Inaktuell 1William | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1William

Icke Medlem
Meddelanden
51
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? William

Ditt discordnamn: .1william

Ditt Hex-ID. https://steamcommunity.com/profiles/76561198957859531/

Ange ditt födelsedatum 16 April 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill ansöka om en Staff-position på Unive, eftersom jag märkt att rp-upplevelsen har försämrats på grund av mycket oengagerande och meingslnöst rollspel. Det är därför jag känner att det är dags att göra något åt detta och bidra till förändring genom min ansökan. Jag har aldrig tidigare haft chansen att vara en del av Staff-teamet, men jag är ivrig att prova på rollen eftersom jag har varit en hängiven spelare på Unive under lång tid. För mig är det den bästa servern jag någonsin har varit med på, och jag vill verkligen göra mitt bästa för att bidra till dess framgång. En av mina huvudanledningar till att jag skriver denna ansökan är att jag har tröttnat på det nuvarande rollspelandet på Unive. Det känns som om spelare inte längre strävar efter roliga och spännande situationer för alla inblandade. Jag önskar att inspirera spelarna till att delta i längre och mer engagerande scenarion, oavsett om de spelar som kriminell eller icke-kriminell. Mitt mål är att skapa en blomstrande och varierande rp-miljö som alla kan njuta av. Jag är övertygad om att vi kan förbättra rp:n inom Unive genom att utveckla mer komplexa och stimulerande scenarion. Vi bör undvika att enbart fokusera på våld och plundring (shoot and loot) utan istället skapa roliga sociala situationer som lockar både spelare och deras karaktärer. Inom kriminella rp-kretsar vill jag förespråka mer social interaktion och konfliktlösning innan man resorterar till våld. Om jag blir en del av Staff-teamet kommer jag att sträva efter att underlätta arbetet för det andra genom att svara på report och ta support. Dessutom kommer jag att se till att spelare som inte följer Unive's rp-standarder tas omhand och att serverns utveckling inte påverkas negativt av störande element. Ett viktigt mål för mig om jag blir staff är att välkomna och vägleda nya spelare in i Unive's rp-värld. Jag vill göra deras rp-upplevelse rolig, intressant och inspirerande så att de fortsätter spela på Unive. Sammanfattningsvis anser jag att jag är kapabel att hantera stressiga situationer och fatta beslut på ett ansvarsfullt sätt. Mitt brinnande engagemang för rp och mitt önskemål att dela med mig av nya idéer och förslag för att utveckla Unive's rp-värld gör mig till en stark kandidat för Staff-rollen. Jag ser fram emot möjligheten att bli en del av Staff-teamet och bidra till att skapa en underhållande och dynamisk rp-upplevelse för alla spelare på Unive. Tillsammans kan vi göra Unive till en ännu bättre och mer minnesvärd spelplats för alla inblandade.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag delar helt min åsikt om att den sociala delen inom rp:n verkar ha försvagats på grund av det överdrivna fokuset på "shoot and loot"-stilen. Jag är övertygad om att vi kan göra betydande förändringar för att återuppliva den roliga, långdragna och engagerande sociala aspekten av rollspel på Unive. Min passion för att förbättra rp-upplevelsen kommer verkligen till sin rätt här. Jag vill att spelarna ska inse att det finns så mycket mer att utforska och njuta av i rollspel än bara våld och plundring. Genom att inspirera dem till att delta i mer komplexa och djupgående scenarion kan vi skapa en miljö där det sociala samspelet mellan karaktärerna blomstrar. Som en del av Staff kommer jag aktivt arbeta för att uppmuntra och stödja spelare som vill utforska och utveckla sina karaktärers personligheter och relationer. Jag vill erbjuda möjligheter till långdrivna och intressanta sociala situationer där spelarna kan verkligen fördjupa sig i sina karaktärers liv och historier. För att förändra den rådande trenden av "shoot and loot", kommer jag att arbeta tillsammans med andra Staff-medlemmar för att utforma evenemang och berättelser som främjar den sociala interaktionen. Vi kan skapa roliga och utmanande uppgifter där samarbete och kommunikation blir nyckeln till framgång. Jag kommer också att ta mig an uppgiften att förklara för spelare att det sociala aspekten av rp:n är lika viktig som den actionfyllda delen. Genom att betona vikten av att skapa intressanta och meningsfulla relationer mellan karaktärerna, kan vi förändra rp-kulturen på Unive till det bättre. Jag ser fram emot att bli en del av Unive's Staff och göra en positiv skillnad för rp-samhället. Tillsammans kan vi skapa en miljö där det sociala samspelet blomstrar och där spelare lockas av de långdragna och spännande möjligheterna inom rp:n. Jag är fast besluten om att ge allt för att göra Unive till en plats där spelarna kan njuta av en djupgående, rolig och minnesvärd rollspelsupplevelse.