2Noise | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Lundgrensskane

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
3
Ange ditt födelsedatum: 28 Oktober 2008

Vad heter du på discord? Smoka#5681

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 315 timmar

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara aktiv när jag kommer hem från skolan och så fort jag har tid över. Eftersom jag går i högstadiet har jag rätt så mycket att göra ibland men jag kommer spela vid tiderna: 16.00-22.30.

Vad heter du? Alexander Sperl

Hur gammal är du? 36

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Absolut.

Varför vill du bli polis? Jag vill ta nästa steg i livet och se till så att staden är under kontroll då det är massa kriminellt som händer staden, och jag vill försöka stoppa de kriminella för att göra staden mer trygg så det kommer fler invånare till staden. Jag vill även bidra med att göra staden till en säker plats att bo på och att ingen tar fel väg i livet. Jag tycker det är många som håller på att gå fel väg i livet och om de går till de kriminella livet kan de skapa kaos i staden som då leder till att folk flyttar eller känner sig otrygg i staden. Jag vill även träffa nya vänner.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Som polis bör man vara lugn och trevlig mot alla. Man måste alltid vara fokuserad när man jobbar och lyssna på vad personer har att säga till exempel om man förhör någon eller tar information från en kollega. Radiodisciplin är också väldigt viktigt! Att man alltid säger "klart slut" eller "com" när man pratat klart eller att man använder sig av rakelnummer i konversationer i radion. Det är också viktigt att man alltid är försiktig och värnar om folks liv. Är en person misstänkt för att bära vapen så går man absolut inte bara fram till personen och försöker gripa den.

Vad vet du om yrket i helhet? Som polis kan du jobba med många olika uppdrag och roller. Arbetet i yttre tjänst innebär att du hjälper människor i olika nödsituationer. En annan stor del av det dagliga arbetet handlar om att göra utredningar till exempel att ta emot anmälningar, hålla förhör eller ta föremål i beslag.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, jag har jobbat som polis i andra städer och har växt upp med min pappa som var polis. Min pappa var min förebild och han har lärt mig vad saker som till exempel bedrägeri, fakturabedrägeri eller narkotikabrott innebär.

Hur är du som person? Jag skulle säga att jag är glad och trevlig och älskar att prata med folk och sprida positivitet. Älskar att samarbeta med invånarna och hans kollegor. Jag är en tålmodig person som kan hålla lugnet under kniviga situationer. Jag försöker alltid vara en trevlig individ så att inget känner sig hotad eller rädd, och alltid försöka få folket i staden att känna sig trygga, MEN jag kan också vara väldigt hård och sträng när det behövs. Jag äter bra tränar mycket, Målet är ju att hans kollegor ska bli glada av att se mig på jobbet. Som polis måste man vara disciplinerad och kontrollera dig själv på jobbet och försöka hålla känslor utanför och man måste också kunna hålla ett lugn när det kommer det farliga och stressiga situationer. Dessa saker kan jag lösa galant. Jag kan också samarbeta och kommunicera med sina kollegor.

Är det något vi bör veta om dig? Nejdå

Tillbaka