Nekad Älgen | Ansökan till Servervakt [Tuggummi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Älgen

Icke Medlem
Meddelanden
198
Reaction score
13
Vad är ditt namn i verkligheten? Oscar

Ange ditt födelsedatum 1 Mars 2004

Vad heter du på discord? Älgen#3612

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Ungefär 16:00 till 22 tiden och på helger ungefär från morgon till kväll

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive i cirka 8 månader

Vad skulle du göra om du blir servervakter? om jag hade blivit servervakt så hade jag försökt mitt yttersta från att skydda servern mot lallare. det hade underlättat otroligt inom mitt yrke om jag hade varit SV då man kan köra stafsen små jobb som bara slösar deras tid, det hade varit bra för mig personligen då man kan få bort dem som FAILrp:ar eller powergamear då man stöter på sånna personer otroligt ofta och det är otroligt störande att behöva slösa sin tid på dem.

Vad är det som får dig att vilja bli servervakt på just Unive? mina anledningar till varför jag vill ha servervakt på just unive är på grund av att denna server inte bara har gett mig roliga stunder och liknande utan också hjälpt mig med sociala problem, så som. att jag har fått enklarare att prata och träffa nya människor. på grund av dessa anledningar så vill jag bli servervakt på unive. eftersom jag känner någon sorts skyldighet till att ge tillbaka till servern som har hjälpt mig med sådana problem. detta var mina irl anledningar men jag har även några ic anledningar till varför jag vill bli servervakt. som en sjukvårdare är det otroligt drygt att träffa folk som är afk eller som inte rpar med, och eftersom det är så pass många människor som spelar på unive så träffar man på otroligt många folk som antingen failRP:ar, powergamear eller som OOC:ar. ungefär var 5 person om inte mer som man tar in eller som man träffar på larm är afk därför är det väldigt drygt att man inte kan göra något åt det där och då utan att man måste skicka en report och hoppas att någon kan komma, det händer även väldigt sällan att mods kommer till reporten eftersom dem har mycket att göra, men därför är det bra att ha en mindre person som reportar varje 30 min. under denna tiden som jag har spenderat på unive så har jag även själv både sätt och varit med om otroligt skumma buggar, så som att man flyger ut ur bilen på grund av d sync eller liknande.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? jag hade kunnat bidra genom att dva bilar som är trasiga mitt i vägen och få bort folk som lallar från servern, då man träffar på väldigt många personer som lallar, FAILrp:ar, powergamear eller säger en massa ooc. nu tänker jag berätta om ett flertal scenarion och hur jag skulle lösa dem. Scenario 1: om jag ser tomma trasiga bilar mitt i vägen, vad gör jag då? jo jag dv:ar dem dvs ta bort dem tillfälligt (tills nästa restart) scenario 2: jag ser en person gå runt med osynliga armar, vad gör jag? jag kickar den personen för att han hade fel kläder och att han behöver genast gå och byta dem. scenario 3: en person voltar med en bil, landar upp och ner, och sedan vänder och fortsätter att köra, vad gör du? om jag har fått tag på hans id så lägger jag en /svban och tar klippar scenariot så att man kan skicka in det till en staff eftersom det är rätt grov powergaming.

Varför ska just du bli servervakt? Jag tycker att jag borde få Servervakt på Unive för att jag verkligen brinner för att servern ska fungera så bra som möjligt och att alla som spelar på servern ska ha det så roligt som möjligt, någonting som jag anser att en servervakt borde ha som ambition. Jag är en personer som utveckla snabbt och kan lära mig ny saker och jag kan anpassa mig väldigt snabbt till nya uppgifter, jag har t.ex gått från att aldrig Rpat på en RP server förut till att jag nu har en (enligt mig och mina vänner) en väldigt bra och seriös RP.
Jag tror verkligen att jag kommer att bidra till att serverns spel-upplevelse kommer bli mycket bättre, men jag kommer även bidra till ett bättre comminty i Unives discord server och klimatet som är omkring RPn. Jag tror verkligen om jag hade fått Servervakt så skulle jag utvecklas mycket som person, men även att det kommer att ge mig en bättre upplevelse på servern då jag verkligen kan göra stor skillnad och hjälpa servern till det bättre.

Varför vill du bli servervakt? Jag vill som sagt bli servervakt främst för att jag vill kunna hjälpa servern och förbättra den på alla sätt som går, jag vill kunna hjälpa alla spelare på Unive för att de ska uppleva Unive som en så bra rp server som möjligt. Det är främst det som jag vill hjälpa med på Unive, men jag vill även bli servervakt för att jag skulle vilja bli en större del av det fantastiska community Unive har och alla snälla människor som spelar på Unive. Men som sagt vill jag främst bli Servervakt för att kunna hjälpa andra människor och att förbättra Unive och Unive’s klimat. Jag tror verkligen att jag kommer att fungera väldigt bra som servervakt då jag enkelt fungerar med andra människor och jag är enkel att prata med om någon behöver hjälp med något.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? det finns /svban där man bannar folk i 1h om folk gör lite mindre misstag än riktiga bans och mer misstag än en kick. men du kan även använda /svban för att banna någon som har gjort något grövre tillfälligt, om detta sker så ska man spara ett klipp och skicka det till en mod/staff. Sen finns det /kick, /kick kan du använda på folk som har fel kläder eller som t.ex. står afk. eller folk som bara gör allmänt fel fast dem gör inget som förtjänar en /svban. sen finns det /dv men det är till för att ta bort bilar som t.ex. står trasiga på vägen så att servern inte ska få en så pass hög belastning på sig. jag känner även till /toggleid, detta används t.ex. på piren, då det infaller en otrolig mängd lall där men om du är i ett stort gäng eller något jobb så ska du inte ha toggleid på för att folk där förväntas att kunna rpa.

Är du whitelistad på serven? Ja det är jag.

Har du varit bannad på serven förut? Om så är fallet, berätta om dina bans Jag har varit bannad några gånger men det var väldigt längesedan

Spelar du på någon annan server för tillfället? Nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka