Vidare till intervju ACEBATON | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

ACEBATON

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Folke

Vad är ditt discord namn? acebat0n

Vad är ditt födelsedatum? 25 Augusti 2007

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Asahi Hanzo. 28

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Omskakad, Paranoid, Bestämd.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Asahi är en 28 år gammal man som föddes till rika föräldrar i en förort i japan. Hans uppväxt bestod av ändlösa studier och ett hem präglat av tradition. Han gick på en internationell skola där han fick lära sig engelska, franska och svenska. Under tonåren fachinerades han av den japanska streetracing kulturen och började smyga ut under nätterna för att sätta pengar på vem som skulle vinna. Där fick han vänner som lärde honom om den sidan av sin stad han ännu inte fått se. De började kalla sig för "Ōtobai no akuma"(motorcykels satar) och började engagera sig i arbete för den lokala maffian. Efter bara några månader hade de skapat en namn för sig som pålitliga arbetare. Asahi ger upp på skolan och flyr sitt hem för att bo med sina kamrater i en delad lägenhet. I några år gör de jobb åt maffian såsom rån, utpressning och skuldhämtning. En dag blir de givna ett jobb ingen av dem förr fått. De ska avrätta en före detta medlem som tjallat till polisen. Bestämda för att bevisa sig för mafian går de med på det. Men allt går sidleds och hans kompisar blir skjutna och dör/blir tagna av polisen. Asahi lyckas fly och beger sig förkrossad tillbaka till maffian. Maffian ser det som ett tillfälle att manipulera honom och skapa ett hat för polis och stat. Asahi blir ett mordvapen för mafian. Efter några år blir maffian utsatt för en räd och organisationen faller samman. Med några tusen i fickan lyckas Asahi smuggla ut sig ur landet och med sina sista slantar landar han till slut i Unive. Osäker på hans framtid är hans enda mål just nu överlevnad.

Vad kan du bidra med till serverns RP? I D&D- och spelgrupper har jag hjälpt till att skapa berättelser, stöttat nya spelare och hållit sessionerna roliga och engagerande. Jag är typen som ger energi och uppmuntrar andra att fördjupa sig i rollspel. Jag skulle vilja göra detsamma här. Jag brukar försöka komma på unika karaktärer som tillför något nytt till de sessioner jag deltar i.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att man spelar för att alla ska ha kul och inte bara för att en själv ska vinna och bli "bäst". RP-servers handlar om att skapa en plats där alla har kul och kan uppleva scenarier som alla ser som en "vinst".

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jag har brutit mot enstaka regler där jag fått små varningar tidigt i mitt FiveM deltagande. Sedan dess har jag sett till att alltid läsa igenom reglerna nogrannt och vända mig till Staff om jag inte förstår något/får problem.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? NLR: man minns inte det som hände innan man dog, t.ex kan jag inte veta vem som dödade mig om jag blev avrättad. Tjänstevapen och Tjänstefordon: Tjäntstevapen och tjänstefordon får endast användas av de som är behöriga och tillhör yrket föremålen tillhör.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag har en lång historia inom rollspel och har spelat diverse rollspel både online och IRL sen jag var 11.

Vi håller på att granska din ansökan, det kan ta lite mer tid än vanligtvis, var tålmodig.

Vidare till muntlig intervju
Du har nu gått vidare till den muntliga intervjun.
Observera att du har 48 timmar på dig att genomföra intervjun, annars avslås din ansökan automatiskt.
Lycka till!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Tillbaka