Accepterad pappatacklare33 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

pappatacklare33

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198145163613/

Ditt Hex-ID: steam:11000010b05515d

Vad är din discord tagg? greken5061

Vem var det som bannade dig? LiamSwe27

Bild på banmeddelande: unive.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff bannade mig för att jag sa “svartskalle” till min kompis. Även om jag själv tänkte att det var ett skämt mellan oss så förstår jag nu att det inte spelar någon roll. Det är ett rasistiskt ord och det är inte okej att säga, varken i RP eller utanför. Det kan såra andra, även om det inte var menat så, och det gör bara att stämningen på servern blir dålig. I stunden fattade jag inte hur allvarligt det var, jag bara sa det utan att tänka efter. Men efter bannen har jag insett att det var ett riktigt dumt misstag. Jag borde ha förstått redan då att vissa ord inte ska användas, oavsett om det är “på skoj” eller till en kompis. Det är inte bara kompisen som hör, det är andra också, och det kan ge fel bild av mig och förstöra för alla. Så jag tycker att bannen var rättvis. Jag gjorde fel, och det är inget jag försöker skylla ifrån mig. Jag har lärt mig att tänka mer på vad jag säger och att respektera både andra spelare och serverns regler. Jag vill visa att jag kan sköta mig bättre om jag får en chans till.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände precis innan jag vart bannad var att jag pratade i staff samtal med en staff och sen blev avstängd

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban, det var jag som gjorde fel. Jag sa ett rasistiskt ord till min kompis, och även om jag själv trodde att det var på skämt så spelar det ingen roll. Sådana ord är alltid olämpliga att använda och kan såra andra som hör det, även om det inte var riktat mot dem. Jag inser att det skapar en dålig stämning på servern och går emot reglerna helt och hållet. Jag förstår därför varför staff valde att banna mig, och jag tycker det var rätt beslut. Jag tar ansvar för det jag sa och har lärt mig att man måste tänka mycket mer på hur man uttrycker sig. Nästa gång kommer jag visa mer respekt både mot spelarna och mot serverns regler.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare för FearRP. Det hände för att jag inte spelade realistiskt i en situation där min karaktär egentligen borde ha varit rädd. Istället för att reagera som man hade gjort i verkligheten, så struntade jag i hotet och förstörde hela scenen. Jag förstår idag att det var fel, för RP bygger på att man ska agera så verklighetstroget som möjligt för att det ska bli kul för alla inblandade.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra annorlunda genom att helt enkelt aldrig använda det ordet. Istället för att säga något som kan uppfattas som rasistiskt eller sårande, hade jag kunnat hålla mig till vanliga skämt eller bara prata normalt med min kompis. Jag borde också ha tänkt på hur andra spelare kan uppfatta det jag säger, även om det var menat som ett skämt mellan oss. Om jag hade gjort det hade jag inte förstört stämningen eller blivit bannad, och jag har verkligen lärt mig att tänka innan jag säger något sånt igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen lärt mig något efter den bannen. Jag har förstått att ordet jag använde absolut inte är okej att säga, även om jag själv trodde att det var ett skämt mellan mig och min kompis. Rasistiska ord kan såra andra och skapa en dålig stämning, och det är inget som hör hemma varken på en RP-server eller i verkligheten. Jag har lärt mig att jag måste tänka mer på hur jag uttrycker mig och att alltid visa respekt mot alla spelare. Det spelar ingen roll om jag inte menade något illa bara att säga det är fel. Nästa gång kommer jag vara mycket mer noga med hur jag pratar och se till att bidra till en trevligare miljö istället för att förstöra den.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, Jag förstår

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka