Nekad Adde | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

• Trådskapare Trådskapare Deleted member 4567
  • Start datum Start datum

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
D

Deleted member 4567

Gäst
Ange ditt födelsedatum: 23 Mars 2006

Vad heter du på discord? Adde#8927

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 750

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3 - 8 timmar om dagen.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 750

Vad heter du? Andre Smith

Hur gammal är du? 28

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag har ägnat halva mitt liv åt att studera, praktisera och jobba som polis och jag älskar det. Jag älskar detta yrket som polis för att jag gillar att hjälpa människor och se till att alla känner sig trygga. Jag vill även bli polis för att jag vill minska gängkriminaliteten i detta samhället. Mitt mål som polis är att alla i detta samhället ska känna sig trygga. Jag har även tidigare varit inspektör på Multistaden och har saknat jobbet enda sen dess.

Varför ska just du bli anställd? Jag vill bli anställd hos er för att jag känner att jag kan hjälpa till i detta samhället för att få det att bli säkrare. Som anställd hos er så kommer jag vara i tjänst så mycket jag kan och hjälpa till så mycket som möjligt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är att jag är en väldigt lugn, trevlig och lätt att kommunicera med. Mina svagheter är att jag inte gillar när flera människor pratar i mun på varandra.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja som sagt så har jag tidigare arbetat inom kåren i Multistaden och jag har erfarenheter i att ta hand om jobbiga situationer och att utföra mitt arbete så professionellt som möjligt.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag skulle be personen att hoppa ur bilen för att vara säker att han inte kör därifrån. Sedan skulle jag berättat för personen vilka brott han har gjort och lagt på handfängsel och lagt in han i tjänste bilen. Sedan hade jag kontaktat en bärgare som kan ta hand om den beslag tagna bilen och föra den till rätt ställe. Efter det hade jag informerat mina kollegor om händelsen och tagit personen till station. Väll på stationen hade jag gett han böter och gett fängelse för brotten han har begått.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag skulle ta skydd i bilen medans jag försöker anropa en eller flera patruller till platsen. Därefter när gärningsmannen har kört därifrån så skulle jag gått fram till min kollega och kolla skadorna. Efter det skulle jag till kallat en ambulans till platsen och följt med min kollega in till akuten för att berätta till läkarna vad som har hänt.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag kör en bit ifrån banken för att sätta ut koner eller barriärer för att informera medborgarna i staden att är ett bankrån som sker och att de inte ska närma sig banken. Sedan hade jag väntat på order från en högre uppsatt polis och fullföljt de orderna.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar upp mitt tjänste vapen eftersom att personen är en fara för mig och allmänheten. sedan fortsätter jag backa tills fler kollegor anländer till platsen. När mina kollegor har anlänt så ger vi honom flertal varningar att släppa kniven. Om personen vägrar så tazar jag han när han kollar bort för att sedan sätt på handbojor och ta han till station.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin menas med att man bara ska säga viktiga händelser i komradion tex om det är skottlossning osv. Man ska alltså inte ta upp onödiga saker i komradion.

Vad betyder våldstrappan? Våldtrappan är ett verktyg polismyndigheten skall använda den lyder: 1 be personen lämna platsen eller lugna sig 2 ta upp tazer 3 ta upp pistol.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka