Nekad VonSigma_ | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Meddelanden
43
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/vonsigma/

Ditt Hex-ID: 11000015249ba2a

Vad är din discord tagg? lingwapzsennya.

Vem var det som bannade dig? Fiveguard

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-01-12 215450.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom jag råkade öppna DevTools och sedan blev PC-checkad, och då hittade ni fusk som fanns kvar på min dator sedan tidigare. Även om jag inte använde det på Unive så förstår jag att det såg misstänkt ut och att ni därför tog beslutet att banna mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad råkade jag öppna DevTools. Efter det blev jag PC-checkad av staff. Under PC-checken hittade ni fusk som jag hade kvar på min dator sedan tidigare. Jag vill vara tydlig med att jag aldrig har injectat eller använt fusket på Unive. Kort därefter blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker inte att bannen var helt korrekt, eftersom jag aldrig använde eller injectade fusk på Unive. Det fusket som hittades låg bara kvar på datorn från tidigare, och jag hade ingen avsikt att använda det. Jag förstår ändå att det såg misstänkt ut och att det var mitt fel att ha det kvar, så jag fattar varför staff valde att banna mig. Jag vill bara att ni ska veta att jag spelade helt legit och att jag inte försökte fuska på servern.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Minns inga va så länge sen

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra annorlunda genom att ta bort allt fusk från datorn innan jag ens började spela på Unive. Jag borde också ha varit mer försiktig och inte råkat öppna DevTools, eftersom det ledde till hela situationen. Om jag hade gjort det hade det här aldrig hänt, och jag hade sluppit bli misstänkt för något jag inte gjorde.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen lärt mig att alltid ta bort allt fusk från datorn och vara mer försiktig med vad jag gör när jag spelar. Jag vill också säga att jag inte menade att ha fusk på datorn, det låg kvar från tidigare och jag använde det aldrig på Unive. Nu förstår jag bättre hur det kan se ut för staff och hur viktigt det är att vara noggrann, så jag ska se till att något sånt aldrig händer igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Va även Bara Medlem Under Pc Checken och har aldrig fuskat på unive och kmr aldrig man tjänar inget på det, har även donerat över 10k till unive när jag körde där så vrf skulle jag fuska

Senast ändrad:
Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant.

Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr.

Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant.

Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr.

Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff
Tidigare incidenter du är rolig betala 1990 för en anticheat ban för devtools när jag blev pc checkad och hade haft fusk

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka