1.SOSA | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1.SOSA

Icke Medlem
Meddelanden
184
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Farhan

Ditt discordnamn: blacky100

Ange ditt födelsedatum 2 December 2008

Varför ska just du bli staff? Eftersom jag har är engagerad att hjälpa denna servern på vilket sätt och vis,jag har nu kört i denna servern i 8 månader och känner att jag är bekväm i denna servern då de finns många roliga sköna personer i discorden fast även ig,jag vill kunna hjälpa personer som strävar efter bra rp och dom som behöver vägledning och är nya i denna servern,jag vill även underlätta 320s arbete genom att till specca o banna dom som vill illa servern genom att komma hit med 0 social rp och är bara här för shoot and loot,jag kommer tillbringa mycket tid till att göra staffarbete,jag är även en snäll mogen person som jobbar väl med andra vilket kommer va bra om jag kommunicerar med andra staffs för de kan känna dom tryggare och att dom vet att någon är bredvid deras sida som hjälper dom,Fast jag är även en person som lyssnar på allas persepektiv för att få en rätt syvinkel av det hela,jag gillar även prata med folk då jag är pratglad fast i början kan det vara lite stelt tills man känner igen varann ordentligt,fast jag vet även vad alla olika områden som finns har skyldigheter till,fast jag kommer även ta min tid och specca och hjälpa personer i reports.Helt enkelt så tycker jag att jag skulle passa som staff då jag även vart det tidigare fast blev demotad när 12 andra blev de,även fast jag tyckte jag gjorde ett bra jobb med att till ex. streamervakta för jag var rp ansvarig fast jag var även support ansvarig så jag tog support väldigt ofta, så rättare sagt så är jag erfaren vilket kommer göra de, en till anledning till att du ska ge mig en till chans är att det var svårt och visa upp mig då det var massa andra helpers under den tiden (cirka 30 personer) så därför så såg du kanske inte riktigt att jag stod ut. Så jag tycker jag borde få en till chans för att verkligen kunna visa upp mig denna gång så du ser att jag är en aktiv och även en engagerad staff som vill serverns bästa.

RP: Planera roliga rp scenario med att hjälpa och vägleda med till ex .Rån som några ska göra ,dom finns oftast där för att förbättra rpn och vägleda personer som är vilsna.Och även så ska man ta reports och specca runt i områden som till exempel sjukan och piren för och banna dom med dålig rp, dom har även en skyldighet till att streamervakta så inga lallare kommer i vägen och ifall de kommer lallare så ska man ink. banna dom på direkten för de är inget vi tolererar för att de gör så våran server ses på negativ sätt vilket vi verkligen inte vill för vi vet innerst inne att vi har en djup god rp.

Support:Jo dom sitter i support och väntar tills några hoppar till väntrum så drar man in en,man ska även där hjälpa personen och försöka vara så snäll och ha en god lugn ton,man kan hjälpa dom allt från något om deras roller till att dom behöver nycklar inspawnade,detta jobb krävs att man alltid ska hålla en lugn och god ton och bemöta dom välkommandes, Jag var detta tidigare och de var underbart då jag älskar möta ny folk som alltid är trevliga tillbaka och allmänt sköna vilket gör mitt jobb mer roligare och jag det känns som att jag hjälper unive för en anledning när medlemmar går ut från support glada.

Jobb:Jo detta är ganska viktigt då man ska se till att jobben inte ska se inaktiva ut och att jobbansvariga även ska utske en chef till alla jobb,man ska försöka hitta kompetenta chefer som är engagerade i jobbet.

Krim ansv: Detta skulle jag nog säga är de viktigaste eftersom att många av dagens medlemmar är nog kriminella vilket kan leda till kaos,därför ska vi även hjälpa dom att ha en bra social rp med andra kriminella ist för att gå för shoot and loot och om man ser någon göra regelbrott så ska man banna personen eller ta in dom i support så får dom förklara sig själva.

Donation: Detta är också väldigt väldigt viktigt de är på de sättet 320 håller uppe sin server,jo man ska ha en snäll trevlig och öppen sinne för dom som hoppar donation man kan hjälpa dom från allt till handling om deras bil till gäng donering därför ska

Allt de jag har sagt nu om dom olika områderna är de som håller uppe servern på denna höga nivån därför måste 320 fortsätta hitta engagerade staffs till att hjälpa servern, och jag tror jag är den rätta personen för det.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? vad jag tycker inte fungerar är dessa 100 k or die spelarna med orealistiska klädstilar som inte utgår från sunt förnuft och som bara bidrar med skjutandes inom rpn vilket jag verkligen står emot och inte tycker de är okej. Dom håller verkligen inte standardsen på unive så därför ska dom komma till vår nivå annars så ska dom inte befinna sig på unive helt enkelt. För detta är inget unive står bakom. Och detsa streamsnipers har vi noll tolerans och alla bör ha en mogen punkt där man ej går över gränsen för helt ärligt så har dom inte gjort dig nått och du förstör deras välfärd inom rpn och detta kan vara en av anledningarna till att folk slutar streama alla bör tänka på att ha roligt fast ej gå över gränsen, jag tycker även att folk ska börja seriöst rpa och inta bara rpa sig själv detta extremt tråkigt och se folk som inte sticker ut på något sätt och viss helt ärligt så är de alltid lika roligt att rpa med marja lisas då hon sticker ut och är unik på hennes egna sätt. Tycker även det är ett problem med detsa som ej använder voicechanger då dom tyvärr har för pipiga röster jag är även en sådan fast jag använder voice changer och rpar väldigt moget,därför skulle jag finnas som hjälp om någon behöver hjälp med sin voice changer så borde dom sätta sig i rådgivning. Om detsa grejer skulle fungerat i unive så skulle det vart betydligt mycket bättre rp än för tillfället.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag och det resterande staff teamet ska motbesvara detta med först skicka ut i kriminell-viktig så hoppas vi dom bör förstår fast om dom fullständigt skiter i oss så ska vi ta på hårdhanskarna och behöva ge dom indraget och banna dom för detta är inte hållbart att folka springer runt med kanin mask säg mig någon gång du sett en person med kaninmask förutom påsk helt jävla ärligt (sry pga. språket) vad är det för riktigt dålig rp sån där typ rp hör inte hemma här så vi ska besvara dom och de är så punkt slut. Och domma andra grejerna är för att höja rp nivån och inte vara så tråkiga och förstöra rpn för massa andra personer då ni tillbringar med orealistiskt rp.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jo, man ska alltid hålla en lugn god ton mot vem en som helst jo detta är för du är ett stort ansikte inom unive då du är en staff som gottgör unive, så därför ska folk inte måla upp ett dåligt rykte om dig för detta kommer förmodligen göra så hela staffteamet ser dåligt ut vilket verkligen inte är något vi vill. Men en annan grej är att abusea sina perms som räknas som korruption eftersom man inte gör nån nytta för servern och använder permsen till sin fördel detta är något jag aldrig kommer göra och detta är ett äckligt och sliskigt beteende eftersom philip har byggt upp en fantastiskt community och helt ärligt så är det inte rättvist att någon kommer och leker över fet och sedan så måste man förstå att detta är något man alltid kommer bära på sin rygg och man kommer aldrig glömma denna person då denna person räknas som en förrädare och ska inte vara i servern då han inte gör nått bra för servern heller.Jo men en annan grej är även att man ska agera opartisk vid alla tillfällen oavsett vilket kön,om ni käner varann sen tidigare,eller är bra kompisar så ska man behandla alla lika dant och ge dom alla få rättvisa åtgärder beroende på vad för regelbrott dom har gjort och hur många banns dom har sen tidigare kan de bli olika för olika tillfällen. Ett annat lite speciellt sätt för och se proffessionell ut är att ha www.unive.se i sin status för detta är något som utmärker än.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag är typ aktiv dag in dag ut vilket innebär på vardagar från 15:00 till 00:00(Fast räkna helg som sommaren),och under helger så är jag aktiv från 11:00-05:00 fast självklart så tar jag pauser och är ibland ute fast detta kommer inte störa mig att göra mina staffarbeten. Fast nu när jag känner mig mogen och mina föräldrar kan lita på mig så ge dom mig tillåt så jag kan vara uppe längre beroende på om jag kanske har något viktigt test då jag går i 9an för tillfället. Jag börjar märka för varje år som går blir jag mer mogen och därför kan ta mer ansvar därför skulle jag hantera dessa perms bra och jag skulle kunna använda permsen på rätt sätt.

Hur länge har du spelat på Unive? Det börjar sig närma 9 fina månader med unive och det verkar inte sluta.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Yes jag har de, detta kommer göra så jag har en fördel för att då kommer ingen behöva lära mig hur forumet fungerar eller var man ska skicka ban bevis och man kan även alla kommandos, så detta kommer vara något jag automatisk kommer vara van med då jag har varit helper tidigare så detta är även en till anledning till varför jag ska bli staff, anledning till att jag blev demotad tror jag är att jag inte stack ut på nått sätt och viss vid reportlistan så kanske inte jag var på topp fast jag var fortfarande där och snittade 20-30 reports om dagen vilket jag tycker är helt okej, fast det kan även bero på att jag var support ansvarig så istället för att hjälpa dom genom reports så hjälpte jag dom genom support,enligt mig de viktiga när man är i support är att man ska inte liksom sitta 5 staffs i samma kanal ifall de liksom sitter 10 till och väntar så man bör dela upp sig och om man verkligen behöver hjälp för att se andras synpunkt kan jag ge dom ett undantag.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Senaste gången så var jag rp-ansvarig och support-ansvarig jag satt oftast support medans jag även streamervaktade folk, och såg till så att ingen blev streamsnipeade, detta är för att dom som koller på streams inte ska få en dålig uppfattning om denna fina server, fast det jag helst inte vill vara är jobb-ansvarig för det är tyvärr inget jag brinner för och verkligen är engagerad i, men något jag verkligen är engagerad i är kriminell-ansvarig, jo detta är förr att jag sett massa med briser inom den kriminella världen då det är massa shoot on sight spelare vilket egentligen inte ska var ens en fråga utan allting ska ske under sunt förnuft. Och jag har 100% som mål att kunna komma längre upp inom staff-teamet.

Senast ändrad:
Känner mig verkligen driven och kompetent nog för att bli staff då jag vill utveckla servern och vill de bästa för servern

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka