Antagen 1Lime_ | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Lime.

Medlem
Servervakt
Jobbstyrning
Meddelanden
250
Reaction score
17
Vad är ditt namn i verkligheten? Mitt namn är Hannes

Ditt discordnamn: 1lime_

Ange ditt födelsedatum 20 Maj 2008

Varför ska just du bli staff? Varför ska jag bli staff? Jag skulle säga att det finns en del olika anledningar till varför. Jag är aktiv, jag har möjlighet att spela från ganska tidigt på morgonen till sent på kvällen/natten, typ 10-12 på morgonen och sluta spela vid ungefär 01-02 på natten. Jag kommer såklart ta brakes och liknande under tiden och några dagar kanske jag inte kan spela mycket alls för att jag är ute med kompisar men i helhet mellan dessa tider och flera timmar per gång.

Jag är väldigt social och trevlig, jag pratar gärna med folk och håller en trevlig konversation, alltså att jag pratar med dom så dom känner sig hörda och att dom förstår vad jag vill få fram via samtalet som vi har. Det hade kunnat vara att jag har bannat någon. Då kommer jag inte vara otrevlig mot personen och ignorera hen, då kommer jag ta det lugnt och prata eller skriva med personen så hen förstår vilket regelbrott som har behåtts och hur personen kunde gjort istället för att förbättra sig och inte begå samma regelbrott igen.

Jag är väldigt rättvis, om någon gör ett regelbrott kommer dom få det straff som man kommer få av ett sådant regelbrott. Jag kommer inte ändra tiden eller mitt beslut pågrund av att personen är ny till rp, eller något annat. Jag hade istället förklarat vad personen kunde gjort bättre så dom lär sig till nästa gång och inte gör samma fel igen.

Jag kommer kunna bidra med en underlättande hand för staff-teamet så dom inte blir lika överbelastade i discord och ingame. Jag kommer alltså kunna sitta och ta support ärenden och samtidigt sitta ingame och svara på reports så dom högre staffsen kan ta hand om bättre saker än reports eller mindre staff-ärenden.

Jag kommer göra det jag blir tilldelad och göra det så bra jag kan för att servern ska kunna växa och bli bättre än den någonsin varit för att jag tror på att denna server kan ta sig långt, att den kan bli ännu större än den är idag och att rpn kan bli bättre än någonsin tidigare. Det är inte något jag bara tror, jag vet att servern kan bli bättre och jag kommer kämpa mitt alldra hådraste för att det ska bli så.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Just nu tycker jag att hastigheterna på servern inte fungerar bra alls. Alla kör för alldelles för snabbt, både inne i staden och utanför. Det ser helt orealistiskt ut och det är något som jag vill ändra på.
OBS! Det finns säkert fler saker men jag tycker att det är en stor grej just nu som drar ner känslan av servern mycket.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag skulle säga att man hade kunnat lösa det genom att vara i noclip mycket i staden och banna dessa personer i en liten stund så dom förstår att dom inte ska köra för snabbt i staden, man ska såklart kolla bakom dessa personer så dom inte är i en biljakt eller liknande innan man bannar dem. Om detta är för grovt så hade man kunnat gå in i ett staff samtal med personerna och konfrontera dem om varför de kör så snabbt och berätta för dem att de måste sakna ner i staden. Jag tror att ni redan gör detta men desto fler som gör det, desto fler kan man stoppa från att köra så snabbt.

Det var två lösningar som jag kan komma på. Det finns nog fler sätt som till och med kan vara smartare eller mer effektiva men jag kommer lära mig dessa om jag blir staff.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professinoellt som staff är enligt mig en av dom viktigaste delarna av att var staff på en någon server. Som staff kommer du behöva prata med en massa personer och då är det viktigt att man kan bete sig och agera professionellt när man pratar med dessa personer. Om en server har oprofessionella staffs så kommer hela servern se dålig ut vilket vi inte vill.

Jag skulle säga för att agera professionellt så behöver man vara rättvis, trevlig och kunna ta kritik. Om man är en staff ska man vara trevlig när man pratar med medlemar eller ickemedlemar på servern. Man ska tilltala alla med respekt och låta alla säga sin sak. Man ska alltså låta alla känna sig hörda och förstådda.

Man ska vara rättvis. Man ska inte sänka straffen bara för att man tycker synd om en person eller för att personen är en kompis. Samma sak så ska man inte skippa att banna en person för att dom är nya till rollspel. Man ska behandla alla på samma sätt oavsätt kön, behörighet eller hur bra man känner personen. Jag ser det såhär, om man bannar en person här så behöver man inte vara rädd för att personen ska bli arg eller ledsen för att du kommer aldrig träffa personen och så får man skylla sig själv för att man väljer att göra regelbrott.

Man ska som sagt också kunna ta kritik, om man inte får kritik så kan man inte förbättras så det är bara och ta emot och använda det för att bli bättre.

Jag kommer använda alla dessa för att ta mig vidare inom staff-teamet om jag blir intagen och kommer ha allt detta i åtanke medan jag tar hand om support ärenden och liknande.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag har tänkt att jag kommer vara inne på kvällarna/nätterna och vara en del mitt på dagarna/på morgonen. Det beror helt på om jag ska göra något med kompisar eller om jag bara ska vara hemma, men som sagt så kommer jag troligtvis försöka vara inne flera timmar varje kväll och möjligtvis på förmiddagen/eftermiddagen också om jag kan det.

Hur länge har du spelat på Unive? Det beror på, första gången jag spelade var 2020-11-29 men sen har jag gått från och tillbaka till Unive ett tag nu, men denna gång så har jag rpat på Unive från 6 november 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit staff på flera olika staffs och varit servervakt här på Unive ett tag nu. Jag har dock aldrig varit staff på Unive tidigare så om jag lyckas bli staff så kommer det bli en rolig upplevelse för mig.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Support

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Välkommen till teamet.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka