Nekad 1Linan | Ansökan till Servervakt [Deeypz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Linan

Medlem
Meddelanden
96
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Vad heter du på discord? Linan#1002

Ange ditt födelsedatum 12 Januari 2008

Beskriv din dagliga aktivitet. Vardagar: 16:00 - 22:00

Helger: 13:00 - 23:00
Det beror lite på hur mycket arbete som krävs att göras men menar att jag brukar vara väldigt aktiv på Unive under helgen men också vardagarna, ofta inne på datorn hela tiden och till mesta del på Unive.

Hur länge har du varit medlem på Unive? 4 Augusti 2021

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/848829433280200735/1050036933302161428/image.png

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Som servervakt har som uppgift att hjälpa staff teamet genom att ta hand om de grejer som inte alla andra staffs ser och mindre viktiga ärenden vilket skulle kunna vara FailRP på ett ställe som en Servervakt finns på och i nuläget inga staffs som är där eller tillgängliga. Då hjälper man till att undvika detta genom att hjälpa till att kicka personen eller banna personen med hjälp av klipp som alltid måste finnas ifall det handlar om en SVban. Detta görs för att dels visa alla nya spelare en god sida av Unive och visa hur de ska bete sig/rpa och att följa de regler som finns på servern för att kunna spela på denna servern på samma sätt som resten av spelarna. Alla dessa commands Servervakt/SV använder sig av är dels tex: /revive /kick /svban /toggleid och /sv.
Hela uppdraget som servervakt är då att framföra en positiv sida om Unive och hålla rent på servern från de som ej följer reglerna, detta hjälper också till genom att undvika att regelbrott framförs i tex ett scenario, däremot ska aldrig en bann eller kick användas under ett scenario då de förstör rpn och ska då göras efter scenariot och såklart finnas bevis genom klipp på händelse/anledningen. Allt handlar om att ta hand om de mindre delarna för att hjälpa staffs så mycket som möjligt i de tillfällen de inte ser. När du är servervakt har detta ingen fördel som att du kan använda tex kick när du vill och rpn ska fortfarande framföras på samma sätt oavsett vad.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt då jag känner att jag har möjligheter att hjälpa till på servern från min sida på de mindre ärenden/händelser. Jag vill framföra en så bra rp som möjligt från alla parter och detta är en sak som i vissa tillfällen inte görs och med hjälp av att dels jag är servervakt kommer jag kunna hjälpa till med att få bort dessa personer som ej följer reglerna och kunna hjälpa till att få en så korrekt rp som möjligt. Vill också hjälpa till med att börja ta ansvar och liknande och kunna hjälpa till på servern och visa mina goda sidor på servern genom att börja på ett mjukare sätt att hjälpa på servern innan jag försöker ta en chans att hjälpa till med en större del på servern, de vill säga att i framtiden antagligen söka till Helper och visa mina starka sidor och ta större ansvar på servern. (Vill också säga att jag har varit Servervakt förut men fått indragen pågrund av Inaktivitet och aldrig abusat servervakt rollen.)

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Så ABUSE handlar om att med hjälp av din servervakt roll/perms dels använda sig utav /revive för att kunna återuppliva sig när som helst vilket har abusats väldigt mycket förut vilket är ett regelbrott och på alla sätt inte ska vara kunna tillåtet att göra när man tex har blivit nerskottad och ligger död, under detta ska du inte bara kunna använda dig utav /revive för att leva igen och kunna fortsätta vad du höll på med. Detta används då bara för din fördel och är inte tillåtet
Inom KORRUPTION skulle det kunna vara att du bannar personer eller kickar under ett scenario för att undvika att du skulle tex förlora ett scenario, kortfattat handlar detta om att du gör ditt jobb på ett sätt som inte alls är tillåtet vilket kommer leda till indraget och möjligen större konsekvenser. Detta handlar då om att du använder dina perms på ett felaktigt sätt och kan vara ett regelbrott.

Tillbaka