Nekad siggepigge. | Medlem ansökning [Bad.InBed]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

siggepigge.

Icke Medlem
Meddelanden
161
Reaction score
6
Vad är ditt namn i verkligheten? Sixten

Vad är ditt discord namn? siggepigge.

Vad är ditt födelsedatum? 5 Mars 2008

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Gustav svenson är född i Sverige år 2000-10-22

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? snäll,rolig,shysst

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: örebro. Gustav svenson började sitt liv bra, han gick i skolan, hade många vänner, en familj som brydde sig om han och allt det där som bara gör livet härligt att leva för en 10 åring. Gustav levde lyckligt lottat som ung då hans far var väldigt framgångsrik under namnet Nicholas Fredriksson, men hur Nicholas Fredriksson, hade fått alla pengar visste inte hans mor Mathilda gustavson eller hans bror Elias svenson om. Det var en ovisshet i hur Gustav hade fått alla sinan pengar, men det var något som alla skulle få reda på men 6 år senare. Som sagt så haded Benny Fredriksson det bra i sin uppväxt i Sverige tills det att han var 10 år gammal, för det var då som hans föräldrar sa till han att dom ska flytta till Colombia. Att flytta till Colombia som bara 10 år var jobbigt, gustav blev tvungen att ta farväl av alla hans vänner som han hunnit fått i Sverige, som han nu inte skulle ha få kvar i sitt liv. Men Alexander tyckte aldrig att det var synd om han utan mer för hans bror Elias svenson som var 16 år gammal hade en tjej och ett deltidsjobb vid sidan av skolan, allt det skulle gustav förlora på grund utav att hans fars affärer i Colombia. Hösten 2012 var tiden som hela familjen tog flyget till Colombia, Cartagena. Väl framme i Cartagena vid det nya huset så blev gustav förvånad av vad det var för hus som dom skulle bo i, det var ett riktigt lyx hus med en stor utegård som var inringad av en stor vitmålad mur, det var som att se på ett hotell som tillhörde en själv. Gustav fick en egen lärare i huset som skulle lära han flytande Spanska medans att Gustav kunde börja i skolan då han redan kunde språket. Gustav lärde sig språket snabbt då han hade motivationen till att komma till en riktig skola för att få nya vänner. Gustav kom ut i den riktiga världen i Cartagena som 16 åring han hade just hoppat av skolan för han orkade inte mer med skolan och han hade hittat ett deltids jobb samma år som han fyllde 16 så hittade dom sanningen om hans far nicholas och hur han fått pengarna de visade sig att de var via droger och han ett drog missbruk själv och de gick inte att dölja nå mer Mathilda skiljde sig snabbt med Nicholas för hon ville inte ha nått att göra med drogerna hon anmälde inte han för att hon fortfarande gillade han Gustav blev väldigt ledsen då hans bror också hade hammnat i missbruket också och han kommer aldrig komma ur de Gustav bestämde sig få för att splittras från hans far och bror han öppnade eget garage när han var 18 samma år gick hans företag i konkurs och han bestämmde sig då för att flytta tillbaka till sverige för att ge sverige en chans och där är vi nu.

Vad kan du bidra med till serverns RP? roliga rp scenarion och spontana roliga saker runt om i staden som jag gör så det blir bättre rp på servern och träffa nya vänner och rpa med andra för att göra unive till en roligare och bättre rp server med mogen och kompetent rp nivå.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? att spela för motpartens vinst i ett scenario kan vara att man medvetet gör så att motparten vinner scenariot eller så att det gämnar ut sig så båda parterna får ett roligt scenario och inte bara att man själv vinner alltid och aldrig förlorar ett scenario. Tex i en biljakt med polisen så måste det inte vara så att man kommer undan utan man kan bli gripen och ändå göra det till ett roligt scenario då får polisen också ett kul scenario och dom andra.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jag har en historik på servern, och jag är helt medveten om att den är långt ifrån fläckfri. Det är inget jag försöker bortförklara – jag vet att jag har gjort misstag som påverkat både min egen spelupplevelse och andras. Min senaste ban, som handlade om powergaming och FearRP, är ett tydligt exempel på när jag gick över gränsen. Jag ångrar verkligen det, men jag vet också att ånger i sig inte räcker. Det handlar om att fatta att jag gjort fel, och att faktiskt börja förändra mitt sätt att spela. Det är pinsamt att erkänna, men när jag ser tillbaka på den situationen så förstår jag varför jag hamnade där. Jag var stressad, jag tog ogenomtänkta beslut och spelade på ett sätt som bara förstörde för andra. Jag tappade bort vad RP egentligen handlar om – samspel, trovärdighet och att skapa en bra upplevelse för alla inblandade. Istället blev det något som bara handlade om att "vinna" eller ta mig ur situationer på ett sätt som inte alls var realistiskt eller respektfullt mot de jag spelade med. Jag fattar nu att FearRP och powergaming inte bara är regler på papper – det är saker som är där för att skapa en bättre server och ett bättre spel för alla. När jag bröt mot dem, visade jag inte bara brist på respekt för reglerna, utan också för de andra spelarna som försökte skapa något trovärdigt. Och det är jag verkligen inte stolt över. Jag förstår att det inte är kul att spela med någon som beter sig på det sättet, och jag vill inte vara den personen längre. Men jag har börjat tänka annorlunda nu. Jag inser att det inte handlar om att bara "följa reglerna" för sakens skull – det handlar om att skapa ett spel som alla kan njuta av. Jag vill bidra till RP som känns äkta och engagerande, inte bara för mig själv utan för alla som är med. Jag har också börjat förstå att RP inte handlar om att alltid klara sig eller att alltid vinna, utan om att skapa bra berättelser, även när det innebär att ens karaktär förlorar eller hamnar i knipa. Jag vet att min historik inte gör det lättare för er att lita på mig igen, och jag fattar att det inte räcker att bara säga att jag ska bli bättre. Men jag menar det här på riktigt – jag vill visa att jag kan ändra mig och spela på ett sätt som faktiskt gör servern bättre. Min senaste ban var en rejäl wake-up call för mig, och det fick mig att inse att jag inte kan fortsätta på samma sätt. Jag måste ändra mitt sätt att tänka och agera, och det är något jag redan har börjat arbeta på. Jag vet att jag har mycket att bevisa, och jag är redo att göra det. Jag vill inte vara en spelare som förstör för andra – jag vill vara en del av det som gör servern rolig och engagerande för alla. Och jag hoppas att jag kan få chansen att visa att jag kan göra det. Tack för att ni överväger min överklagan.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? ja RDM. random death match döda någon från tomma intet utan bakomligande scenario eller anledning. VDM vechale death match använda ditt fordon som ett vapen tex: köra över folk för att döda dom. fearrp att man ej värnar om sitt liv. powergaming att man spelar för ett specifikt mål och bara vill vinna inte rolig rp.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej

Nekad.
Anledning:
måste vänta 14 dagar efter en godkänt banöverklagan

Du får ansöka igen om 08-12-2024. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka