Nekad Adam2001 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Adam2001

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 20 July 2001

Vad heter du på discord? AdaM#6792

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1200+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Runt 4 timmar per dag beroende på hur mycket tid jag har.

Hur ofta kommer du vara inne? Ska sikta på varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 1200+

Vad heter du? Bosse Vrid

Hur gammal är du? 31 år.

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom jag tycker att yrket verkar väldigt social och trevligt. Har gått polishögskolan klart så har basutbildningen som krävs för att fortsätta som polis. Är social person så därför passar detta yrke mig väldigt bra då jag gått polisutbildning. Jag förstår att alla dagar inte är en dans på rosor och det är förstående då man är polis att vissa dagar är tuffare vilket man får genomlida. Man har sina kollegor där som stöttar en om det skulle köra fast.

Jag har tidigare jobbat med att köra post vilket även det är ett bra jobb men det är inte så roligt om man är en social person och vill träffa andra. Jag tycker om att lösa brott och vara en detektiv samt att kunna klura på olika mysterier som är svåra att lösa. Det gör jobbet intressant varje dag.

Ingen dag är en annan dag lik inom poliskåren vilket är förstående då man träffar nya människor varje dag samt man gör olika saker hela tiden. Ena dagen gör man intervjuer och nästa är man på span.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker att jag ska bli anställd eftersom jag har god förståelse angående reglerna som existerar i staden. Jag förstår samspelet mellan reglerna och vet om vilka gränser man inte får bryta. Som sagt har jag gått polisutbildning vilket är en stor fördel då jag då kan grunderna inom polisen samt hur man arbetar. Det är inget nytt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor respektive svagheter som person...
Dom styrkor jag har är att jag blir inte arg lätt. Det krävs väldigt mycket för att jag ska bli arg. Vilket är en grym fördel inom poliskåren.
Den andra styrkan jag har är att jag är väldigt social och kan därför arbeta med vem som helst.
Tredje är att jag är trevlig och omtänksam person som tänker på andra innan.
Fjärde är att jag kan ta emot att någon skriker på mig utan man blir arg samt ta emot kritik om någon skulle säga något som är vettigt.

Nu till svagheter...
Mina svagheter är att jag är rädd för höjder vilket kan bli lite problematiskt om man är polis och ska åka helikopter men det får man träna bort.
En annan svaghet är att jag hatar då folk smaskar men munnen öppen.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har gjort klart polisutbildningen då jag hade teoretiskt i 5 terminer samt 6 månader praktik dvs aspirantutbildning.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag tar personens körkort samt ger böter till personen för dom hastighetsöverträdelserna som har hänt. Kontaktar bärgare som får bärga bilen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag är kvar med min kollega och kontaktar sjukvård. Beroende på vart hen har blivit skjuten så hjälper jag efter förmåga. Sedan då allt lugnat ner sig kan vi kolla upp bilen igen och försöka spåra den till ägaren.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi överblickar situationen för att se hur många möjliga som finns inuti banken. Kallar såklart på förstärkning. Eftersom jag är aspirant så ska jag inte ta några övergripande beslut utan det tas via befäl.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar upp min tazer och är redo ifall personen inte stannar. Blir han väldigt nära utan att han lyssnar på order att han ska stanna så får han en stöt samt handfängsel och sedan får man redo ut vilka brott personen begått vilket kan vara brott mot knivlagen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Jag skulle säga radiodisciplin är att då man finns med i radion så ska man vara tyst om man inte har något viktigt att meddela till sina kollegor eller befäl. Exempel kan vara att man meddelar dom om en biljakt vilket då dom kan ansluta till. Väldigt viktigt att polisradion är tyst så personer i radion hör den som pratar tydligt. Man ska även innefatta sina meningar med så simpla ord som går så att det går fort att får fram budskapet samt att alla förstår.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan handlar om att man ska veta vilken mängd "våld" man då ska använda mot olika personern. En full personen från krogen kanske inte behöver skjutas med en tazer utan man ska förstå vilket medel som behövs för att lösa olika brott beroende på hur allvarliga dom är.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka