygga relationer, skapa allianser eller konflikter med andra karaktärer och på så sätt driva berättelsen framåt. I många rollspel står gruppen inför olika utmaningar eller konflikter som måste lösas. Min karaktär kan bidra genom att ta ledarrollen, erbjuda kreativa lösningar på problem eller agera som en förmedlare i konfliktsituationer. Varje karaktär i ett rollspel har vanligtvis olika färdigheter, talanger och expertisområden. Min karaktär kan bidra till gruppen genom att använda sina unika förmågor för att lösa problem, övervinna hinder eller hjälpa till att uppnå gruppens mål.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Jag kan hjälpa min fiende att nå sina mål eller undvika att skada dem, även om det betyder att jag själv misslyckas. Det är för att jag tror att alla förtjänar en andra chans och att förlåtelse är viktigare än hämnd. Ibland är det smart att hjälpa min motståndare för att nå ett större mål. Jag kan samarbeta med en fiende för att hantera en större fara eller för att se till att ingen grupp blir för stark. Genom att hjälpa min motståndare kan historien bli mer spännande. Konflikter blir mer komplicerade och intressanta när jag tar hänsyn till olika moraliska val och överraskande händelser. Att visa förståelse för min fiende kan också göra våra relationer djupare och förbättra våra karaktärers utveckling. Det öppnar upp för nya och intressanta möjligheter i spelet.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag förstår reglerna i spelet. Till exempel, RDM betyder att du inte kan bara slå eller döda andra spelare utan en bra anledning. Om du bara slår ner någon utan att prata först, då bryter du mot RDM-regeln. VDM är när du använder ett fordon för att skada eller döda andra spelare utan en bra anledning. Till exempel, om du kör över någon bara för skojs skull, då bryter du mot VDM-regeln. COPBAIT är när du försöker att få polisens uppmärksamhet på ett felaktigt sätt. Till exempel, om du kör mot rött ljus för att få polisen att följa efter dig, då bryter du mot COPBAIT-regeln. Jag förstår också regeln FEARRP, vilket betyder att du måste ta hand om din karaktärs liv. Till exempel, om du springer från beväpnade män utan att bry dig om att de kan skada dig, då bryter du mot FEARRP-regeln. METAGAMING är när du använder information som din karaktär inte skulle veta. Till exempel, om din vän berättar var han är på Discord och du åker dit i spelet, då bryter du mot METAGAMING-regeln. Jag vet också vad NLR är. Det betyder att du inte får minnas vad som hände precis innan din karaktär dog. Till exempel, om du berättar vem som dödade dig precis efter att du återuppstått, då bryter du mot NLR-regeln. Slutligen finns COMBAT LOGGING, vilket betyder att du inte får logga ut eller undvika ett pågående scenario. Till exempel, om du loggar ut direkt efter att du blivit tagen som gisslan, då bryter du mot COMBAT LOGGING-regeln.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har varit medlem i staden tidigare, och nu är jag tillbaka

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Inget, specifikt bara att jag vill dela min karaktärs berättelse och bakgrund med staden och visa hur han formats genom sin uppväxt.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka