Antagen 1.benji | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1.benji

Aktiv Medlem
Meddelanden
370
Reaction score
65
Vad är ditt namn i verkligheten? Benjamin

Ditt discordnamn: 1.benji

Ange ditt födelsedatum 13 Januari 2009

Varför ska just du bli staff? Varför just jag? Jo jag känner att mina kunskaper samt mitt sätt att "bete" mig passar ganska bra för att vara staff. Jag gillar att hjälpa andra folk, gillar att utvecklas som person, gillar att hjälpa andra utvecklas inom t.ex deras rp. Inom staff teamet så jobbar man väldigt mycket som en grupp och det känner jag personligen att jag trivs i som arbetsmiljö, man ska känna att man jobbar som ett lag och om nån behöver hjälp så ska man inte vara tyken utan man ska hjälpa andra för att då får du oftast det samma tillbaka. Sedan sätter jag även andra i första rutan före mig själv vilket jag tror kan vara en positiv egenskap vilket menas med att jag väljer att lägga allt mitt fokus på ett arbete med att t.ex hjälpa någon på servern så att jobbet blir bra gjort istället för att man slarvar och stressar sig igenom det för att man ska få göra saker man själv tycker är kul, för att i min värld så ser jag det som att om man vill bli staff så måste man ju kunna ta sitt ansvar och kunna hjälpa de personer som behöver hjälp i t.ex don som är ett av mina intressen. Och i den personens perspektiv som får hjälp tror jag uppskattar att staffen gör sitt arbete ordentligt för att när jag tidigare har varit i donation så har jag märkt att det hade slarvats någon gång så att allt blev fel. Så då kommer jag att lägga allt mitt fokus på att hjälpa den personen så det inte kommer några negativa konsekvenser av mitt arbete i framtiden.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? I dags läget tycker jag att detta med fear rp inte är någon höjdare. Folk tror att man e en katt med nio liv som kan springa runt hur som helst och inte agera rädda eller att värna om sitt liv när det väl är i fara. Jag rpar som krim just nu på servern och detta fram kommer en hel del inom just denna rpn då det är mycket kidnappningar med hot osv. En annan grej som kanske inte är så omtalad är regeln NRL (New life rule) denna regel känns som om den har försvunnit i rpn för både krim och lagliga på servern. Om man ska ta ett exempel så kan en person som har varit med i en skottlossning för 5 min tas till sjukhus för att sedan åka tillbaka till samma skottlossning för att fortsätta skjuta. Dessa två punkterna vill jag jobba stark för att få bort.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Tillsammans med staff teamet ska jag ändra på problemen ovan genom att man ska specca mycket mer och att då hålla ett extra öga öppet för att just se kidnappningar så att man kan se att det sker istället för att man ska förlita sig på att någon t.ex skickar in ett klipp på en person vilket kanske inte händer då i vissa fall folk känner varandra ooc och inte vill förstöra för personen. Så att man lägger kraft på att specca olika typer utav scenarion där fear rp regeln kan brytas ofta tror jag kan vara en utav nycklarna till att sätta stopp för fear rp på servern. Och om att folk inte följer NRL regeln har jag som tanke att lösa genom att man sätter mycket hårdare åtgärder på det vilket jag har märkt fungerat på andra regler där det varit mycket problem så har man satt betydligt mycket hårdare åtgärder för att helt enkelt få ett stopp på det hela. Så om man tar i lite hårdare på en sådan enkel regel så kan det göra en stor skillnad.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Lyssnar och pratar inte i mun på andra, visar att man tar sitt ansvar som staff, är trevlig mot folk, är sammarbets villig, vågar ta åtgärder.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Just nu under vinter tid har jag märkt att det finns tid över för mig att kunna ta ett större ansvar och därför ansöker jag om staff igen.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 3 mars 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare varit Medlemskaps Ansvarig och staff. Jag har flertalet kompisar som är staff och de har lärt mig lite om hur det fungerar sen jag senast var i staff teamet. Sedan har jag en del erfarenheter om hur man ska bemöta andra personer med ett gott bemötande. Vilket i min värld är en väldigt viktig egenskap som staff. Jag vet ändå hyfsat hur det fungerar med donations systemet då jag tidigare har varit Don ansv som jag skulle vilja jobba inom igen. Men som medlemskaps ansvarig så fick jag lära mig mycket om hur forumet fungerar samt hur det funkar på dc. Så att jag tidigare varit medlemskaps ansvarig och staff har lett till att jag nu ansöker om att bli staff igen. Min personlighet känns även som något som kan vara en positiv egenskap för en staff då jag är väldigt social av mig och gillar att träffa och hjälpa nytt folk.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kan och är beredd att jobba inom alla områden :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka