Ej Antagen 1.Dispatch | Ansökan till Forum Mod

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1.dispatch

Icke Medlem
Meddelanden
135
Reaction score
9
Vad är ditt namn i verkligheten? Ian

Vad heter du på discord? 1.dispatch

Ange ditt födelsedatum 29 Mars 2010

Vad är det som får dig att söka till Forum Mod?
Jag ansöker till Forum Mod för att jag vill hjälpa till att hålla forumet organiserat, tryggt och aktivt. Jag är inne varje dag, har bra koll på reglerna och vet hur forumet fungerar, till exempel att flytta trådar och markera inaktuella ämnen. Jag har tidigare gått vidare till intervju men känner mig nu mer redo och motiverad att lägga tid och energi på forumet, eftersom jag kan sköta uppgifterna oavsett var jag är. Jag tycker inte om att se trådar och ansökningar ligga utan svar i flera månader och vill därför bidra till att forumet blir mer professionellt och levande. Som Forum Mod kommer jag se till att folk får svar, att banöverklaganden och ansökningar tas om hand och att allt hamnar på rätt plats. Eftersom det just nu bara finns en Forum Mod vill jag gärna avlasta genom att vara aktiv, hålla koll på fel och se till att allt flyter på. Jag har också erfarenhet som Helper och medlemskapsansvarig, vilket har gett mig bra förståelse för communityt och lärt mig ta ansvar, kommunicera tydligt och alltid sätta medlemmarna i fokus.

Är det viktigt att en tråd är i rätt kategori? Ja, Ifall man ska kolla efter tex. En medlemskaps ansökan och kolla plagiat, Att den är i banöverklagan arkiv, Det blir liksom bara konstigt. bättre att göra rätt från första början.

Vad innebär det att en ansökan är "plagierad"? Finns olika sätt, Men en ansökan som är plagierad betyder att man antingen har använt AI eller kopierat någons annan ansökan, Kopierat betyder att man har tagit någons annan ansökan till sin egna, I vissa fall betyder man ut orden så de inte ska hittas, AI är när man tex tar ifrån chatgpt för att man inte orkar att skriva själv,
LÖSNING:
Kopiera texten, sedan tar du en ny flik och pastear in den i sökfältet, om det kommer upp samma text t.ex. ifrån 2 års sedan, så har personen försökt plagiera hens ansökan, Resultat: Direkt nekad.
LÖSNING FÖR AI:
Leta upp en bra hemsida, tex: aiplagiat.se
Sök upp texten, kolla om den är ai plagierad eller inte, Den kan vara fel, Då får man använda sin egna hjärna och kolla ord som ej används i modern tid, eller kolla på personens gamla ansökningar och kolla om det matchar med personens ordspråk

Finns det något du tycker som brister gällande forumsarbetet som du vill förändra? Att många ansökningar bara ligger, T.ex. Staff, Forum mod, medlemskaps ansvarig, Vill att de ska få svar, Eller att vara i arkivet, alla har rätt att få svar iaf.

Beskriv hur forumet skulle se ut om du fick helt som du ville Jag älskar denna stilen på forum, Men att fler blir ansvariga att sköta tex: M/A eller liknade, Folk får ej svar.

Hur ser din aktivitetet ut? Ett forum är lite som att jobba hemifrån, Ett forum är alltid tillgängligt,Mobil, dator.
Jag kommer vara aktiv varje dag 08 - 02.
Jag ansökte till staff och blev shortlist, Jag har inte den tiden nu insåg jag, Detta är ett arbete jag alltid kan göra och kan bevisa min kunskap.

Har du som mål att gå med i staff teamet på Unive i framtiden? Ja

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka