Nekad Abdiasis00 | Medlem ansökning [DJ]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Abdiasis00

Icke Medlem
Meddelanden
17
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Oliver

Vad är ditt discord namn? abdiasis00

Vad är ditt födelsedatum? 6 Februari 2007

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Anders Andersson. Anders har haft en ganska tuff barndom då hans farsa gick bort i en bilkrasch när Anders bara var 11 år gammal. Anders har inte haft nån kontakt med sin morsa så han har levt med sin farmor sedan han var liten. Anders fall in i en djup depression i två år och var nära på att ta sitt egna liv. Men Anders tänkte vad som skulle hända om han gjorde det. Hur hans farmor skulle må och hur hans kompisar skulle må. Anders valde då att inte tänka mer på vad som hade hänt och försökte glömma bort det. Anders hade en bra skolgång med bra betyg. Han kom in på Ekonomi och valde att plugga vidare till att bli advokat. Men en dag så kom det fram några killar som bad han leverera lite saker till ett litet hus vid skogen. Anders skulle få bra betalt och han tackade såklart ja. Han tog sakerna och bad sin farmor skjutsa han dit för han sa till sin farmor att han skulle till sin kompis. Dem åkte dit och Anders lämnade sakerna och gick tillbaka till bilen. Anders farmor undrade varför han kom tillbaks och Anders sa att ingen var hemma. Anders fick skjuts tillbaka och fick pengarna av killarna. Anders insåg att det var ganska lätt att tjäna snabba pengar så han hoppade av gymnasiet och började jobba åt killarna istället. Anders fick ett stort intresse för bilar då han fick en reklam på en hemsida om hur man fixar bilar. Anders började direkt kolla på massa videos om hur man fixar bilar. Anders sökte sedan till fordon och blev utbildad mekaniker då han vill följa sin dröm om att bli bil mekaniker. Anders intresse för att laga bilar hade försvunnit då han tyckte det var jobbigt att hålla på att mecka med bilar hela dagarna. Han fick då en ide. Anders ville börja sälja bilar istället. Så Anders hade fått ihop ganska mycket pengar över åren och började sin egen bil försäljning. Och han jobbar nu med sin framgångsrika bilförsäljning

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag bidrar med vuxen rp var jag inte börjar lipa såfort jag förlorar scenarion. Rpar för att få det kul för alla parter och inte för att vinna scenarion. Alla med bra rp vet att det är roligt att förlora scenarion bara man gör det roligt. Kommer bidra med en rp som utesluter lall och alla typ av barnsligt beteende.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man inte spelar för att vinna scenariot utan spelar för att motparten ska få vinna och ha kul. Man kan exempelvis i ett skottscenario gå var att skjuta ben istället för att döda direkt så man senare kan kidnappa och utöka scenariot. I slutändan kanske tillochmed den kidnappade vinner scenariot pågrund av sitt gäng eller liknande. Simpelt sagt så ska man spela för båda parter och inte endast för att vinna scenariot.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja det har jag. Exempel på några av grundreglerna är tillexempel suntförnuft, suntförnuft är en viktig regel inom rollspel för att få allt i helheten att gå rätt till. Regeln handlar mest om att man ska tänka hur man hade gjort i verkligheten och vilka slutsater man hade dragit. En annan regel är powergaming och den regln handlar om att man inte ska göra saker som man inte hade kunnat göra i verkligheten exempelvis köra med en skitlåg bil upp för ett berg eller att man krockar och inte känner av sina skador alls.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja det har jag. Spelat över 1000 timmar rollspel och skulle säga att jag har en genuin bra koll på hur rp går till.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka