Antagen ADDE34 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ADDE34

Aktiv Medlem
Meddelanden
401
Reaction score
20
Vad är ditt namn i verkligheten? Theo

Ditt discordnamn: adde34

Ange ditt födelsedatum 24 November 2006

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli Staff på Unive för att jag har goda erfarenheter inom RP. Jag har RPat mycket och gjort många fel jag med. Vilket jag tror kan vara bra för då kan jag övertala de personer som håller på att begå samma regel brott att sluta med det, berätta konsekvenserna och om jag märker att personen fortsätter då kommer det kanske leda till att personen inte kommer tillbaka på Unive. Jag hade tur som kunde komma tillbaka och därför vill jag kunna lära ut de jag har lärt mig. Så jag ska bli staff för att jag har mycket erfarenhet inom rp helt enkelt. Jag håller alltid en god ton oavsett vad det gäller. Jag tycker att en Staff är någon som man kan se upp till lite so men lärare alltså nån som håller ordning och reda för att kunna få det att rulla. Att ha mig som helper skulle göra att det som är högre uppsatta får mindre o göra och där av kan fokusera på serverns utveckling. Jag vill hjälpa Unive att rensa bort såna som lallar då det förstör hela Rpn. Jag kan ofta komma in på servern och det första jag möts av är någon som snackar OOC vilket förstör min upplevelse och jag tror många andras också.

Nu när det börjar närma sig inne tider så vet jag också att fler och fler kommer komma in på Unive och då måste det finnas Staffs som är redo att ta an nya utmaningar för att få servern så bra som möjligt. Jag menar Unive är den största servern i Sverige med otroligt många spelare o där med kommer det lallare, men det ska inte stoppa Unive att kunna vara just Unive. Jag hoppas jag kommer bli tilldelad en plats då jag vet att jag kommer göra skillnad på Servern. Och att få jobba med de andra sköna Staffsen vore super kul.

Jag kommer att sitta mycket i supporten så att det kommer vara en kort vänte tid. Jag har själv tvekat om jag ska hoppa support ibland för att det kan vara en vänte tid på 20-30 minuter. Jag brinner för att alla ska få hjälp fort och smidigt så det är en av punkterna jag kommer trycka på hårt som Staff

Jag vill satsa sten hårt på framförallt RP men också gäng RP:n jag tycker att det finns vissa brister i RP nu för tiden vilket gör att det som är nya inte har en bra grund till att börja RP:a bra. Jag tror att man måste lära de nya spelarna vad som gäller från start så att de kan framföra en bra och hög nivå. Jag har sätt ett fler tal gånger då de nya spelarna influeras av de som lallar och det drabbar alltid de nya mest, jag tycker synd om de för att det är inte helt lätt att komma till Unive och man ska veta allt direkt. Gäng RP:n tycker jag att det fram kommer för mycket lall och regel brott som alla spelare ska känna till. Jag tycker att det är för vanligt att man bara åker fram till någon och frågar vilket gäng och sedan bara hoppar ut och skjuter. Detta är det jag vill och kommer förbättra om jag blir Staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det mesta fungerar som det ska men jag vill gärna hjälpa de som lallar att komma ifrån de där och faktiskt se det roliga i en seriös RP. Därför vill jag jobba med antigen Krim ansvarig eller RP ansvarig. Jag tycker den Sociala RPn inte är på topp vet att det finns lite saker att jobba på där, vilket jag gärna vill vara med på att ändra och såklart förbättra. Jag tycker också att man behöver vänta väldigt länge i supporten på dagarna. Jag tycker ävan att krim rpn inte fungerar som den ska nu då det är mycket som händer där mycket fearp mycket skjutningar osv alltså en tråkig rp detta vill jag förbättra och är säker på att vi tillsammans kommer att göra det möjligt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jo att så fort man ser en tex icke medlem snacka OOC eller gå runt o slå folk vill jag kunna dra in den i discord och lära personen ist för att bara banna direkt, vilket jag sett många göra jag tror inte det är rätt väg, Jag tror ist att man behöver berätta för personen hur man ska bete sig. Att dra in personen i ett call och berätta Unives regler och vart och hur man gör en medlemskaps ansökan kan få personen att kanske faktiskt väljer att sköta sig. Såklart om inte personen följer reglerna och bara väljer att strunta i det så är det klart att dem inte har något på Unive att göra. Jag tror detta kommer leda till att fler höjer sin RP nivå. Jag kommer vara aktiv tidigt på dagarna då jag kommer sitta och ta support samtal och speca osv. Jag tror ett smart sätt att få stopp på såna som lallar är att specca personen under en längre tid för att sen banna, så att man sitter på ett bra underlag. Jag vill även förmedla till de spelare som gör fel att man kan tycka det är tråkigt att RP:a men att inte låta de förstöra för folk som faktiskt håller en bra och hög nivå på deras RP. Jag tror även på att vi som krim ansvariga kommer att lösa de fel och tråkiga rpn genom att djup dyka och kolla vad som egentligen sker alltså ta reda på vad som händer när spelarna gör regel brott för att kunna både lära dom och ge oss mer kunskap så att vi kan utveckla servern på bästa sätt.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att tex inte börja höja rösten för att nån annan gör det, att hålla en god ton, och att vara trevlig anser jag är professionellt. Det kan även vara att man pratar lugnt vältaligt, ha respekt mot alla som spelar på servern. Att kunna se till att alla kommer ut i slutändan med ett leende på läpparna eller iaf känna att det har blivit rätt vist behandlade. Som staff är det viktigt att man är professionell med tanke på att du är personen folk ska se upp till. Du är den som har blivit till delad en av de högsta rollerna då får man uppföra sig. Att vara rak och ärlig tror jag på och att stå för vad man säger är viktigt, att inte vika sig!

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag är hemma tidigt nästan alla dagar, Jag har en snabb hem väg. Alla mina timmar kommer gå åt till att Staffa och bidra till servern. Jag har redan balans i mitt spelande och mitt privata liv som funkar bra. Om jag skulle bli Staff så kommer jag att ta de timmar som jag är inne på datorn till att göra nytta.

Hur länge har du spelat på Unive? 2 år nu

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare erfarenheter ja. Har varit de nu några gånger men denna gång är det annorlunda vill verkligen se att det jag gör, gör skillnad!

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? jobb är det ända annars är jag så gott som öppen för allt!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka