Nekad 5Max1zy | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

5Max1zy

Icke Medlem
Meddelanden
185
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199005472915/

Ditt Hex-ID: 11000013e4c9893

Vad är din discord tagg? 5Max1zy#3665

Vem var det som bannade dig? Mr.Panda men Limpis beslut

Hur lång tid var din ban? 10 Dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? "grov suntförnuft, skjuter ifrån helikopter"

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staffs valde att banna mig för att jag skjöt mot några kriminellas helikopter med M107. Det jag tror Limpis inte visste var att det faktiskt fanns ett bakomliggande scenario till att vi behövde neutralicera hotet i helikoptern. Den anledning var då att det satt 2 personer i baksätet i helikoptern med tunga vapen, tror det var scar eller ak. Det de gjorde då iaf var att de skjöt från deras helikopter mot våran polishelikopter. Det vi från polisen då har rätt till är "Laga befogenhet / Nödvärn" det innebär att polisen får skjuta i självförsvar i sånna tillfällen. Det var även så att jag som skjöt hade tillstånd av befäl över insatsten (Austen Björnberg) att skjuta. Och det vi ska göra inom polisen är att ALLTID lyssna på befäl då det är befäl som bestämmer över insatsen. Finns även klipp på när Austen (befäl) ber mig skjuta med sniper mot männen i helikoptern.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt började med en stor stormning på block 6 nere i grove street. Vi piketer samlades ca 20:00 på polistationen för att planera denna stormingen, efter ca 30 min så sätter vi oss i bilarna och åker mot grove street där block 6 hus ligger. Det som händer sedan är att block 6 inte är där och det betyder då att vi ställer oss bakom ett hörn och väntar på att det ska komma folk till block 6 så att vi kan få något resultat av stormingen. Tillslut kör det in en bil vid block 6 och vi stormar in. Stormingen går till en början bra och vi griper ca 3 gärningsmänn i byggnaden. Sedan ca 10 min efter stormingen säger en kollega i radion att det är folk med gisslor lite söder om gamla falck. Det vi piketer gör då är att vi åker dit och påbörjar en förhandling. Jag är med i förhandlingen i ca 10 minuter, sedan går jag upp på ett tak och ställer mig som prickskytt. Förhandlingen flyter därefter på och sedan efter ca 5 min så kommer det en kille i lila kläder och tar mig som gissla. Vill även tillägga att jag inte sköt ett ända skott i grove street. Han som tog mig som gissla gick sedan ner till alla andra piketer, ca 1 min efter börjar typ alla poliser skjuta ner alla kriminella. Han som tog mig som gissla han även döda mig så ja dog när polisen börja skjuta. Sedan blir jag tagen till sjukhus, när jag är klar på sjukhuset väljer jag att quita då jag behövde äta mat. Sedan efter ca 30 min går ja in på servern igen. Då hör ja i radion att det säger att de har gisslor på helikopterplattan vid gamla sjukhuset, jag åker då till platsen som piket och helikoptern landar och hämtar mig. Sedan efter ca 5 minuter i helikptern så kommer det en kriminell helikopter som riktar vapen och skjuter mot våra polishelikoptrar. Austen vet även att jag är prickskytt och ber mig därefter skjuta männen i helikoptern. Austen var då befäl och jag lyssnar såklart på befäl. Vible har även sagt att man ska lyssna på befäls order. Sedan när austen sagt att jag ska skjuta så skjuter jag. Sedan fortsätter scenariot och ca 1h efter blir jag bannad och tagen ur tjänst.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Skulle säga att det var jag som gjorde fel men att det var ett missförstånd från båda parter. Staffs trodde inte att deras helikopter skjöt men det gjorde den mot våran helikopter, jag fick även order av befäl att skjuta så det anser jag som felaktigt då jag inte gjorde något fel eftersom det är befäls order som gäller oavsett. Men jag förstår staffs beslut, blev sedan indragen i support och där förklarar Razik och Mr.panda att det inte var något fel med att skjuta om dom skjöt mot oss. Så jag anser att det är lite oklart kring denna bannen, men jag respekterar limpis beslut. Jag visste heller inte att man ramlade ut om man dog i en helikopter.

Hur många tidigare avstängningar har du? 10+

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Aa jag har blivit bannad här på Unive RP 2 ca 15gånger innan. En gång för VDM (10 Dagar). Har också blivit bannad för powergaming. Men det var en felaktig ban. Vilket gjorde att jag blev unbannad snabbt.

Det var inte en felaktig ban när jag blev bannad för VDM i 10 dagar, Jag gjorde fel. Jag körde på en polis vilket inte var med meningen. Jag kunde absolut gjort det annorlunda genom att köra lugnare på piren eller kanske inte alls åka bil på piren. Så ja, ja har absolut tagit lärdom av den bannen.

sedan är det lite svbans har även några felaktiga bans

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag hade kunnat gjort annorlunda var ju då att inte skjuta, fast isåfall hade det varit ett tjänstefel av mig att inte lyssna på befäl. Men jag kunde iaf förklart för austen isåfall att vi inte skulle skjutit, men i scenariot så hann jag inte riktigt det då allt var väldigt stressigt. Jag kunde även användt något annat vapen istället för M107, fast grejen där är att det var på ca 200 meter avständ och alla vapnen räcker inte på de avståndet.

Det jag alltså hade gjort om jag kunde backa tillbaka i tiden är att jag skulle förklarat för austen i radion att det är för riskabelt att skjuta då det sitter i en helikopter. och att de ramlar ut ur helikoptern om man skjuter

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja det har jag, kommer definitivt göra annorlunda nästa gång. Det jag kommer göra annorlunda är att jag inte kommer agera så som jag gjorde i det där läget. Lovar att jag kommer göra bättre ifrån mig nä'sta gången. Kommer även kunna bevisa att jag kan göra bättre efter min bann.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Aa

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka