Accepterad Patrique | Medlem ansökning [Toris]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Patrique

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Patrik

Vad är ditt discord namn? Patrique

Vad är ditt födelsedatum? 1 Maj 1998

Berätta om din karaktär. Patrik Andersson, han växte upp i en ödmjukande miljö med fattiga föräldrar som slet hårt för att överleva. Patrik ser farlig ut men har egentligen ett stort hjärta och en passion för att hjälpa människor i sin krets. Han har dock lite kort temperament, speciellt om han upptäcker orättvisor, när det är bäst att hålla tyst så har han en stor tendens att prata för mycket och få skratt anfall. Hans stora dröm är att bygga en bred kontaktnätverk för att kunna bli framgångsrik inte bara ekonomiskt men även socialt. Problemet är bara att han är lite introvert och har lite dålig självkänsla så det är något han längtar efter att förbättra varje dag och blir allt mer en bättre människa i vardagen som den kommer.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag började med RP för många år sedan, så jag har en del erfarenhet om hur man ska göra för att få en rolig och rättvis RP upplevelse för alla. Jag älskar att hjälpa nya spelare i exempelvis att förstå sig på jargongen av RP i FiveM, ibland korrigerar jag dem vänligt (i OOC eller discord) om de tex förstör ett scenario eller RP känsla. Dessutom har jag varit med om en hel del scenarion så jag vet hur man gör det rätt och roligt för alla, ibland så vinner man och ibland så förlorar man, det gäller att kunna avgöra när den motparten också ska få vinna vissa scenarion.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Jag var inne på den här frågan redan i förra delen. Det handlar inte alltid om sin egen vinning utan om att det blir verklighetstrogna scenarion som beroende på situation kan gynna inte bara mig men ibland måste få gynna min motpart istället/också. Jag tycker man ska vara rättvis och inte ego-centrisk i sitt rollspelande. Exempelvis om en polis skulle stanna mig och jag bär på vapen, ja det kanske är tråkigt att bli av med sakerna och/eller hamna i fängelse men då får jag bara ta det för att scenariot ska förbli äkta, då bryter jag inte mot FearRP heller och låter även någon annan vinna ett scenario.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja. Jag kunde redan alla regler och har nyligen läst igenom igen för att fräscha till minnet efter flera års erfarenhet... Här är några exempel: New life rule, man minns inget efter man dör, och ifall man dör under ett scenario får man inte spela på den karaktären förens 12 timmar senare. VDM man ska inte använda bilar som vapen. Metagaming, inte använda IRL info IG. Powergaming: bete sig som man är skadad vid en krasch och inte bara springa iväg. Om ni vill veta mer fråga mig gärna på den muntliga delen <3

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja jag har spelat ända sen många år tillbaka, även varit admin i RP servrar så som Norrland RP. Jag har erfarenhet från flera RP servrar så att säga.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Känn full frihet att kontakta mig ifall ni behöver en erfaren "före detta" admin som kan hjälpa och bidra med trevnad och seriösitet på servern.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka