Accepterad 1k.Zippy | Åtgärd Överklagan [Alec]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1k.Zippy

Medlem
Meddelanden
96
Reaction score
0
Åtgärds-referens
ID: 2438 — Mild (3p)
Typ: Mild Sunt Förnuft (§ 4.1j)
Anledning: Efter en skottlossning kör han upp till en kropp och pratar lite med den.
Personal: Borat
Datum: 2026-05-04
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Det hela började med att jag följde efter en person i mitt gäng som körde vår gängbil. Han följde efter en annan bil och till slut körde de till garaget bakom Sandy sjukhuset. Jag gick fram och pratade med honom, men efter ett tag blev stämningen hetsig och han hade lite attityd. I stunden tänkte jag inte klart och sa “Skjut om du har bollar”, vilket jag menade som ett skämt. Jag förstår dock nu att det var väldigt dumt sagt och att det kunde tas på helt fel sätt.
Han hoppade sedan ur bilen och började skjuta mot min bil. Situationen eskalerade väldigt snabbt och jag följde efter honom när han körde vidare mot området vid sjukhuset nära Sandy hangaren. Där hoppade han ut igen och började skjuta, och några från mitt gäng hoppade också ut och sköt ner honom så han dog. Efteråt åkte jag fram och sa “we we we waaa”, vilket jag i efterhand förstår var väldigt omoget och onödigt av mig. Kort därefter tog en staff mig i samtal och bad mig hoppa support.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag tycker personligen att Poängen känns lite hård då jag direkt förstod att jag hade gjort fel och tog ansvar för mina misstag Jag försöker inte säga att jag är oskyldig eller att jag inte gjorde något regelbrott, för jag vet själv att jag gjorde fel i situationen och jag förstår varför det reagerades på det.
När jag pratade med staffen försökte jag vara så respektfull som möjligt och förklarade från min sida exakt vad som hade hänt. Jag erkände också direkt vad jag hade gjort fel och försökte inte hitta på ursäkter eller skylla ifrån mig på någon annan. Jag lyssnade på allt som staffen sa till mig och tog verkligen åt mig av kritiken och förstod varför mitt beteende var fel.
I efterhand inser jag hur onödigt mitt agerande var och jag ångrar det verkligen. Jag lät situationen gå för långt istället för att tänka efter ordentligt. Det är inget beteende jag vill ha när jag spelar och absolut inget jag vill upprepa igen. Jag har lärt mig mycket av detta och förstår nu ännu bättre hur viktigt det är att hålla sig lugn och tänka på hur man beter sig i RP-situationer.

Har du bevis som stödjer din överklagan? har ej fått se bevis så jag har ej det

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka