Inaktuell đŸ§žEddie🧾 | Ansökan till Staff

VĂ€lkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning pÄ GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Nalle-puh

Icke Medlem
Meddelanden
101
Reaction score
4
Vad Àr ditt namn i verkligheten? Eddie

Ditt discordnamn: 🧾Nalle-puh🧾#8411

Ditt Hex-ID. 110000145886437

Ange ditt födelsedatum 21 Februari 2010

Varför ska just du bli staff? jag Àr en stabil grabb som tÄl mycket stress, jag har vÀldigt lÀtt att hjÀlpa till om det vÀll behövs. jag Àr bra pÄ att lyssna o försöker sÄ bra jag kan hela tiden. jag Àr Àven bra pÄ att bemöta folk pÄ ett bra sÀtt och har inte svÄrt för att ta egna insiativ, jag gillar nÀr det ordning och reda. jag har lÀtt att ta nÀr folk kÀftar emot och klagar, jag har Àven lÀtt att ta emot kritik. jag Àr trevlig och gillar att ta hjÀlp av andra nÀr det behövs. Jag gillar Àven nÀr jag Àr 100% sÀker sÄ jag inte bannar fel eller gör nÄgot misstag. jag gillar nÀr folk rÀttar mig nÀr jag gör nÄgot fel och har lÀtt att bli tillsagd. Jag har lÀtt att lÀra mig saker efter som jag Àr vÀldigt lÀttlÀrd. Jag har lÀst för att lyssna och tar inte vÀnner i förvÀg efter som jag gillar rÀttvisa, Jag kan Àven dom simpla kommandona. AssÄ jag vet vad jag gör och kan min grej, sÄ om nÄgon sÀger att jag ska hjÀlpa dom t.ex.med att dom har dött av bug sÄ tar jag alltid reda pÄ mer innan jag resar, jag skulle till exempel kollat logs och sett om hen hade varit i skottlossning eller om hen bara hade dött, sÄ man kan sÀga att jag Àr en person som vill vara 100% innan jag ger nÄgon en muntlig varning eller bannar nÄgon eller bara resar, sÄ det Àr varför jag vÀldigt gÀrna skulle vilja bli en del av sjÀlva teamet för jag helt enkelt gillar att hjÀlpa till nÀr det behövs. Och en av dom mÄl jag strÀvar efter Àr att fÄ bli en donations ansvarig. Liksom fÄ sitta i donations rummet och ta emot folk som vill donera eller som vill frÄga om nÄgot som har med donation att göra. Jag kanske lÄter lite konstig men det Àr den jag Àr och det Àr den jag kommer att vara.

Vad tycker du inte fungerar pÄ Unive? jag tycker det Àr lite förmycket skotning inom serven. det börjar nÀsta gÄ lite över grÀnsen det Àr som att mÄnga tror det Àr en 100k die server vilket det inte Àr. dÀrför hade jag försökt fÄ bort dessa spelare som inte vet vad rp Àr. kan man it bete sig sÄ fÄr man ta konsekvenserna för det man gjort. sen Àr det lite med dom som lallar mycket, jag har mÀrkt hur mÄnga har mer har börjat lalla för dom tror att inget ska hÀnda. Man kan se flertals lalla ner pÄ t.ex. piren eller pÄ andra stÀllen; det vill jag fÄ ett stop pÄ man behöver inte lalla för att nÄ en rolig rp utan det finns mÄnga andra sett man kan nÄ en rolig rp som t.ex. genom att hitta pÄ scenarion med andra mÀnniskor istÀllet för att Äka runt o försöka copbaita för att man tycker det Àr kul. SÄ det Àr tvÄ saker jag skulle försöka fÄ ett stop pÄ. Sen sÄ finns alltid som inte riktigt kan ta nÀr dom t.ex. blir bannade eller nÀr dom fÄr ÄtergÀrder pÄ sina roller, man kan ju tÀnka lite pÄ hur man ska kunna lösa dessa problem. Sen fÄr man vÀll prata med personen som Àr upprörd och se lite vad hen tycker o tÀnker, sen om det blir nÄgot fel eller nÄgot missförstÄnd sÄ fÄr man vÀll rÀtta till det eller lösa problemet. Sen Àr det Àven detta med alla som drar en spawnmenu nÀr det dÀr eller quiltar o sen kommer in senare och ber om ress eller som fÄr stress av sina kompisar bara för dom vet om det, detta mÄste fÄ ett slut. Ja jag vet att det redan har kommit ÄtergÀrder för detta men tro mig det förekommer mer Àn vad man tror. Det kan va namn man vet har dött och blivit som senare pÄ kvÀllen/natten skriver i twitter.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nĂ€mnde ovan? Om vi t.ex. börjar med det sista jag skrev sĂ„ kan man ju tĂ€nka att om det blir ett missförstĂ„nd/fel sĂ„ fĂ„r man prata med personen/personerna och se vad dom har o sĂ€ga lĂ„ter det dom sĂ€ger sant och dom har klipp men man Ă€r inte riktigt sĂ€ker dĂ„ fĂ„r man be nĂ„gon annan i teamet att hjĂ€lpa till, för det Ă€r alltid lĂ€ttare att vara tvĂ„ sen fĂ„r man ta Ă„tergĂ€ren om det behövs men det blir ju en annan sak om personen sitter o skriker för dom tycker det Ă€r fel att man t.ex, drar krim roll eller att dom fĂ„r en ban, dĂ„ blir det ju att man fĂ„r ta ytterligare Ă„tergĂ€rden efter som det skriks pĂ„ staffs. men om vi gĂ„r över till det dĂ€r med skottandet sĂ„ skulle jag sĂ€ga att man fĂ„r ta lite hjĂ€lp av en kriminell ansvarig och sen fĂ„r det tas Ă„tergĂ€rden av vad dom sĂ€ger. SĂ„ man fĂ„r sĂ€ga att du ska först be en krim ansvarig komma till support sen kan du vissa klipp frĂ„n nĂ€r det hĂ€nde sen fĂ„r man se om det as Ă„tergĂ€rden eller inte. Nu kan vi ta nĂ€sta punkten som Ă€r det hĂ€r med lallningen, om jag hade sĂ€tt nĂ„gon lalla sĂ„ hade jag föst klippa sjĂ€lva lallningen sen hade jag tagit Ă„tergĂ€rden pĂ„ vad han har gjort. hade han gjort ett mindre grovt lall sĂ„ hade jag bannat mindre men hade det varit ett grovt lall sĂ„ hade ja bett personen komma support sen hade jag visat klipp sen hade jag pratat med han sen sagt vad han gjort för fel o sen hur lĂ€nge han kommer bli bannad eller om andra Ă„tergĂ€rden tas, om det tillexempel Ă€r en kriminell sĂ„ fĂ„r man se om han fĂ„r indraget eller om han bara fĂ„r en muntlig varning eller fĂ„r gĂ„ visar för det var missförstĂ„nd. Nu tar vi den sista men absolut inte minsta detta med att folk gĂ„r ut och sen kommer in och sĂ€ger att dom har dött av bug, nu ska jag verkligen inte klaga pĂ„ nĂ„gon saff för dom gör jĂ€tte bara jobb, men man mĂ„ste bli hĂ„rdare med detta det Ă€r alldeles för mĂ„nga som gĂ„r ut och sen fĂ„r ress av sin kompis eller av nĂ„gon staff som inte Ă€r direkt noggrann nĂ€r han fĂ„r en ress report, man mĂ„ste kolla klipp och sen kolla tidigare liga för o se om personen har varit med i en skottlossning under dagen/natten och om den dog av bugg eller om hen blivit skjuten och sen lĂ€mnat o hoppats pĂ„ att ingen inom teamet skulle mĂ€rka det. Men om man mĂ€rker det dĂ„ sĂ€ger jag att man ska be personen komma support omgĂ„ende. DĂ€r man sen frĂ„gar om en till staff eller nĂ„gon anan inom teamet kan komma för det Ă€r alltid lĂ€ttar nĂ€r man Ă€r tvĂ„, sen pratar man med personen och ser varför han bara inte kunde vĂ€nta ut sin tid och sen blivit tolvad, om den sĂ€ger att det var för att personen inte ville tappa sig vapen dĂ„ vet man att det Ă€r en problem spelare direkt, liksom vad Ă€r detta för mening. ”Jag ville inte tappa mitt vapen” det kunde lika gĂ€rna varit jag kunde inte skjuta lĂ€ngre och jag ville skjuta mer. Liksom snĂ€lla det Ă€r ett vapen i ett spel, jag skulle sagt att det skulle varit ett kort samtal mellan min kollega/den andra staffen och jag, jag tror det hade varit ganska sjĂ€lvklart att det blivit indraget, medans om det hade varit en ickemedlemm eller en nyare medlem sĂ„ hade man kanske förklarat vad för fel personen har gjort och sen vilka Ă„tergĂ€rden som kommer att tas. SĂ„ det Ă€r hur jag hade försökt lösa det problemet.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt Àr det för dig att agera professionellt? Jag skulle personlig sagt att att agera professionellt Àr att man t.ex. vÄgar göra sitt arbete och faktiskt utför det, du ska vÄga ta ÄtergÀrden pÄ folk som gjort regel brott för om du inte vÄgar ta ÄtergÀrden sÄ kommer det ju inte hÀnda sÄ jÀtte mycket och dom som har gjort regelbrott kommer undan. Sen Àr det Àven VIKTIGT att man inte lallar som staff och gör regel brott för det Àr ju rena korruptionen. Det Àr Àven betydligt viktigt att man har en bra ton inom support Àrande sÄ du inte skriker eller gör en massa ljud, sÄ det Àr viktigt att lyssna pÄ bÄda parterna och att inte lÄta för argsint, men det kan ju Àven Àndras pÄ under vilket fel/regelbrott personen har gjort. Det Àr Àven viktigt att man tar dom som sitter i t.ex. vÀnterum till support i ordning och att man inte bara tar sin kompis först. Man behöver Àven vÄga frÄga andra staffs om du Àr minsta osÀker sÄ att du inte bannar fel eller inte eller tar nÄgot annat ÄtergÀrde som denna person inte sak fÄ, men det om Àr viktigast Àr att det blir rÀtt i slutÀndan. Sen Àr det ocksÄ professionellt att faktiskt göra det man ska o speca nÀr du ska speca sÄ du inte vÀljer att rp bara för att du kÀnner för det. Utan att om du ska speca i ett visst par timmar varje dag sÄ gör du det ocksÄ annars Àr det liksom ingen mening med att vara stad om du ÀndÄ ska rpa istÀllet,dÄ passar det bÀttre med att vara staff, eller bara vanlig medlem men det Àr ju Jens egna val.

Hur lÀnge kan du vara aktiv pÄ servern varje dag? daglig aktivitet

mÄndagar
15:00-21
5-6 timmar

tisdagar
15 tiden -21
5-6 timmar

torsdag
hinner jag inte
göra sÄ mycket efter som jag har trÀning

fredag
15:00-01:00
9-10 timmar

lördag/lediga dagar

det kan bero pÄ nÀr jag vaknar men jag skulle vÀll vijla sÀga
8-9 timmar

Hur lÀnge har du spelat pÄ Unive? ungefÀr 1 Är

Har du tidigare erfarenheter som staff? jag har inga direkta erfaren heter men jag har sett lite pÄ andra staffs, och jag har lÀtt att lÀra mig. sÄ jag tror jag kan lite men inte alls mycket. Jag kan Àven de flesta kommandos, och dom som Àr absolut nödvÀndigast. Jag Àr liksom ingen som sitter o kopierar in kommandos utan jag kan dom jag kan och dom jag inte kan fÄr jag lÀra mig. För om jag hade fÄtt problem med kommandos dÄ hade jag frÄgat nÄgon annan om dom visste vad det kommandot heter eller vad det Àr för kommand. Sen om det Àr nÄgot jag undrar sÄ Àr jag inte den blygaste över att frÄga andra om dom vet.

Vilka omrÄden i staff teamet Àr du intresserade att jobba inom? Donation o servervakts ansvarig

Finns det nÄgot omrÄde utifrÄn de ovanstÄende som du inte Àr beredd att jobba inom? jag Àr inte direkt bredd pÄ att jobba inom det kriminella

Senast Àndrad:
Vad Àr ditt namn i verkligheten? Eddie

Ditt discordnamn: 🧾Nalle-puh🧾#8411

Ditt Hex-ID. 110000145886437

Ange ditt födelsedatum 21 Februari 2010

Varför ska just du bli staff? jag Àr en stabil grabb som tÄl mycket stress, jag har vÀldigt lÀtt att hjÀlpa till om det vÀll behövs. jag Àr bra pÄ att lyssna o försöker sÄ bra jag kan hela tiden. jag Àr Àven bra pÄ att bemöta folk pÄ ett bra sÀtt och har inte svÄrt för att ta egna insiativ, jag gillar nÀr det ordning och reda. jag har lÀtt att ta nÀr folk kÀftar emot och klagar, jag har Àven lÀtt att ta emot kritik. jag Àr trevlig och gillar att ta hjÀlp av andra nÀr det behövs. Jag gillar Àven nÀr jag Àr 100% sÀker sÄ jag inte bannar fel eller gör nÄgot misstag. jag gillar nÀr folk rÀttar mig nÀr jag gör nÄgot fel och har lÀtt att bli tillsagd. Jag har lÀtt att lÀra mig saker efter som jag Àr vÀldigt lÀttlÀrd.

Vad tycker du inte fungerar pÄ Unive? jag tycker det Àr lite förmycket skotning inom serven. det börjar nÀsta gÄ lite över grÀnsen det Àr som att mÄnga tror det Àr en 100k die server vilket det inte Àr. dÀrför hade jag försökt fÄ bort dessa spelare som inte vet vad rp Àr. kan man it bete sig sÄ fÄr man ta konsekvenserna för det man gjort. sen Àr det lite med dom som lallar mycket, jag har mÀrkt hur mÄnga har mer har börjat lalla för dom tror att inget ska hÀnda. Man kan se flertals lalla ner pÄ t.ex. piren eller pÄ andra stÀllen; det vill jag fÄ ett stop pÄ man behöver inte lalla för att nÄ en rolig rp utan det finns mÄnga andra sett man kan nÄ en rolig rp som t.ex. genom att hitta pÄ scenarion med andra mÀnniskor istÀllet för att Äka runt o försöka copbaita för att man tycker det Àr kul. SÄ det Àr tvÄ saker jag skulle försöka fÄ ett stop pÄ. Sen sÄ finns alltid som inte riktigt kan ta nÀr dom t.ex. blir bannade eller nÀr dom fÄr ÄtergÀrder pÄ sina roller, man kan ju tÀnka lite pÄ hur man ska kunna lösa dessa problem. Sen fÄr man vÀll prata med personen som Àr upprörd och se lite vad hen tycker o tÀnker, sen om det blir nÄgot fel eller nÄgot missförstÄnd sÄ fÄr man vÀll rÀtta till det eller lösa problemet.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nÀmnde ovan? Om vi t.ex. börjar med det sista jag skrev sÄ kan man ju tÀnka att om det blir ett missförstÄnd/fel sÄ fÄr man prata med personen/personerna och se vad dom har o sÀga lÄter det dom sÀger sant och dom har klipp men man Àr inte riktigt sÀker dÄ fÄr man be nÄgon annan i teamet att hjÀlpa till, för det Àr alltid lÀttare att vara tvÄ sen fÄr man ta ÄtergÀren om det behövs men det blir ju en annan sak om personen sitter o skriker för dom tycker det Àr fel att man t.ex, drar krim roll eller att dom fÄr en ban, dÄ blir det ju att man fÄr ta ytterligare ÄtergÀrden efter som det skriks pÄ staffs. men om vi gÄr över till det dÀr med skottandet sÄ skulle jag sÀga att man fÄr ta lite hjÀlp av en kriminell ansvarig och sen fÄr det tas ÄtergÀrden av vad dom sÀger. SÄ man fÄr sÀga att du ska först be en krim ansvarig komma till support sen kan du vissa klipp frÄn nÀr det hÀnde sen fÄr man se om det as ÄtergÀrden eller inte. Nu kan vi ta den sista punkten som Àr det hÀr med lallningen, om jag hade sÀtt nÄgon lalla sÄ hade jag föst klippa sjÀlva lallningen sen hade jag tagit ÄtergÀrden pÄ vad han har gjort. hade han gjort ett mindre grovt lall sÄ hade jag bannat mindre men hade det varit ett grovt lall sÄ hade ja bett personen komma support sen hade jag visat klipp sen hade jag pratat med han sen sagt vad han gjort för fel o sen hur lÀnge han kommer bli bannadeller om andra ÄtergÀrden tas, om det tillexempel Àr en kriminell sÄ fÄr man se om han fÄr indraget.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt Àr det för dig att agera professionellt? Jag skulle personlig sagt att att agera professionellt Àr att man t.ex. vÄgar göra sitt arbete och faktiskt utför det, du ska vÄga ta ÄtergÀrden pÄ folk som gjort regel brott för om du inte vÄgar ta ÄtergÀrden sÄ kommer det ju inte hÀnda sÄ jÀtte mycket och dom som har gjort regelbrott kommer undan. Sen Àr det Àven VIKTIGT att man inte lallar som staff och gör regel brott för det Àr ju rena korruptionen. Det Àr Àven betydligt viktigt att man har en bra ton inom support Àrande sÄ du inte skriker eller gör en massa ljud, sÄ det Àr viktigt att lyssna pÄ bÄda parterna och att inte lÄta för argsint, men det kan ju Àven Àndras pÄ under vilket fel/regelbrott personen har gjort. det Àr Àven viktigt att man tar dom som sitter i t.ex. vÀnterum till support i ordning och att man inte bara tar sin kompis först. Man behöver Àven vÄga frÄga andra staffs om du Àr minsta osÀker sÄ att du inte bannar fel eller inte bannar alls, sÄ att det liksom blir rÀtt i slut Àndan.

Hur lÀnge kan du vara aktiv pÄ servern varje dag? daglig aktivitet

mÄndagar
15:00-21
5-6 timmar

tisdagar
15 tiden -21
5-6 timmar

torsdag
hinner jag inte
göra sÄ mycket efter som jag har trÀning

fredag
15:00-01:00
9-10 timmar

lördag/lediga dagar

det kan bero pÄ nÀr jag vaknar men jag skulle vÀll vijla sÀga
8-9 timmar

Hur lÀnge har du spelat pÄ Unive? ungefÀr 1 Är

Har du tidigare erfarenheter som staff? jag har inga direkta erfaren heter men jag har sett lite pÄ andra staffs, och jag har lÀtt att lÀra mig. sÄ jag tror jag kan lite men inte alls mycket

Vilka omrÄden i staff teamet Àr du intresserade att jobba inom? Donation

Finns det nÄgot omrÄde utifrÄn de ovanstÄende som du inte Àr beredd att jobba inom? jag Àr direkt bredd pÄ att jobba inom det kriminella
+repa

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka