Accepterad Ache | Medlem ansökning [Daddy Kiko]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ache

Icke Medlem
Meddelanden
380
Reaction score
18
Vad är ditt namn i verkligheten? Axel

Vad är ditt discord namn? ache6470

Vad är ditt födelsedatum? 29 Augusti 2006

Berätta om din karaktär. Lars Jönnson, 65 år gammal, har en bakgrund präglad av svårigheter. Han växte upp i en liten by i norra Sverige under knappa förhållanden. Hans barndom var tung; han förlorade sin far i en arbetsplatsolycka när han var bara tio år gammal och såg sin mamma kämpa för att försörja familjen. Trots dessa utmaningar visade Lars en tidig förmåga att hantera motgångar med ett modigt hjärta. Han vände sig till skolan, naturen och musiken för att hitta tröst och styrka. Skolan blev en fristad där han kunde drömma sig bort från vardagens bekymmer, och skogarna runt byn blev hans tillflykt där han fann lugn och inspiration. Lars har alltid haft en passion för att utforska naturen. Han tillbringar många timmar med att vandra, fågelskåda och sköta om sin trädgård, som han ser som en oas av fred och skönhet. Musik har också spelat en viktig roll i hans liv. Han lärde sig spela gitarr som ung och använder musiken som ett sätt att uttrycka sig och knyta band med andra. Hans lugna och melodiska spelande har blivit en källa till glädje och gemenskap i hans lokalsamhälle. Trots de motgångar han har stött på har Lars alltid haft en optimistisk syn på livet. Han värdesätter de små glädjeämnena och är tacksam för det han har. Lars är en empatisk och omtänksam person som alltid försöker göra sitt bästa för att hjälpa andra och bidra positivt till sin omgivning. Framtiden ser ljus ut för Lars. Han ser fram emot att resa och upptäcka nya platser, vilket han ser som en chans att berika sitt liv med nya upplevelser. Han planerar också att starta en musikklubb för unga i sitt lokalsamhälle. Genom att dela med sig av sin passion för musik hoppas han kunna inspirera och stötta den yngre generationen, ge dem en plats att utveckla sina egna talanger och skapa en positiv påverkan på deras liv. Trots en barndom fylld av svårigheter är Lars Jönnson nu en person som ser framåt med hopp och förväntan. Hans liv har formats av både motgångar och framgångar, och han är fast besluten att göra det mesta av varje dag och skapa meningsfulla och glädjefyllda upplevelser för sig själv och andra.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag satsar på högkvalitativ och social RP där jag spelar för alla parter i scenarion, inte bara för min egen vinst. Jag gillar positiv RP och strävar efter att minimera negativitet, även om misstag ibland händer. När man spelar kriminell karaktär ska man alltid använda sunt förnuft, medan lagliga roller oftast har mindre konsekvenser. Ingen ska känna sig ledsen eller negativ, eftersom det är ett spel som alla ska njuta av. Det är också viktigt att hålla OOC och IC åtskilda, med nolltolerans för OOC-draman.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Man ska inte spela för att själv vinna, utan för att det ska vara kul för båda parter i ett scenario. På en RP-server är det viktigt att alla har roligt, eftersom alla är där för att ha kul. Det är orättvist om någon som har investerat i servern lämnar på grund av dålig RP. Det finns många jobb på servern, som polis, som man ska respektera, och kriminella, som också förtjänar respekt. Mekaniker är viktiga för att fixa alla trasiga bilar och bidra till spelupplevelsen.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Metagaming Att använda information din karaktär inte känner till. Exempel: Din vän på Discord berättar att polisen har tagit honom och visar var han är, så du åker dit. NLR (New Life Rule) Att minnas saker som hände innan din karaktär dog. Exempel: Efter att ha blivit avrättad vid ett gänghus, återuppstår du och berättar vem som avrättade dig. Combat Logging Att logga ut eller kringgå ett pågående scenario. Exempel: Du har blivit tagen som gisslan i ett bankrån och loggar ut.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har varit staff här tidigare och spelat på servern sedan 2021

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Ja, jag har försökt att ansöka i flera dagar men får alltid att jag måste vänta i 24h innan näst anasökan. nu är det snart 48h sedan jag hade min intervju som blev nekad så tycker att jag borde komma vidare nu.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka