Accepterad Adam07 | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Adam07

Icke Medlem
Meddelanden
83
Reaction score
5
Ange ditt födelsedatum: 1 September 2007

Vad heter du på discord? adamnyberg07#4201

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 159 timmar.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2 timmar typ.

Hur ofta kommer du vara inne? så ofta jag kan.

Hur många timmar har du på FiveM? 159 timmar.

Vad heter du? Rasmus Andersson

Hur gammal är du? 20

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? för att jag tycker det är ett roligt och spännande jobb och så jag kan få kompisar.

Varför ska just du bli anställd? så jag kan hjälpa med allting som poliserna hjälper till med och ta kriminella. jag är en bra bilförare och är trevlig enligt mig själv och jag vill hjälpa poliserna i denna stad.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) tre styrkor: Jag kan dom flesta lagarna, Jag är snäll och trevlig, jag är bra på att köra bil. tre svagheter: jag är inte så stark men ska träna, jag inte så bra på att komma ihåg saker, har ej så bra kondition.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? har tyvärr inga erfarenheter inom yrket men ska försöka lära mig så snabbt som möjligt och kolla hur mina kollegor gör och sedan försöker jag lära mig av dom.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? jag stannar bakom med blåljus igång säger till i radion vad som har hänt och hur bilen ser ut och sedan går jag fram säger till han att stänga av bilen och sedan frågar jag om körkortet och han säger nej då så säger jag till han att gå ut ur bilen och om han inte lyssnar så tar jag upp min tazer och säger till han ingen och när han går ut från bilen så sätter jag han i handfängsel

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? först så ropar jag på förstärkning säger hur bilen såg ut och säger att min kollega att han har blivit skjuten sedan så ringer jag ambulans och berättar att min kollega blivit skjuten sedan går jag ut och kollar hur det är med min kollega och väntar på ambulans och sedan så låter jag ambulansen göra sitt jobb och sedan så försöker jag hitta den personen igen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? först så säger jag i radion att det är ett pågående bankrån och att jag är på plats sedan så spärrar jag av alla vägar som är i närheten sedan väntar jag på förstärkning sedan så lyder jag deras ordrar.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? först säger jag att jag anlänt och berättar vad som händer och sedan går jag ut och tar upp min tazer och riktar den mot han och om han kommer närmare mig så tazrar jag han och sedan tar jag hans kniv och sätter han i handfängsel och sedan så säger jag vad som hänt i radion sedan så tar jag han till stationen för förhör sedan så tar jag han till fängelse och sedan sätter jag in han på fängelset.

Förklara vad radiodisciplin innebär. att man använder sig av (kom) och (klart slut) så mina kollegor vet att jag är klar med min mening. aldrig prata i munnen på varandra och ha respekt för alla i radion.

Vad betyder våldstrappan? att man tar det lungt i början men om mannen är aggresiv så tar man tag i det t.ex. kan man använda sin tazer eller baton och i värsta fall pistol.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka