Really | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Really

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Wille

Ditt discordnamn: 5really5

Ange ditt födelsedatum 22 Februari 2007

Varför ska just du bli staff? Jag känner att jag hade passat som staff eftersom att jag är väldigt ansvarsfull samt att jag gillar att göra det enklare för andra. Det jag menar med det är att ifall något behlöver hjälp i report support etc så kommer jag cara väldigt snabb i det så de slipper vänta. Jag som åerson tar alltid mitt arbete serilst oavsett va det är för något. Är väldigt lugn av mig som person samt ifall det händer något tjafs eller liknande så vet jag hur jag skall hantera det på bästa sätt så det inte behöver bli några missförstånd eller att någon blir mer arg osv.

Gillar även att ha ansvar över saker och ting och känner att jag är mer än redo att bli helper. Jag kommer bidra med väldigt mycket hårt och engagerat arbete, kommer även bidra med väldigt hög närvaro.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag känner inte riktigt det finns något som inte alls "fungerar" utan det är mer lite saker som vissa buggar, personer som ej använder sig utav röstregeln etc lite så saker som alltid går att lösa. Målet med RP är ju att allt ska vara så realiskts som möjligt därför hade jag som staff mer hållit koll på saker som folk gör som inte är så realistiska t.ex powergaming, röstregeln etc.

Detta är problem som går att lösa med rätt utveckling, Något som ja känner jade kunnat vara en bra lösning är då ifall man har bra kommunition med sina staff kollegor. Samt att ifall man märker någon som ej följer röstregeln kan man t.ex ge dem en varning sen skriva ner vem det var och sen återkomma till spelaren efter någon timme och kolla ifall regeln fortforande följs.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jo, Det vi kan göra är att sammarbete samt ha bra kommunikation. Sedan något vi hade kunnat göra är att prata med områdes ansvarig inom RP och komma med iden där ifall man speccar någon och gett dem en varning angående röstregeln eller powergaming så kan man ha en kanal där man skriver ner steam namnet, samt discord namnet. Det kommer båda göra det enklare för personen att minns samt för överiga staffsen att se och själv kunna kolla upp det efter en stund. Sedan när man ska snacka med spelare som inte följt t.ex powergaming så kan man prata lungt med dem försöka få dem att förstå även ifall dem kanske höjer rösten lite eller inte förstår så försöker man tills spelaren förstått va den har gjort för fel samt va den kan göra för att förbättra sitt fel.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Bästa sättet att agera som staff är ju att man ska vara opartisk, man ska ej höja rösten ifall det verkligen inte behövs, alla bör bli behandlade lika oavsett kön eller ålder. Man ska kunna hålla det professionellt. Man ska även alltid hålla koll så man säger rätt svar till spelaren när det gäller att t.ex dra en krim roller eller krim varning. Det är även väldigt viktigt att man är rättvis vid t.ex support ärenden. Man ska visa att spelarna ska kunna ha förtroende i staff teamet och att ifall en spelare skickar in en report på någon som gjort fel så ska man ta tag i det och inte bara släppa vidare det oavsett om det är en vän som blir reportedad.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? jag känner att jag har ganska bra med tid för mitt staff arbete, då jag ej har så mycket i skolan samt att ja ej har så mycket studier hemma. Kanske att ja går ut nån dag med familj osv men då fyller jag på med extra arbete dagen efter. Det gäller att ta ansvar med tiden speciellt när man är helper och det känner jag att jag har väldigt bra koll på, kommer kunna närvara väldigt ofta och kommer komma med väldigt hårt arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? 4-5 månader.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har ej varit staff på servern tidigare, har dock ganska bra koll när det gäller commandes etc. Är då ganska snabb lärd så känner nog att jag kan lära mig saker och ting väldig fort.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej!

Anmäl

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka