Accepterad 1nator | Ban Överklagan [Berra1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1nedz

Medlem
Meddelanden
77
Reaction score
27
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199073560543/

Ditt Hex-ID: steam:1100001425b87df

Vad är din discord tagg? 1natorr

Vem var det som bannade dig? @Berra1213

Bild på banmeddelande: berra bannn.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att beslutet togs på grund av att staff ansåg att jag använde för mycket våld i ett scenario som enligt dem borde ha lösts mer socialt. De menade att jag inte borde ha skjutit, trots att motparten inledde skottlossning mot mig och mina gängmedlemmar. Detta resulterade i två krimvarningar samt en ban.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vi hade följt efter motparten i cirka 15 minuter i ett försök att få till ett socialt scenario och prata med dem. De stannade dock aldrig frivilligt. Till slut kör de in på en one-way och börjar uttryckligen hota med att ”skjuta allt och alla”, vilket även hörs tydligt i klippet jag bifogat.
https://medal.tv/games/gta-v/clips/lO7pCPU2dal7g7YN1?invite=cr-MSxTNDEsMjE3MTg5MzQ1
https://medal.tv/games/gta-v/clips/lO7pi723XHbP9bV5Z?invite=cr-MSx2TnIsMjYyNTMyNzI&v=60

I det första klippet (8–15 sekunder in) hör man tydligt hur motparten först börjar skjuta. Vid detta tillfälle uppfattade jag situationen som att det endast var två personer inblandade.

I mitt eget klipp syns det att jag försöker hitta ett säkert läge för att kunna kidnappa tjejen utan att behöva exponera mig. Jag avlossar ett skott mot henne i syfte att få henne att ramla och kunna genomföra en kidnappning, inte för att döda henne. Hade jag haft avsikten att döda henne hade jag kunnat göra det direkt.

När mina gängmedlemmar som befann sig en våning upp började bli beskjutna av motparten valde jag att pusha upp medan de var fokuserade på något annat. Jag trodde fortfarande att det rörde sig om två personer. När jag kommer upp skjuter jag först personen i bilen och hade för avsikt att kidnappa tjejen, men blir då överraskad av ytterligare 2–3 personer som omedelbart börjar skjuta mot mig. De träffar mig, och jag besvarar elden tills jag är i en säker position.

Det enda tillfället jag själv anser kan vara ett misstag är att jag avslutade personen med kryckan. Detta skedde i ren panik eftersom jag plötsligt insåg att det var betydligt fler beväpnade personer än jag var beredd på och jag visste inte om fler var på väg. Jag agerade för min egen säkerhet.

Strax därefter blev jag anticheat-bannad, vilket gjorde att jag inte ens kunde delta i det fortsatta kidnappningsscenariot som mina gängmedlemmar genomförde med två av motpartens personer.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att beslutet är felaktigt. I bevismaterialet framgår det tydligt att motparten inleder skottlossningen och uttalar hot om att skjuta allt och alla. Jag försöker först lösa situationen genom ett socialt scenario och därefter genom kidnappning. Skottlossningen sker som självförsvar när både jag och mina gängmedlemmar blir beskjutna.

Två krimvarningar samt en ban upplever jag som kraftigt överdrivet i relation till situationen, särskilt när motparten tydligt eskalerar scenariot först och sedan väljer att hoppa support efter att de förlorat.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har varit bannad för olika saker kommer inte ihåg de alla men till exempel lall för länge sen krigsföring ur bil lite mer nyligen. Har även ganska många felaktiga bans.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat backa ur situationen helt när jag insåg att det var fler personer än förväntat.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja. Jag har lärt mig att även om man anser sig ha rätt i ett scenario så kan situationer snabbt misstolkas, och att det ibland är bättre att avbryta reda ut det istället för att fortsätta eskalera.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det förstår jag!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka