Nekad saifoo5503 | Medlem ansökning (k10m01)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

saifoo5503

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Sevo

Vad är ditt discord namn? saifoo5503

Vad är ditt födelsedatum? 18 Januari 2003

Berätta om din karaktär. Här är en karaktärsbeskrivning baserad på dina specifikationer:

### Karaktär: **Jage**

#### Grundläggande Information
- **Ålder**: 21
- **Födelseort**: Malmö, Sverige
- **Nuvarande Plats**: Rosengård, Malmö
- **Yrke**: Elektriker

#### Personlighet
- **Karaktärsdrag**: Jage är en ambitiös och praktiskt lagd ung man med en stark arbetsmoral. Han är känd för sin pålitlighet och sin förmåga att lösa problem snabbt. Trots sin ungdom har han en mogen och ansvarsfull attityd, vilket gör honom respekterad bland både kunder och kollegor.
- **Motiv**: Jage strävar efter att bygga en stabil framtid för sig själv och sin familj. Han är driven att etablera sig i sitt yrke och drömmer om att en dag starta eget företag inom elinstallation.

#### Utseende
- **Fysiska Drag**: Jage är medellång och har en atletisk byggnad, resultatet av många år med fysiskt arbete. Han har kortklippt hår och en diskret skäggstubb. Hans klädstil är enkel och funktionell, ofta bestående av arbetskläder, inklusive verktygsbälte och slitstarka skor.
- **Klädstil**: På jobbet bär han arbetskläder med företagslogotyp, men utanför arbetet föredrar han avslappnade kläder som jeans och t-shirts.

#### Bakgrundshistoria
Jage växte upp i Rosengård, ett mångkulturellt område i Malmö. Han har alltid varit intresserad av teknik och mekanik, och började som lärling inom elinstallation efter gymnasiet. Hans far, som också var elektriker, inspirerade honom att följa i hans fotspår. Efter att ha avslutat sin utbildning och fått certifikat som elektriker, började Jage arbeta på en lokal firma där han snabbt har blivit känd för sin skicklighet och hängivenhet.

#### Relationer
- **Familj**: Jage bor tillsammans med sin familj i Rosengård. Han är nära knuten till sin mamma, som är en ensamstående förälder, och sin yngre bror, som fortfarande går i skolan. Han försöker ofta hjälpa till hemma och stödja sin familj ekonomiskt.
- **Kollegor och Vänner**: Jage har en liten, men lojal krets av vänner och kollegor. Han umgås gärna med sina arbetskamrater och är alltid villig att ge en hjälpande hand till dem som behöver det.

#### Mål och Motiv
- **Kortsiktiga Mål**: Att etablera sig som en pålitlig och skicklig elektriker, få fler uppdrag och bygga ett bra rykte på sitt nuvarande jobb.
- **Långsiktiga Mål**: Att starta eget företag inom elinstallation, bygga upp en stabil kundbas och en framgångsrik verksamhet. Han drömmer också om att kunna flytta till ett bättre område och skapa en tryggare miljö för sin familj.

#### Konflikter och Utmaningar
- **Ekonomiska Utmaningar**: Trots sitt arbete kämpar Jage ibland med att få ekonomin att gå ihop, särskilt med tanke på de höga levnadskostnaderna i Malmö.
- **Sociala Utmaningar**: Rosengård kan vara en tuff miljö att växa upp i, och Jage står ofta inför utmaningar relaterade till sociala och ekonomiska frågor i området.

### Spelstilar
- **Arbetsam och Praktisk**: Jage fokuserar på att leverera högkvalitativa tjänster och lösa problem på ett effektivt sätt.
- **Familjeorienterad**: Han prioriterar sin familj och arbetar hårt för att stödja dem och skapa en bättre framtid för dem.
- **Ambitiös Entreprenör**: Jage är långsiktigt inriktad på att starta eget företag och bygga en framgångsrik karriär.

Denna karaktär kan bidra med en realistisk och jordnära dimension till GTA RP, med fokus på arbete, familj och ambitioner i en utmanande miljö.

Vad kan du bidra med till serverns RP? I en rollspelsserver (RP-server) kan jag bidra med en mängd olika saker för att förbättra och fördjupa rollspelsupplevelsen. Här är några av de sätt jag kan bidra på:

### 1. **Skapa och utveckla karaktärer**
- **Karaktärsskapande**: Hjälpa spelare att skapa detaljerade och intressanta karaktärer med djup bakgrundshistoria, mål, och personlighetsdrag.
- **NPCs**: Skapa och hantera icke-spelbara karaktärer (NPCs) som kan interagera med spelarna och driva handlingen framåt.

### 2. **Berättande och världbyggande**
- **Skrivande av berättelser**: Skapa intressanta och engagerande berättelser, uppdrag och kampanjer som spelarna kan delta i.
- **Världbyggande**: Hjälpa till att skapa en rik och levande värld, inklusive historia, kultur, geografi och viktiga platser.

### 3. **Scenario och uppdrag**
- **Uppdrag och event**: Designa och leda uppdrag och event som spelarna kan delta i, inklusive gåtor, mysterier och utmaningar.
- **Scenarior**: Skapa specifika scenarier och situationer som kan användas för att stimulera rollspel och interaktion mellan spelare.

### 4. **Regler och system**
- **Utveckla regler**: Hjälpa till att utforma och justera regler och system som används i rollspel för att säkerställa en balanserad och rättvis spelupplevelse.
- **Konfliktlösning**: Assistera med att lösa konflikter och tolka regler för att bibehålla en harmonisk spelmiljö.

### 5. **Träning och stöd**
- **Vägledning för nya spelare**: Ge stöd och vägledning till nya spelare för att hjälpa dem att komma igång med rollspel.
- **Workshops och utbildning**: Hålla workshops och utbildningssessioner om olika aspekter av rollspel, såsom improvisation, karaktärsutveckling och berättarteknik.

### 6. **Skriva och anpassa skript**
- **Skripting**: Skapa eller anpassa skript för att automatisera och förbättra spelupplevelsen, såsom automatiska svar, event triggers, och karaktärsinteraktioner.
- **Integration med andra system**: Hjälpa till med att integrera olika system och verktyg som kan förbättra rollspel, såsom kartverktyg, inventariesystem, och mer.

### 7. **Feedback och förbättringar**
- **Samla in feedback**: Samla in och analysera feedback från spelare för att identifiera områden som kan förbättras.
- **Förbättringsplaner**: Föreslå och implementera förbättringar baserade på feedback och bästa praxis inom rollspel.

Genom att bidra med dessa element kan jag hjälpa till att skapa en mer engagerande och dynamisk rollspelsmiljö på servern, vilket gör att spelarna kan ha roligare och mer meningsfulla upplevelser.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett rollspelsscenario innebär att man agerar på ett sätt som främjar eller underlättar den andra spelarens (eller gruppens) framgång och upplevelse, snarare än att fokusera enbart på sin egen karaktärs fördelar. Detta tillvägagångssätt kan bidra till en mer samarbetsinriktad, dynamisk och engagerande spelupplevelse för alla deltagare. Här är några sätt på hur man kan spela för motpartens vinst:

### 1. **Främja Samarbete**
- **Underlätta gruppmål**: Hjälp andra spelare att uppnå sina mål genom att bidra med dina karaktärs färdigheter och resurser.
- **Delad ledarskap**: Ge andra spelare utrymme att ta ledningen i olika situationer, och stöd deras beslut.

### 2. **Skapa Intressanta Interaktioner**
- **Bygg relationer**: Utveckla relationer mellan karaktärer som leder till intressanta och meningsfulla interaktioner.
- **Konflikter och utmaningar**: Skapa och delta i konflikter som är konstruktiva och driver berättelsen framåt, utan att förstöra för de andra spelarna.

### 3. **Förstärkning av Berättelsen**
- **Samarbeta med spelledaren**: Arbeta med spelledaren för att integrera din karaktärs handlingar i den övergripande berättelsen, vilket kan innebära att spela ut scener som ger andra spelare möjligheter att glänsa.
- **Bidra till världens uppbyggnad**: Lägg till detaljer och bakgrundsinformation som kan användas av andra spelare för att fördjupa sin egen rollspelsupplevelse.

### 4. **Empati och Förståelse**
- **Lyssna aktivt**: Var uppmärksam på vad andra spelare vill uppnå och hjälp dem att nå sina mål.
- **Anpassa spelet**: Anpassa ditt eget spelande för att stötta och förbättra upplevelsen för andra, även om det innebär att din karaktär kanske inte alltid vinner eller kommer framåt.

### 5. **Offra för Gruppens Bästa**
- **Strategiska beslut**: Gör val som kan gynna gruppen som helhet, även om det innebär att din karaktär tar en risk eller gör en uppoffring.
- **Dela resurser**: Dela med dig av resurser, information och fördelar som kan hjälpa andra spelare att lyckas.

### 6. **Positiv Spelmiljö**
- **Ge beröm**: Beröm och uppmuntra andra spelare när de gör något bra eller intressant.
- **Bygg upp istället för att riva ner**: Fokusera på att bygga upp andra spelare och deras karaktärer, istället för att försöka överträffa eller underminera dem.

### Exempel i Praktiken
#### Scenario: Fängelseutbrytning
Om din karaktär och en annan spelares karaktär är inlåsta i ett fängelse och försöker bryta sig ut, kan du spela för motpartens vinst genom att:

1. **Delge Information**: Dela med dig av eventuella kunskaper om vakternas rutiner eller svagheter.
2. **Samordna Handlingar**: Arbeta tillsammans för att utveckla en plan där båda karaktärernas styrkor utnyttjas effektivt.
3. **Avleda Vakter**: Erbjuda dig att skapa en distraktion för att ge den andra spelaren en chans att agera utan att bli upptäckt.

Genom att fokusera på motpartens framgång skapar du en mer engagerande och samarbetsinriktad spelupplevelse som gynnar hela gruppen och gör berättelsen mer dynamisk och minnesvärd.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag har inte direkt tillgång till specifika serverregler om du inte delar dem med mig. Men jag kan ge exempel på vanliga regler som ofta förekommer på rollspelsservrar, både i textbaserade och grafiska miljöer som Minecraft, GTA RP, etc. Dessa regler hjälper till att säkerställa en rättvis och trevlig spelupplevelse för alla deltagare. ### Vanliga Rollspelsserverregler 1. **Respekt och Vänlighet** - **Ingen trakassering**: Det är förbjudet att trakassera, mobba eller på annat sätt bete sig illa mot andra spelare. - **Respektera andra spelare**: Behandla alla spelare med respekt, oavsett skillnader i spelstil eller personlighet. 2. **Rollspelsstandarder** - **In-character (IC) och Out-of-character (OOC)**: Håll rollspelande och verkligt liv separata. Det som händer i spelet ska stanna i spelet, och verkliga livsfrågor ska diskuteras utanför spelet. - **Metaspelande**: Använd inte kunskap som din karaktär inte skulle ha för att få en fördel i spelet. 3. **Fair Play** - **Powergaming**: Försök inte tvinga igenom handlingar som andra spelare inte har möjlighet att reagera på eller förhindra. - **Godmoding**: Din karaktär bör ha realistiska begränsningar och svagheter. Ingen karaktär är oövervinnerlig. 4. **Användning av Skript och Verktyg** - **Ingen fusk**: Använd inte mods, skript eller andra verktyg som ger orättvisa fördelar. - **Godkända tillägg**: Använd bara de skript och verktyg som är godkända av serveradministratörerna. 5. **Innehåll och Tema** - **Passande språk och innehåll**: Håll språket och innehållet i spelet passande för serverns tema och målgrupp. Undvik olämpligt eller stötande innehåll. - **Rollspelskonsekvens**: Försök att hålla din karaktär och handlingar konsekventa med den övergripande världen och berättelsen. 6. **Rapportering och Konfliktlösning** - **Rapportera brott**: Använd rätt kanaler för att rapportera brott mot reglerna. Försök att lösa mindre konflikter in-character när det är möjligt. - **Ingen hämnd**: Försök inte att ta lagen i egna händer genom att hämnas på andra spelare utanför spelets regler. ### Exempel på Scenarios 1. **Metaspelande** - Om du som spelare får reda på en annan karaktärs hemlighet genom en OOC-konversation eller forum, får du inte använda den informationen IC. 2. **Powergaming** - Att tvinga en annan spelares karaktär att göra något utan att ge dem möjlighet att reagera, till exempel att skriva "Jag slår dig och du svimmar" utan att den andra spelaren har en chans att försvara sig. 3. **Godmoding** - Din karaktär bör kunna skadas eller misslyckas. Till exempel, om din karaktär blir attackerad, måste du spela ut effekterna av attacken realistiskt istället för att ignorera den och fortsätta som om inget hänt. Om du har specifika regler för din server, kan du gärna dela dem med mig så att jag kan ge mer specifika exempel och råd baserade på dem.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? mycket inom polis yrkes och auto experten

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Absolut, jag kan berätta mer om mig själv och mina färdigheter som kan vara relevanta för att bidra till en GTA RP-server: ### Erfarenhet och Kunskap 1. **Rollspelsexpertis** - **Storytelling**: Jag har en stark förmåga att skapa engagerande och sammanhängande berättelser som kan bidra till att förbättra rollspelsupplevelsen på servern. - **Karaktärsutveckling**: Jag kan hjälpa spelare att utveckla djupgående och intressanta karaktärer med tydliga bakgrundshistorier och mål. 2. **Teknisk Kompetens** - **Skriptning och Modding**: Jag har en grundläggande förståelse för skriptning och modding som kan användas för att anpassa och förbättra spelupplevelsen på en GTA RP-server. - **Teknisk Support**: Jag kan hjälpa till med teknisk support och felsökning för att säkerställa att servern körs smidigt och effektivt. 3. **Community Management** - **Moderation**: Erfarenhet av att moderera och hantera online-communitys, vilket inkluderar att hantera konflikter, upprätthålla regler och skapa en positiv spelmiljö. - **Event Planering**: Jag kan organisera och leda events och aktiviteter som engagerar spelarna och främjar samarbete och gemenskap. 4. **Kommunikation och Samarbete** - **Aktiv Lyssnande**: Jag har en stark förmåga att lyssna på spelare och förstå deras behov och önskemål, vilket kan bidra till att förbättra spelupplevelsen. - **Teamarbete**: Jag är bra på att arbeta i team och samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. ### Fördelar för GTA RP-servern 1. **Skapa Engagerande Scenarion** - Jag kan hjälpa till att skapa och skriva scenarion och uppdrag som engagerar spelarna och uppmuntrar till samarbete och interaktion. 2. **Utbilda och Vägleda Nya Spelare** - Jag kan erbjuda stöd och vägledning för nya spelare, hjälpa dem att förstå serverns regler och hur de kan bidra till rollspelsgemenskapen. 3. **Bygga en Stark Community** - Genom att skapa en positiv och inkluderande miljö kan jag bidra till att bygga en stark och lojal spelargemenskap som trivs och växer tillsammans. 4. **Kontinuerlig Förbättring** - Jag kan hjälpa till att samla in feedback från spelare och använda den för att kontinuerligt förbättra servern och spelupplevelsen. ### Avslutning Min erfarenhet och färdigheter inom rollspel, teknisk support, community management och kommunikation gör mig väl utrustad för att bidra positivt till en GTA RP-server. Jag är engagerad i att skapa en engagerande och positiv spelmiljö där alla spelare kan ha roligt och utveckla sina karaktärer och berättelser. Om du har några specifika frågor eller behöver ytterligare information, är jag här för att hjälpa till!

Nekad.
Anledning:
Ai skrivet.

Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka