Accepterad Swaxx163 | Ban Överklagan (Androseli)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Swaxx163

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199856063242/

Ditt Hex-ID: steam:110000170ff930a

Vad är din discord tagg? xx805

Vem var det som bannade dig? Androseli

Bild på banmeddelande: alien.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom situationen förmodligen uppfattades som att jag RDM:ade. Från deras perspektiv kan det ha sett ut som att jag sköt utan tillräcklig RP-anledning, även om jag själv upplevde att den andra personen lallade mycket och bröt RP, vilket gjorde situationen oklar. Jag förstår att staff måste gå efter det de ser och därför kan jag se varför beslutet togs, även om det var ett missförstånd från min sida.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad höll den andra spelaren på att välta min bil genom att eskortera en person bredvid den och använda det för att trycka på fordonet. Han gjorde detta flera gånger och fortsatte även när jag försökte flytta på mig. Det blev svårt att fortsätta något seriöst RP eftersom han bara lallade och använde eskortfunktionen på ett orealistiskt sätt. Situationen blev mer och mer störande och min reaktion kom utifrån det beteendet, inte för att jag ville RDM:a någon.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt mig var det en felaktig ban. Anledningen är att min handling inte var RDM. Situationen uppstod på grund av att den andra spelaren lallade och använde eskortfunktionen på ett sätt som inte är realistiskt, bland annat genom att försöka välta min bil genom att eskortera en person mot den. Detta skapade ett tydligt störande och orimligt RP-läge som jag reagerade på. Min intention var inte att skada någon utan att hantera en situation där den andra spelaren redan bröt RP och provocerade fram ett agerande. Därför anser jag att staff tolkade händelsen fel när de såg det som RDM.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit bannad tidigare. Varje gång det har hänt har jag tagit det på allvar och försökt förstå exakt vad jag gjort fel och hur jag kan förbättra mig som spelare. Jag har blivit mer noggrann med reglerna, försöker alltid hålla högre nivå på mitt RP och undvika situationer som kan misstolkas. De tidigare bannen har gjort mig mer medveten om hur mina handlingar påverkar andra spelare, och jag har jobbat på att vara tydligare, lugnare och mer konsekvent i alla RP-situationer. Just därför känns det extra viktigt för mig att förklara denna gång, eftersom jag verkligen försöker göra rätt och undvika problem.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat hantera situationen lugnare och mer korrekt enligt regelverket. Istället för att reagera själv hade jag kunnat backa undan helt, ta avstånd från spelaren som lallade och direkt göra en ticket till staff. Jag borde ha låtit dem ta hand om situationen istället för att försöka lösa det själv i stunden. Även om den andra personen bröt RP borde jag ha hållit mig strikt till reglerna och inte låtit mig provoceras. Det tar jag med mig framöver.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har definitivt lärt mig något av denna ban. Jag har förstått hur viktigt det är att alltid hålla mig lugn och inte reagera i stunden, även om någon annan lallar eller bryter RP. Jag har också insett att det bästa är att alltid kontakta staff direkt istället för att försöka lösa situationen själv. Framöver kommer jag vara ännu tydligare med att undvika konflikter, dokumentera händelser och följa reglerna strikt. Den här bannen har påmint mig om att även små misstag kan leda till större konsekvenser, och därför är det viktigt att alltid tänka ett steg längre.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår det helt. Jag kommer inte be om att få min överklagan läst eller på något sätt försöka stressa staff. Jag respekterar processen och väntar tills ni går igenom den på vanligt sätt. Jag vill bara göra en korrekt och ärlig överklagan och låta er ta beslutet utan någon press från min sida.

Tillbaka