Nekad sxtn69k | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

sxtn69k

Icke Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199016842645/

Ditt Hex-ID: steam:11000013efa1595

Vad är din discord tagg? sxtn69k alt konto 2goal2

Vem var det som bannade dig? Exritez (beslut togs av Emnez som inte är staff längre)

Bild på banmeddelande: exritez ban.png JAG ÄR BANNAD INGAME MED VALDE FEL

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror staff valde att banna mig för att de hörde min röst i ett montage där några andra höll på att kaosa. Dom antog då att jag satt i samma bil som dom, fast jag inte gjorde det. Jag var i Grove Street och lagade bilen när det hände, vilket går att se i loggsen. Det jag tror hände är att det var ett gammalt klipp eller något där min röst kom med, men jag var inte där på platsen. Jag fick prata med Emnez och vi argumenteradeganska länge fram och tillbaka. Jag sa flera gånger att han kunde kolla loggsen, men han sa till slut att han redan hade bestämt sig – att jag skulle få ban och att mina roller skulle dras inUngefär då kom Exritez in i supporten. Han verkade mest försöka avsluta hela grejen eftersom vi suttit där i kanske 30 minuter. Jag tycker inte han gjorde något fel, han gjorde bara sitt jobb på ett lugnt sätt. Det kändes bara sjukt att bli av med allt utan att någon faktiskt kollade upp om jag ens var där. Jag har ändå donerat för kriminell roll, sökt testmedlem och varit med och donerat till importer till mitt gäng

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Just innan jag blev bannad satt jag i support och snackade med staff om situationen. Jag hade varit inne och rpat lite med gänget tidigare den dagen, inget speciellt, bara vanligt spel. I support försökte jag förklara att jag inte var i bilen och att det borde synas i loggsen. Efter ett tag kom Exritez in i samtalet. Han deffade och mutade mig direkt, kanske för att vi hade suttit och diskuterat länge innan. Jag satt tyst ett tag, sen undeffade han mig och frågade typ: "Vill du veta en sak?" Jag svarade ja, och han sa nåt i stil med att jag hade gjort fel och att det inte hjälpte att säga emot. Efter det bannade han mig. Jag tror han mest ville få ett avslut på det hela eftersom det pågått ett tag. Jag försökte hålla mig lugn hela tiden och bara säga min sida. Men det kändes som att allt redan var bestämt och att det inte spelade någon roll vad jag sa.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen är felaktig enligt mig. Den är lagd på väldigt svaga grunder och det finns inget konkret bevis mot mig. Jag har inte ens blivit visad det så kallade beviset som de hänvisar till. Det enda de går på är att min röst hörts i ett klipp, men det bevisar inte att jag satt i samma bil eller var en del av situationen. Jag har inte brutit mot någon regel och jag tycker det är sjukt att man kan få en permanent ban utan riktiga bevis. Hade det funnits något ordentligt som visade att jag gjort fel, då hade jag tagit mitt straff. Men i det här fallet har de bara antagit saker utan att kolla upp ordentligt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har gjort misstag tidigare som lett till bans, men varje gång har jag försökt lära mig något och inte upprepa samma fel igen. Jag vet att min historik inte är perfekt, men jag har försökt bli bättre och ta ansvar för det jag gjort. Det är skillnad på hur jag var då och hur jag tänker nu.

Till exempel blev jag en gång bannad för bugg abuse och RDM, efter att jag råkade dubbelhoppa med en cykel. Jag förstod ganska snabbt att det inte var okej, och sen dess har jag hållt mig borta från allt som liknar buggar eller onödigt våld i RP. Jag har också fått en 30-dagars ban av Valentino, en Discord-ban av Makavelli, och en serverban av Ludde.

Jag har även haft en permanent ban för staff abuse från 320, plus några andra bans från när jag var ny och inte riktigt fattade alla regler. Jag försöker inte bortförklara något, men det var en annan tid då jag inte hade samma koll. Jag förstod inte hur seriöst RP funkar eller vad som förväntas på en riktig server.

Jag är inte stolt över min historik, men jag vill ändå att ni ska veta att jag inte är samma person idag. Jag har växt upp, lärt mig mycket om hur RP ska spelas och hållt mig ifrån problem länge nu. Jag vill bara få visa att jag kan vara en stabil spelare som gör rätt för mig och inte sabbar för någon annan.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Alltså det beror ju helt på. Jag kunde ju typ bara låtit bli att spela just den dagen kanske, men grejen är att jag fortfarande inte riktigt vet vad jag gjorde fel. Jag vet att jag inte var med i situationen, men ändå blev jag bannad. Så jag vet liksom inte vad jag skulle gjort annorlunda just där och då. Jag fattar ändå till en viss del varför Exritez bannade mig han kanske hade fått det förklarat för sig som att jag gjort något, även fast jag inte hade det. Så från hans sida kanske det bara lät självklart, men från min sida var det bara en massa missförstånd.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har inte direkt lärt mig något för jag är oskyldig och gjorde inget fel. Det är svårt att ta lärdom från en ban som är baserad på felaktiga antaganden. Jag vet själv att jag inte bröt mot några regler. Därför finns det inget jag skulle gjort annorlunda i den här situationen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka