Accepterad đ‚𝐁. | Medlem ansökning [kanelstangen_]

VĂ€lkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning pÄ GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

𝐂𝐁.

Icke Medlem
Meddelanden
13
Reaction score
0
Vad Àr ditt namn i verkligheten? Carl

Vad Àr ditt discord namn? .cb_

Vad Àr ditt födelsedatum? 26 Mars 2009

Heter du samma pÄ Discord som pÄ Steam? Ja

Förnamn, efternamn och Älder pÄ din karaktÀr: Paolo Marino, 25 Är

Hur skulle du beskriva din karaktÀrs personlighet i tre ord? rolig, trevlig och mycket energi

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktĂ€r: Jag heter Paolo Marino. Jag föddes och vĂ€xte ue, som Ă€r den störstapp i Univ staden i omrĂ„det. Det Ă€r en plats dĂ€r jag har mĂ„nga minnen, bĂ„de bra och dĂ„liga, men framför allt har den format mig till den person jag Ă€r idag. Redan som barn visste jag att bilar var nĂ„got speciellt för mig. Min pappa, som jobbade som mekaniker, hade sitt garage fyllt med reservdelar, verktyg och doften av motorolja. Jag Ă€lskade att vara dĂ€r och titta pĂ„ nĂ€r han skruvade, fixade och fick gamla bilar att rulla som nya. Till en början fick jag bara smĂ„ uppgifter – rĂ€cka honom verktyg, torka av oljiga ytor eller skruva i en och annan mutter. Men ju Ă€ldre jag blev, desto mer lĂ€rde jag mig. Jag började förstĂ„ hur motorer fungerade, hur olika delar samverkade och vad som skilde en vĂ€lskött bil frĂ„n en sliten. Snart kunde jag sjĂ€lv meka, och det blev min största passion. Skolan var dĂ€remot aldrig nĂ„got som riktigt fĂ„ngade mitt intresse. Jag hade svĂ„rt att sitta still och koncentrera mig pĂ„ lĂ„nga lektioner. Matematik och sprĂ„k kĂ€ndes trĂ„kigt och meningslöst jĂ€mfört med att jobba praktiskt med bilar. Det var i verkstaden, inte i klassrummet, som jag kĂ€nde mig hemma. Jag insĂ„g tidigt att jag var mer av en praktisk person Ă€n en teoretisk. Under tonĂ„ren var det dock inte alltid lĂ€tt. Jag drogs ibland till fel umgĂ€nge, mĂ€nniskor som inte alltid hade de bĂ€sta avsikterna. Det var en period dĂ€r jag testade grĂ€nser och gjorde en del dumma val, nĂ„got jag i efterhand ser som en lĂ€rdom. Jag kunde ha fastnat i en dĂ„lig vĂ€g, men jag insĂ„g att det inte var den framtiden jag ville ha. Bilarna blev min rĂ€ddning – nĂ„got jag kunde lĂ€gga all min energi pĂ„, nĂ„got som gav mig en kĂ€nsla av mening och mĂ„l. Idag vet jag att det Ă€r inom bilvĂ€rlden jag vill jobba. Jag drömmer om att fĂ„ arbeta med bilstyling, kanske pĂ„ en plats som SC Styling, dĂ€r jag kan hjĂ€lpa till att modifiera och anpassa bilar efter kundernas önskemĂ„l. Alternativt skulle ett jobb pĂ„ Mekonomen eller en annan bilverkstad vara ett bra steg för att fortsĂ€tta utvecklas inom mitt omrĂ„de. Jag vill inte bara ha ett jobb – jag vill ha ett jobb jag trivs med, dĂ€r jag kan göra det jag Ă€lskar varje dag. Förutom att hitta rĂ€tt jobb ser jag ocksĂ„ fram emot att trĂ€ffa nya mĂ€nniskor och bygga upp ett starkt nĂ€tverk. VĂ€nner Ă€r viktiga, och jag vill omge mig med personer som delar mina intressen och som kan inspirera mig att utvecklas Ă€nnu mer. Min resa har varit allt annat Ă€n spikrak, men varje erfarenhet har gjort mig starkare. Nu ser jag framĂ„t och Ă€r redo att ta nĂ€sta steg mot den framtid jag vill ha.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag ser verkligen fram emot att fÄ bidra till servern med en högkvalitativ rollspelsupplevelse och en engagerad, social RP-stil. Under de senaste tvÄ Ären har jag samlat pÄ mig mycket erfarenhet inom RP, och jag har haft möjligheten att utveckla mina fÀrdigheter, sÀrskilt inom seriöst rollspel. Jag strÀvar alltid efter att skapa realistiska, genomtÀnkta scenarion dÀr alla inblandade kan njuta av en trovÀrdig och spÀnnande upplevelse.

Det som lockar mig mest Àr just den seriösa RP-nivÄn. Jag vill vara en del av en server dÀr alla tar sitt rollspel pÄ allvar, dÀr karaktÀrerna kÀnns levande och dÀr interaktionerna Àr naturliga och genomtÀnkta. En vÀlstrukturerad server med en engagerad community gör hela skillnaden, och det Àr precis det jag letar efter.

Unive har fÄngat mitt intresse eftersom jag har hört och sett mÄnga positiva omdömen om servern. Spelare beskriver den som en plats dÀr seriöst RP verkligen fÄr utrymme att blomstra, och det Àr precis den typen av miljö jag vill vara en del av. Jag ser fram emot att bidra till servern, skapa intressanta berÀttelser och framför allt fÄ vara med och skapa minnen för livet tillsammans med andra dedikerade spelare.

Vad innebĂ€r det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? I rollspel handlar det inte bara om att vinna ett scenario – det handlar om att skapa en trovĂ€rdig och engagerande upplevelse för alla inblandade. En viktig del av seriöst RP Ă€r att kunna hantera bĂ„de vinster och förluster pĂ„ ett realistiskt sĂ€tt, utan att bryta mot serverns regler eller förstöra spelet för andra.

För att skapa en bra och rolig RP-upplevelse Àr det avgörande att alla spelare respekterar serverns regler och följer dem i varje scenario. Genom att göra det sÀkerstÀller vi att RP hÄller en hög nivÄ, dÀr varje situation kÀnns Àkta och vÀlspelad. Utan tydliga regler skulle det snabbt bli kaos, och den seriösa kÀnslan skulle försvinna. DÀrför Àr det viktigt att alltid sÀtta RP före personlig vinning och fokusera pÄ att bygga en gemensam upplevelse som alla kan uppskatta.

Har du nÄgon gÄng brutit mot reglerna? Om ja, vad hÀnde och vad lÀrde du dig av det? Dessa tidigare bans har varit en vÀrdefull lÀrdom för mig. Jag har anvÀnt erfarenheterna frÄn dem för att förbÀttra mitt rollspel och mitt agerande pÄ servern. Numera arbetar jag aktivt med att förstÀrka mina scenarion genom att anvÀnda kommandon som /sme och /me, för att skapa en mer levande och trovÀrdig rollspelsupplevelse. Jag har verkligen lÀrt mig mycket av mina misstag och har efterÄt fokuserat pÄ att utveckla mitt sÀtt att spela och interagera pÄ servern pÄ ett sÀtt som frÀmjar en bÀttre spelupplevelse bÄde för mig och för andra.

Spelar du eller Àr du en aktiv medlem pÄ nÄgon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel pÄ nÄgra av serverns regler? Fear rp, combat logging, vdm och rdm

Vill du berÀtta nÄgot mer om dig sjÀlv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej

Vidare till muntlig intervju, du har 48h pÄ dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

GodkÀnd efter muntlig intervju. Din testperiod pÄ 10 dagar startar nu. VÀlkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka