Nekad 9bit | Ban överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

9bit

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
1,190
Reaction score
59
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198352335730/

Ditt Hex-ID: 1100001175e8372

Vad är din discord tagg? 9bit#4874

Vem var det som bannade dig? Achooo

Hur lång tid var din ban? 3 hela dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Copbait är det som står som anledning.

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag gjorde något väldigt fel. Eller både jag och min kompis gjorde egentligen fel. Vi tänkte inte på det mitt i händelsen och jag gjorde något väldigt fel. Man måste ju få en ban om man gör fel annars så fallerar ju servern vilket man inte vill nivån på rpn ska alltid vara så högt som möjligt. Annars så blir det ju inte kul för någon ända att rpa och det är ju inte det som är meningen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jo såhär var det de var en kille och jag som åkte runt vid taxibolaget och pratade med varandra sedan så sa han att han skulle skriva till polisen så de skulle komma hit och ta oss. Jag kände ju att de var något fel men det tänkte jag inte på mitt i allt så då när de inte kom så sa han att jag också skulle skicka så vad gör jag då jo jag skickar vilket var jävligt dumt. Många säger säkert vid det här lagret att de var en felaktig ban men det är det inte en grundregel är inte gjorde för att brytas utan däremot till för att följas. Så när polisen sedan kom så gjorde vi något jo vi körde ifrån dem vilket ledde till att de tog fast oss för att sedan spamma i lokal ooc copbait och då klickar det till fan också tänkte jag det är ju klart att man inte kan göra så. Så sedan erkänner jag och skriver att jag ska ha ban men han andra sket i det så det slutade med att jag fick en tre dagars ban vilket är ganska schysst vilket jag tycker personligen. Jag är bara lite frustrerad för att han andra inte erkände men jag bryr mig inte nu i efterhand ett fel är ett fel och det ska man stå för om man gör vilket jag tyckte att jag gjorde där ganska bra genom att skriva rent av i chatten att jag ska ha en ban.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut inte en felaktig ban då det bryter mot reglen copbait som kan vara att man till exempel gör något illegalt för att få polisen efter sig men det gjorde vi nu inte utan vi gjorde en annan sak vilket också räknas som copbait vi skickar ju för fan till polisen och nästan lämnar in oss det är inte bara copbait utan egentligen också suntförnuft för att ingen i verkligheten hade gjort det för fem ören och om man tror det får man nog tänka om så förbannad är jag men absolut inte på staff utan på mig själv och han andra lite för att han sa att jag skulle göra det men jag har ju en egen hjärna jag hade ju inte behövt göra det om jag hade tänkt men oftast så tänker inte jag innan jag gör saker.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Skriver tre för att de är minna 3 riktiga bans de andra är felaktiga och vissa av dem är svbans som servervakter har abusat på mig för att till exempel göra ett scenario lättare. Men jag har tagit lärdom från de andra bansen då jag har lärt mig nya saker som jag inte viste bar otillåtna.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat tänka till och sagt till honom att vi inte skulle göra det och då skulle han kanske svara med varför då. Då hade jag kunnat skriva i lokal-OOC att det bryter mot en regel copbait och att man absolut ej får göra det då det kan leda till avstängningar.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja att man inte får göra så eller det visste jag egentligen redan innan förutom att jag inte tänkte på det mitt under händelsen då allt gick så himla fort. Men ändå så hade jag kunnat tänka mig för genom att tänka att det kanske inte är helt rätt att göra så och att det kan leda till ban.

Har du läst våra regler? Ja

Tillbaka