Inaktuell Abbe07 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Abbe07

Icke Medlem
Meddelanden
37
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 12 Februari 2007

Vad heter du på discord? !Abbe#7776

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 523 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? ca 6 timmar om dagen

Vad heter du? Dante Persson

Hur gammal är du? 25 år gammal

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, kan simma långt ifall det skulle behövas.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att de senaste veckorna så har det börjat bli kaos i staden. Jag vill att alla personer ska känna sig trygga i denna fina stad. Det viktiga för mig är att de personer som inte vill bli utsatta för våld ska inte få det. Ju fler poliser i staden ju tryggare kommer alla invånare bli. Jag är redo att ta det stora steget och ta risken för vårat samhälle. Jag älskar att ta hand om folk och att hjälp folk i nöden, förr så var det en tuff tid för mig men nu har det vänt på sig och jag vill hjälpa andra som satt i den skit jag gjorde. Jag vill också bli polis för att jag vill utmana mig själv.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Ja, som sagt är det att alla i staden ska känna sig trygga. Man måste vara modig ibland ta risker och svåra val. Det är viktigt att du kan följa alla lagar ha samtal med vilka människor du än möter. Jag tycker det är viktigt med en bra radiodisciplin annars kan det gå snett. Om man har bra disciplin med radion så kommer man ha bättre kommunikation med sina kollegor och då få bättre resultat. Inom branchen så är det också viktigt att man tar hjälp av alla olika tjänster sjukvården ifall någon är skadad eller räddningstjänsten ifall vi behöver släcka bränder till sist en bärgare. Om vi hjälper varandra så blir all bra.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att det är viktigt att man kan simma och att man måste kunna hantera jobbiga situationer. Jag kan lagen, radiodisciplin och jag kan det mesta reglerna inom yrket. Om polis ska du se till att människorna i samhället känner sig väldigt trygga och kan ha förtroende för dig. Samtidigt som du ska bekämpa brott ska du förebygga brott. Polisens utrustning innehåller: Elshockvapen, sig sauer, handfängsel, batong och annat smått. Jag vet också att det finns olika slags roller i polisen folk som gör olika saker trafik polis och andra olika varianter.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit anställd hos sjukvården för länge sedan. Där har jag lärt mig hur radion funkar samt att kunna hantera mycket stress. Sjukvården är som ett litet test kan man säga. Det jag fick göra var att hjälpa många i nöden samt ibland med hjälp av polis. Så jag har haft bra kontakt med polis och radion. Just nu så jobbar jag inom Securitas så kan mycket inför polisen.

Hur är du som person? Jag är en väldigt respektfull person, social och gillar att prata och lyssna bra på folk jag stöter på i tjänst. Jag kan jobba under hård press och stress och gillar att ta kritig och ge kritik. Jag tar åt mig kritiken för att kunna förenkla och förbättra mitt yrke. Jag har tålamod och jag är bra på att samarbeta med mina kollegor.

Är det något vi bör veta om dig? Ja, jag ser fram emot att kunna få den ära att få jobb inom polis branchen.

Senast ändrad:
Tillbaka