Nekad Philie | Beslut Överklagan [Berdan1213, Hapyxz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Philie

Medlem
Meddelanden
56
Reaction score
4
Ditt discord namn: gzzon69

Ditt Hex-ID: 110000112efe350

Vad för typ av beslut gäller det? Redlist, Prisökning, Indragna roller, ban

Vem/vilka tog beslutet? Hapyxz & Berdan1213

Varför tror du själv att beslutet togs? För vi provocerade enligt dom genom att åka till ett annat gäng som stog o sålde droger på ett område syndikatet krigat för i flera månader.

Hur är beslutet felaktigt? För dom ger mig så pass hårt straff för att jag ändå försökte lösa något genom den sociala vägen. Vi försökte endå göra ett socialt scenario och snacka o ändå ge chansen att lösa ett personligt krig istället för att hoppa ut rikta o kidnappa vilket som typ sker hela tiden och det tycker jag är tråkigare eftersom det blir inte samma sociala scenario för det oftast slutar med att nån dör i skottlossning. Vi sa att vi ville ha % men han vägrade betala o efter de gav jag honom erbjudandet att avsluta kriget men det verkade inte som han ville. Och tycker det är tråkigt att jag får så pass grova straff för "provocering" när vi försökte göra det socialt o snacka istället för att hoppa ut o rikta. Känns som att man hade fått mindre straff av att hoppa ut o rikta för det blir ju inte provocering då... Hapyxz påstor även i andras PM att vi säger att vi ska ha 50% av de dom får ut av att sälja och att vi säger att Scar Face är dålig för han rullar med syrianska vilket vi aldrig nämnt hur stor andel vi vill ha och jag sa endast att vi också har krig för han rullar med syrianska jag sa aldrig något om hur dåligt det var eller så. Jag fattar inte grejen varför det blir provocering när vi försöker lösa något socialt. Bara för han ber oss åka där ifrån så är det tydligen provocering då kan jag lika väl säga till oppsen om dom jagar mig med bilar om de vill kidnappa mig "Åk här ifrån" om dom ej åker kan jag rappotera in det och sedan då få dom bannade? Jag tycker också det är riktigt skumt hur mitt straff kan vara såhär grovt när någon som FearRpa 1-2 dagar innan detta skedde åker på indragen krim och är krim 1 dag senare och ska helt plötsligt starta gäng? VI stog o rikta på honom och han håller i sitt vapen och skjuter oss när vi stått o riktat på honom i 10 sek. Jag tycker det är extremt skevt hur något som faktiskt försöks lösas socialt får grövre straff än någon som fearrpar. Tycker bara det är konstigt hur straffen kan skilja sig så extremt mycket när något faktiskt försöks lösas på ett bra sätt. Ni har själva sagt hur ni vill att det ska bli mer social RP och vi åker fram o pratar och försöker göra ett scenario ist för o hoppa ut rikta kidnappa/skjuta som 80% av alla krim scenarion ser ut. Sen jag förstår inte riktigt vad det provocerande från just MIG kommer när han står och säger "Jag ska knulla din mamma" hit och dit det är väll ändå provocera om något?

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: https://medal.tv/sv/games/gta-v/clips/jKK40eN76ONTdhdMz?invite=cr-MSxyZmUsMjc4NTgzNTYyLA (motpartens POV)

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

+rep låt hapyxz titta över detta, jag anser från mitt perspektiv att inte GZZON gör något större fel. ( han hetsar inte, det ända han gör är att han försöker lösa en tidigare konflikt via social rp ) vilket inte är fel. Det är han andra som dock tog saker för långt med att kalla för turk, men GZZON gör inget fel. Han kör inte ens, inte vad jag ser. Så hur ska han få åtgärder när han inte ens säger något som är hetsigt förutom att han vill ha procent för ett område syndikatet äger. Vilket man fått innan, man kontrollerar ett område och äger man ett område kanske små gängen ska betala procent till det gänget som äger i utbyte mot skydd, Hapyxz kolla detta beslutet i punkt o prick. Inte värt o dra så mycket pengar för ett litet grej där inte ens ett ända fel uppstod. Hoppas du läser detta, för GZZON är en broder och det skär ändå lite att se honom förlora så mycket pengar

Senast ändrad:
Din besluts överklagan har nekats.
Tråd låst och flyttad till Överklagningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka