Accepterad Rydizen | Medlem ansökning [Scizzy]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Rydizen

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Oliver

Vad är ditt discord namn? Rydizen

Vad är ditt födelsedatum? 24 September 2006

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Jensen Huanh, 27.

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Intellektuell, ärlig, erfaren.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jensen Huang föddes I Sydkorea med sina föräldrar år 1999. Han hade en normal uppväxt - Han gick I skolan, pluggade och fick gnska bra betyg. Hursomhelst valde Jensen att gå ut och rasta sin hund en dag, vilket skulle vara det sista han gjorde I Sydkorea. Några minuter efter att han gått utanför dörren, kidnappas han och skickas iväg på en flotta. Han vaknar upp I en storm ute på havet - Helt ensam, utan mat och vatten. Han förstår snabbt spelreglerna: Överlev till varje pris, han måste komma hem igen. Jensen gungar omkring I båten, dag in, dag ut, och äter mestadels fisk som han lyckas fånga med sina bara händer. Efter 28 dagar vaknar han upp av att gungandet slutat - Han har kommit i land. Jensen öppnar ögonen och ser transportvagnar och människor som flyttar paket. Han är I säkerhet. Snabbt börjar han att ta kontakt med hamnarbetarna - Han kommunicerar på Engelska, och får snabbt reda på att han kommit till Sverige. Jensen tänkter "Hur fan har jag kommit hit, vilken clutch". Kort därpå lyckas han hitta ett jobb på en Taxifirma - Chefen gillar honom, och det var ganska lätt att få jobbet, eftersom Jensen redan hade körkort sedan innan. Jobbet går bra och Jensen uppskattar snacket med kunderna. Ibland känns det dock lite "sketchy" när han plockar upp personer från drogställen, han vet att han hjälper kriminella, och det är ingen god känsla. Framtidsplanerna för Jensen är enkla: Göra kunderna nöjda genomatt ta dem från A till B, och hjälpa polisen med att ta fast kriminella busar som förstör för vanliga människor. En ytterligare dröm hade varit att en gång bli polis, men det är ett tag framåt.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Med miin karaktär Jensen Huang kommer jag att bidra med en hög nivå av social RP där fokus ligger på att skapa intressanta och långvariga scenarion för alla inblandade. Eftersom Jensen jobbar som taxichaufför ser jag till att varje resa blir mer än bara en transport, där jag bjuder på engagerande samtal och utvecklar relationer med mina passagerare. Jag bidrar även med ett realistiskt perspektiv genom att spela på de moraliska dilemman Jensen ställs inför, som när han känner obehag inför kriminella persone. Mitt mål är att stärka den lagliga sidan av servern och skapa ett bra samspel med både vanliga medborgare och polisen, samtidigt som jag alltid utgår från ett starkt sunt förnuft och prioriterar högsta möjliga seriositet i mitt rollspel.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär det att man släpper sitt ego och har medkönsla för motparten i ett scenario. Man inser att det roligaste med RP är de gemensamma historierna man skapar, och för att en historia ska vara bra måste det finnas både medgång och motgång. Om alla alltid försöker vinna, dör rollspelet ut och blir till slut bara en tävling, vilket förstör stämningen på en server som Unive.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Tog bandage från en bil en gång, och det blev lite konsekvenser. Jag lovar att inte göra om det - Har lärt mig läxan.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Det är strikt förbjudet med RDM och VDM, vilket innebär att man aldrig får använda våld eller sitt fordon som ett vapen utan att det finns ett giltigt, (tex att köra in i personer) köra socialt scenario bakom handlingen. För att behålla spänningen i rollspelet är Metagaming förbjudet, vilket betyder att Jensen inte får använda information som jag som spelare har fått reda på utanför servern, till exempel via Discord eller streams. Slutligen är Powergaming en viktig regel som innebär att man inte får använda sig av omänskliga förmågor, som att köra vidare efter en krock utan att spela på sina skador, eller att man enbart spelar för att vinna scenariot istället för att bidra til en bra berättelse för alla inblandade.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej

Vidare till muntlig intervju
Du har nu gått vidare till den muntliga intervjun.
Observera att du har 48 timmar på dig att genomföra intervjun, annars avslås din ansökan automatiskt.
Lycka till!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Godkänd ansökan
Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka