- Meddelanden
- 23
- Reaction score
- 1
Ban-referens
fivem-gansen-1tto — FiveM, Utgår 2026-05-01
Anledning: Trakasserar flera på kort tid efter varning och även lallig
Bannad av: Alec
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Har rpat på unive sedan 2020 och tog paus för ett tag sedan men är tillbaka nu och spelar bara då o då. Både idag och igår kväll har jag varit inne o rpat med vänner och några av dem jag känner har träffat en tjej som dem halvt bråkar och jag tänkte att jag skulle vara räddaren i nöden o stötta mina vänner. Jag har både träffat hon face to face men även snackat över telefonen. Enligt alec så tycker han att det har varit lalligt men enligt mig har det bara varit skämtsam rp där vi har båda sagt saker till varandra men sedan att hon tar det personligt är inget jag kan göra åt. Enligt mig måste man hålla rolespelet till rolespel och kan inte sitta o ta åt sig ifall jag säger något ingame. Har inte nämt något om verkligheten till hon men ändå tar hon åt sig, har endast sagt att jag har sett hon på tinder och att jag ville ta ut hon på dejt och sedan ville hon inte de så då rolespelade jag som att jag blev förbannad och skulle försöka få tag på hon igen. Jag har gjort allt i min makt att få tag på hon t.ex. åkt hem till hennes hus som hon har på unive men det varade inte så länge för att staffsen skulle blanda sig i vilket jag tycker sänker rpa nivån då ifall man skulle ha en "stalker" i verkligheten får man ju lösa de därifrån och inte bara förvänta sig att nån staff ska avbryta allt. Det jag försöker säga är att man får ju rpa sig ut ur situationer och inte förlita sig på staffs hela tiden. Även ifall alec tycker det är lalligt så har det enligt mig varit skämtsamt rolespel från båda parterna då vi båda har startat ett såkallat bråk och jag rolespelar att försöka få tag på hon.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Tycker att man som rollspelare får ta ansvar att säga till att det räcker men fortfarande ska det vara rp, man kan inte bara skriva till staffs direkt ifall det inte är ett regelbrott och i detta fall har det inte brytits mot några regler. Frågan är ifall jag tar ansvar för det jag blev bannad för och jag kan förstå nu i efterhand att hon inte tyckte de var kul men tycker att man hade kunnat höja rp nivån eftersom staffs är tillför att förhindra regelbrott, inte avbryta scenarion där det inte bryts regler. Ska absolut tänka på detta i framtiden men man får även ha i åtanke att man måste hålla det till rollspel och inget mer, ifall jag säger något ingame till hon så kan hon ju såklart inte ta det personligt eftersom hon spelar på en rp server där man ska rollspela som en annan karaktär än sig själv. Tycker att rp nivån hade kunnat höjas utifrån de.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Förstår i efterhand att hon tagit allt personligt vilket jag tycker är skumt då vi alla rollspelar som en annan karaktär men kan absolut förstå att det kanske har gått långt men det borde fortfarande tas ingame och inte att staffs ska behöva banna pga att ett tjej tagit det personligt.
Varför ska vi ge dig en till chans? För att enligt mig har jag inte gjort några regelbrott vilket jag har förklarat där uppe. Men ska tänka på det i framtiden men just där o då var det svårt att förstå att hon tog det personligt vilket jag absolut inte vill att hon ska göra då det var riktat mot hennes karaktär och den hon rpar som och absolut inte henne själv. Ni tyckte även att det var lalligt vilket jag inte riktigt förstår då ens rp inte alltid behöver vara seriös för att fortfarande vara bra. Och enligt mig ska det endast vara ban ifall man gör reglerbrott eller liknande. Man måste ju skilja mellan rpa och verklighet och det är extremt viktigt ifall man ska rollspela som en annan karaktär.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, skriv ifall det är något ni vill jag ska utveckla