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Som blivande Staff-medlem på Unive är en av mina främsta målsättningar att aktivt motverka den rådande trenden av "shoot and loot"-spelstil. Jag vill inte bara främja en mer varierad och engagerande rp-upplevelse utan också se till att spelare som enbart är intresserade av skottlossningar inte får förstöra för andra. Tillsammans med mina staff kamrater kommer vi att arbeta hårt för att skapa en positiv och inkluderande miljö där långdragna och socialt rika scenarion uppmuntras. Genom att organisera spännande evenemang och berättelser kommer vi att locka spelare som värdesätter djupgående rollspel och samarbete. Jag kommer att vara dedikerad till att utbilda och förklara för spelare om vikten av att bygga meningsfulla relationer mellan sina karaktärer och hur dessa kan bidra till en mer berikande spelupplevelse. Samtidigt kommer vi som Staff att aktivt reagera på spelare som bryter mot Unive's rp-standarder och äventyrar den positiva atmosfären på servern. Mitt mål är att skapa en rp-kultur på Unive där de som endast är intresserade av att skjuta och plundra får förstå att detta inte är platsen för dem. Vi kommer att arbeta för att göra Unive till en server som värdesätter och främjar det sociala samspelet och där spelare kan känna sig hemma och inspirerade att skapa minnesvärda och unika berättelser. Genom att skapa tydliga riktlinjer och en stark gemenskap kan vi göra Unive till en föredömlig plats för rollspel där varje spelare har möjlighet att utvecklas och njuta av en mångsidig rp-upplevelse. Som Staff-medlem är jag fast besluten att arbeta för en förändring och att göra Unive till den bästa möjliga platsen för alla som uppskattar engagerande, långvarigt och socialt rollspel. Jag ser fram emot att samarbeta med mina kollegor för att forma en server som vi alla kan vara stolta över och där alla kan trivas och ha roligt tillsammans.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som staff-medlem på Unive anser jag att yttersta vikt att agera med professionalism. Att inneha denna roll innebär att man är kompetent och kunnig inom sitt arbetsområde, redo att besvara frågor och vägleda spelare i rätt riktning. Dessutom är det avgörande att ingripa när någon bryter mot serverreglerna och säkerställa en positiv spelupplevelse för alla. Att vara professionell som Staff-medlem innebär att förstå och behärska Unive's rp-värld fullt ut. Det är vår uppgift att vara välförberedda för alla utmaningar och situationer som kan uppstå. Genom att vara väl införstådda med serverns regler och riktlinjer kan vi agera snabbt och korrekt när problem uppstår. Förutom att vara kunniga, är det också viktigt att vi visar tålamod och empati gentemot spelare som har frågor eller behöver hjälp. Att vara tillgänglig och lyhörd för deras behov skapar en positiv och stödjande miljö där alla känner sig välkomna och uppmuntrade att delta i rollspel. Som en del av Staff-teamet har vi också ansvaret att korrigera och vägleda spelare som inte följer Unive's rp-standarder. Detta bör göras på ett professionellt och respektfullt sätt, så att spelarna förstår betydelsen av att upprätthålla en god spelkultur. För att skapa en trivsam och harmonisk spelgemenskap är det viktigt att vi som Staff-medlemmar agerar som förebilder och visar engagemang för att upprätthålla en positiv miljö. Det handlar om att vara ett stöd för spelarna och skapa en känsla av trygghet där alla kan utvecklas och växa i sina rp-äventyr. Genom att vara professionella och kunniga i vårt arbete som Staff kan vi skapa en mer givande och glädjefylld upplevelse för alla på Unive. Jag är övertygad om att vårt engagemang och vår förmåga att agera på ett professionellt sätt kommer att bidra till en blomstrande spelgemenskap där varje spelare kan trivas och känna sig som en värdefull del av servern. Jag ser fram emot att vara en del av detta team och tillsammans skapa en rp-värld där alla kan blomstra och utforska sina rollkaraktärer på bästa möjliga sätt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Måndag: 15:00 - 22:00
Tisdag: 14:00 - 22:00
Onsdag: 16:00 - 22:00
Torsdag: 16:00 - 22:00
Fredag: 14:00 - 00:00
Lördag: 10:00 - 00:00
Söndag: 10:00 - 22:00

Helg/Lov:
Måndag: 12:00 - 01:00
Tisdag: 13:00 - 01:00
Onsdag: 14:00 - 01:00
Torsdag: 12:00 - 01:00
Fredag: 15:00 - 01:00
Lördag: 18:00 - 01:00
Söndag: 13:00 - 01:00

Hur länge har du spelat på Unive? ungefär 10 månader

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit Ma- medlemskaps ansvarig en gång tidigare och har en ganska bra förståelse för hur det är att vara staff.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Om det är något som jag inte skulle vara beredd att jobba inom skulle det nog vara Donation känns lite svårt med scripts osv.

Inaktuell, Verkar inte vilja vara Staff då han inte lagt ner tid

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka