Accepterad Öjh | Ban Överklagan [toris]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Öjh

Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199342043136/

Ditt Hex-ID: steam:1100001525c4000

Vad är din discord tagg? unbanmevalorant

Vem var det som bannade dig? Hapyxz

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-06-22 022518.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Att skriva "free" om en fånge i annonser betraktas som OOC eller icke-RP-beteende. Det kan tolkas som att jag inte tar rollspelandet på allvar eller stör andra spelares upplevelse.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Så att, Det var en person som blev fängslad i 800 månader, När någon åker in i fängelset så skriver dom flesta "FREE" då som en rolig sak, Då tyckte jag som jobbade på Kriminalvården att det skulle vara ännu roligare om just KRIMINALVÅRDEN skrev "FREE" Men det blir ju såklart inte just ett skämt, snarare ett INTE RP sätt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det.
Det här var inte en felaktig ban – det var jag som gjorde fel. Jag skrev "free" i en annons om någon som blivit fängslad, vilket bryter mot RP-reglerna och kan ses som OOC eller oseriöst beteende. Även om det inte var illa menat, så förstår jag i efterhand att det stör rollspel och bryter mot regeln om sunt förnuft. Jag tar fullt ansvar för det och har lärt mig att vara mer noggrann med hur jag kommunicerar IG

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har fått två tillfälliga avstängningar på Unive, och jag har tagit lärdom av båda.

Den första bannen jag fick var för att jag skrev att mitt spel var buggat in-game, vilket jag nu förstår bröt mot regel om OOC Då visste jag inte att det räknades som ett brott mot rollspel, men efter den incidenten har jag lärt mig vikten av att hålla all kommunikation i karaktär och använda rätt kanaler för tekniska problem, som /report eller Discord. Den senaste bannen handlade om att jag skrev "free" om en fånge i en annons. Jag insåg i efterhand att det inte passar in i ett seriöst rollspel och kan förstöra känslan för andra. Det var inte min avsikt att förstöra stämningen – jag försökte bara uttrycka mig på ett sätt som nu i efterhand känns olämpligt. Jag har läst igenom regelverket och tagit tid att reflektera över hur jag kan förbättra mitt beteende. Min ambition är att bidra till ett bättre RP och respektera spelets regler fullt ut framöver.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag förstår nu att det jag skrev inte passade in i annonser och bröt mot känslan av rollspel. Jag har också lärt mig att tänka mer på vad som är rimligt i RP och undvika allt som kan tolkas som OOC. Nästa gång kommer jag agera mer genomtänkt och i linje med reglerna

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, Ban har ju alltid en nyckel i sig, Det jag menar är att till exempel om man får en ban kommer man ju 100% inte göra om det för man vill ju inte bli bannad på samma sätt igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka