Vidare till intervju Abstract | Medlem ansökning (lojtan)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Abstract

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Jonas

Vad är ditt discord namn? Abstract#3509

Vad är ditt födelsedatum? 9 Augusti 1996

Berätta om din karaktär. Karaktären "Ralf Ottosson" kommer ifrån en liten farm mitt ute i ingenstans på landsbygden. Ralf är en riktig, som vi andra skulle kalla "hillbilly" Ralf har bott i sitt familjehus tillsammans med sin fader, mor och sin storebror hela livet, Ralf är nu 27 år gammal och har under större delen av sitt liv enbart spenderat tiden på sin familjs farm och spenderat sin tid på hårt arbete ute på lantbruket. Ralf har alltid haft ett brinnande intresse för fiske, bilar och det lantliga livet. Men Ralf har under en längre tid varit väldigt nyfiken på hur livet i staden ser ut, hans föräldrar har endast pratat om en "stora staden" ett fåtal gånger, vilket har väckt Ralfs intresse nå oerhört, enda sen första gången hans föräldrar nämnde staden så har Ralf varit ivrig, nyfiken och fast bestämd på att Ralf ska utforska vad stadslivet har att erbjuda.
När Ralf kommer gåendes på gatan i den stora staden med sina cowboy stövlar och sin stråhatt/cowboy hatt (eftersom han har 2 favorit hattar) så kommer nog Ralf snabbt att inse skillnaden på lantlig klädsel och stads klädsel, för detta skulle vara den första gången Ralf någonsin har satt sin fot i en stad. Där Ralfs familjegård ligger så finns det bara en liten by ungefär 8 mil ifrån, och där finns en liten lantbutik, en liten Vårdcentral och en liten Bilverkstad. Ralf brukar alltid följa med sin pappa till Bilverkstaden, det har han gjort sedan liten och det är därifrån han har fått sitt brinnande intresse för bilar.

Ralf är en väldigt nyfiken man, alltid intresserad i att lära sig nya saker och finns det någonting att lära sig så är Ralf där!
Lantlivet är viktigt för Ralf, så även om Ralf skulle bo i en stor stad så finns det ingen chans att Ralf någonsin skulle gå ifrån den lantliga stilen!
Ralf har alltid varit lite tystlåten utav sig, men har aldrig haft problem för att ha en konversation med andra människor, han kanske inte direkt söker varje konversation. Men när han väl får en så kan han prata på så öronen blir ömma!

Jag själv är väldigt nyfiken på hur Ralf skulle hantera stadsmiljön och vad Ralf tycker om alla människor som bor inne i staden. Hur stor skillnaden är ifrån Ralfs familjefarm till den stora stadens miljö, att se Ralf försöka knyta kontakt, söka vänner, söka konversationer och se vad för arbete som finns som passar Ralf allra bäst!

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med intressanta scenarion och ändå unika scenarion skulle jag säga, för med en karaktär som detta så finns det alltid nya saker att utforska och saker att lära sig. Just därför anser jag att jag kommer att bidra med bra, spännande, vuxet och icke själv vinnande RP. Denna karaktären har en unik bakrundshistoria som jag tror skulle vara väldigt roligt att upptäcka vad staden tycker om Ralf!

Jag har inga som helst problem med kritik, eller om mitt rollspel skulle kritiseras. Jag följer det som reglerna säger och skulle det vara någonting så är det inga problem ifrån min sida, jag pratar gärna om saker och löser saker så att vi alla får en trivsam upplevelse!

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det är väldigt viktigt för en hälsosam RP miljö, det gör att serverns "nivå" stabiliseras och det gör så att konflikter kan stoppas i ett väldigt tidigt skede. För att dra ett exempel så skulle jag säga såhär:
Om jag skulle göra x och en annan rollspelare försöker att göra annorlunda, eller försöker att stoppa mig. Så ska jag kunna spela för att inte behöva vinna det scenariot. Om jag skulle varit en polis som ska bekämpa kriminella så vid varenda scenario så ska jag absolut inte tänka "Nu ska jag göra vad som helst för att gå vinnande ur detta scenariot"
Det var bara några exempel, men det jag försöker komma fram till är att:
Jag skulle inte spela för att vinna, av att låta motparten vinna så kan det skapas nya ännu mer spännande scenarion och jag har absolut inga som helst problem med det!

Hur hittade du Unive? Genom Streams och genom kompisar som har sagt att Unive verkar vara en riktigt grym server.

Senast ändrad:
Tillbaka